Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 AFN] EGR i jego konsekwencje po zaslepieniu :)

Silniki wysokoprężne
DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 15 cze 2016, 08:17

moze pierwsze wyczysc , najwyzej pozniej zaslepisz

QQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 08 cze 2012, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: QQ » 28 cze 2016, 16:38

8 dni w górach z zaślepionym EGR.. ponad 1,5 tysiąca km..
hehh.. ja w sumie nie czuje zadnej zmiany.. :)

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 29 cze 2016, 04:06

Z zaślepionym EGR'em jeżdżę już od początku września 2015 roku, nie zauważyłem żadnych zmian ani na plus ani na minus.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 29 cze 2016, 22:25

Jest jeden plus tego zabiegu ,nie zawala syfem kolektorów dolotowych (czego następstwem jest narastanie sadzy na ściankach zmniejszanie przekroju dolotu i spadek mocy ).

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 cze 2016, 11:46

Cała ta panika z zasyfianiem kolektorów jest chyba lekko na wyrost.

Z ciekawości rozebrałem swój układ dolotowy po 360000km i nie zauważyłem jakiegoś katastrofalnego brudu. Owszem, ścianki miały nalot z sadzy, ale czy ten 1mm (w porywach) stanowi jakiś duży problem? <mysli> W rurze wydechowej też nie ma jakichś nie wiadomo jakich złogów węgla - paluch brudzi, ale mówienie o zmniejszaniu przekroju w tym wypadku jest lekką przesadą. Zawór EGR też jest czysty. Podobną sytuację zaobserwowałem w avensisie 2,2d4d po niespełna 200kkm, mimo że lubił sobie przy bucie puścić czarnego bączka (przed wymianą wtrysków)

Dając ponieść się panice, w audi wyczyściłem ten dolot, urąbałem się niemiłosiernie i.. nic to nie zmieniło.

Jeśli dolot i wydech jest zakoksowany to może najwyższy czas zwrócić uwagę na sprawność układu wtryskowego?

misiekb4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: misiekb4 » 04 lip 2016, 09:05

Ja w 1z miałem strasznie zasyfiony kolektor i Dorota, wyczyścić, zaslepilem i chociaż coś czuć gdy wciska się gaz. I po dwóch latach od zabiegu nic się nie dzieje.
Nie wiem jak sprawa wygląda w innych silnikach.
Ja pod tym względem do serii nie wrócę.
Chętnie pomogę :-)
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG :-)

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 lip 2016, 15:28

w afn-ie nie ma konsekwencji usuniecia lub zaślepienia egr, bynajmniej ja od kilku ładnych lat ich nie odczułem....
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl