[a6 c5 AFN] EGR i jego konsekwencje po zaslepieniu :)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Cała ta panika z zasyfianiem kolektorów jest chyba lekko na wyrost.
Z ciekawości rozebrałem swój układ dolotowy po 360000km i nie zauważyłem jakiegoś katastrofalnego brudu. Owszem, ścianki miały nalot z sadzy, ale czy ten 1mm (w porywach) stanowi jakiś duży problem? W rurze wydechowej też nie ma jakichś nie wiadomo jakich złogów węgla - paluch brudzi, ale mówienie o zmniejszaniu przekroju w tym wypadku jest lekką przesadą. Zawór EGR też jest czysty. Podobną sytuację zaobserwowałem w avensisie 2,2d4d po niespełna 200kkm, mimo że lubił sobie przy bucie puścić czarnego bączka (przed wymianą wtrysków)
Dając ponieść się panice, w audi wyczyściłem ten dolot, urąbałem się niemiłosiernie i.. nic to nie zmieniło.
Jeśli dolot i wydech jest zakoksowany to może najwyższy czas zwrócić uwagę na sprawność układu wtryskowego?
Z ciekawości rozebrałem swój układ dolotowy po 360000km i nie zauważyłem jakiegoś katastrofalnego brudu. Owszem, ścianki miały nalot z sadzy, ale czy ten 1mm (w porywach) stanowi jakiś duży problem? W rurze wydechowej też nie ma jakichś nie wiadomo jakich złogów węgla - paluch brudzi, ale mówienie o zmniejszaniu przekroju w tym wypadku jest lekką przesadą. Zawór EGR też jest czysty. Podobną sytuację zaobserwowałem w avensisie 2,2d4d po niespełna 200kkm, mimo że lubił sobie przy bucie puścić czarnego bączka (przed wymianą wtrysków)
Dając ponieść się panice, w audi wyczyściłem ten dolot, urąbałem się niemiłosiernie i.. nic to nie zmieniło.
Jeśli dolot i wydech jest zakoksowany to może najwyższy czas zwrócić uwagę na sprawność układu wtryskowego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ja w 1z miałem strasznie zasyfiony kolektor i Dorota, wyczyścić, zaslepilem i chociaż coś czuć gdy wciska się gaz. I po dwóch latach od zabiegu nic się nie dzieje.
Nie wiem jak sprawa wygląda w innych silnikach.
Ja pod tym względem do serii nie wrócę.
Nie wiem jak sprawa wygląda w innych silnikach.
Ja pod tym względem do serii nie wrócę.
Chętnie pomogę
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG