[ A6 C5] zmiana licznika na pełny FIS w polifcie
Jak masz vag K+can commander, to zrób zrzut wsadu licznika i prześlij mi na buczekpan@o2.pl
Fajnie jak byś miał też wsad starego licznika.
Kodowanie kluczy robisz tak jak na stronie ROSS-TECH?
Robiłeś adaptacje licznika do ECU?
Masz oba kody (nowego licznika i ECU)?
Próbowałeś z nowymi pestkami zakodować?
Fajnie jak byś miał też wsad starego licznika.
Kodowanie kluczy robisz tak jak na stronie ROSS-TECH?
Robiłeś adaptacje licznika do ECU?
Masz oba kody (nowego licznika i ECU)?
Próbowałeś z nowymi pestkami zakodować?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
takKodowanie kluczy robisz tak jak na stronie ROSS-TECH?
tak jest okRobiłeś adaptacje licznika do ECU?
nie rozumiem pytaniaMasz oba kody (nowego licznika i ECU)?

tak miałem 2 nowe i tu po kodowaniu kontrolka immo przestaje mrudac i jest dobrze tylko 2 sekundy i zaraz zaczyna mrugac znowuBuczek pisze:Próbowałeś z nowymi pestkami zakodować?
wsady nie problem bo mam oba liczniki
ps. a jak sadzisz o tym co pisałem o ori kluczyku , bo koles mi aukce wystawił już

Niestety nie wiem czy podczas kodowania nowych kluczy nie skasowałeś starych - a najprawdopodobniej tak było. Być może zakoduje ponownie stary klucz, bo już był zakodowany do tego immo, ale równie dobrze może być z tym problem. Trochę takie "wróżenie z fusów" i niestety nic pewnego nie mogę napisać 
Pytając o oba kody, chodziło mi o kody pin starego i nowego licznika, potrzebne do adaptacji, kod starego licznika powinien być taki jak kod pin ECU.

Pytając o oba kody, chodziło mi o kody pin starego i nowego licznika, potrzebne do adaptacji, kod starego licznika powinien być taki jak kod pin ECU.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
jesli chodzi o piny to tak posiadam obydwa
teraz jestem w kropce , kolo juz wystawił aukcje tylko dla mnie , jestem uczciwy wiec zakupie , jak bede miał proble i nie bedzie działało to odezwe sie do Ciebie na pw
ps. sorki ze dopiero w 2 kolejnosci jak juz bede kozystał z twojej pomocy ale nie chce wysterowc kolesia dzwoniłem sam do niego i prosiłem o aukcje i na allegro jestem kupe lat i nigdy nie miałem negatywu , także Sam rozumiesz
a te wsady co miałem przesłac to co to jest jak to zrobic tez zrzut , i co wtedy Ty mozesz zdziałać , troszke pojecie mam o tym ale widac nie duże he he
dzieki

ps. sorki ze dopiero w 2 kolejnosci jak juz bede kozystał z twojej pomocy ale nie chce wysterowc kolesia dzwoniłem sam do niego i prosiłem o aukcje i na allegro jestem kupe lat i nigdy nie miałem negatywu , także Sam rozumiesz
a te wsady co miałem przesłac to co to jest jak to zrobic tez zrzut , i co wtedy Ty mozesz zdziałać , troszke pojecie mam o tym ale widac nie duże he he

dzieki
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W jakim celu robi się tą adaptację? Rozumiem pompe wtryskową w pollifcie trzeba zaadoptować bo auto wogole nie zapali. Licznik zalozylem bez adaptacji (tylko wylaczylem immo) i wszystko działa poprawnie-tak mi sie wydaje. Rozwiń prosze tą myśl.Buczek pisze:Robiłeś adaptacje licznika do ECU?
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
chodziło Mu o to ze zegary były tez z benzyny ale z innego silnika ( było z 6 cylindrowego a jest teraz na 4-ro ) i trzeba było je zaadoptowac vagiem do mojego zeby działało , a poza tym ja nie miałem pełnego fisa a w tych jest i ta operacja jest po to aby było ok. , i jeszcze nowy licznik ma funkcje navi i musiałem ja właczyć ,
Buczek, popraw mnie jak sie myle
Buczek, popraw mnie jak sie myle
egoon, chodziło mi o coś innego, ale mój błąd bo ty masz auto przed 2000r, czyli immo2, więc adaptacji licznika nie musisz robić, natomiast to o czym piszesz to się zwie kodowanie i jak najbardziej powinno się to zrobić.
Quattrorulezz , Ty za to powinieneś zrobić adaptacje licznika, gdybyś miał nowy licznik z auta z rocznika 2000 - 2004, bo wtedy było już immo 3, czyli w oprogramowaniu immo był wpisany vin samochodu w którym się licznik znajduje, bądź znajdował, akurat w Twoim przypadku to też nie ma znaczenia, bo zmieniłeś licznik na taki z immo2
Wsady z licznika chciałem po to, żeby się upewnić, że faktycznie nie masz immo3, tylko immo2 i potwierdzić że masz poprawny kod pin.
egoonn, dogadaj się z kolesiem żeby sprzedał Ci samą pestkę. Zaoszczędzisz trochę, bo może pójdzie za 20 PLN, a koleś klucz jeszcze sprzeda za jakieś 150. Wilk syty i owca cała. Dopóki nie kupisz, to nie wystawi Ci negatywa, a nawet jak kupisz, to możesz się wycofać, koleś wystawia formularz, że nie sprzedał towaru i nie płaci prowizji, więc jest ok (ewentualnie przelej mu 5 PLN więcej za prowizję i nie będzie robił problemów)
Quattrorulezz , Ty za to powinieneś zrobić adaptacje licznika, gdybyś miał nowy licznik z auta z rocznika 2000 - 2004, bo wtedy było już immo 3, czyli w oprogramowaniu immo był wpisany vin samochodu w którym się licznik znajduje, bądź znajdował, akurat w Twoim przypadku to też nie ma znaczenia, bo zmieniłeś licznik na taki z immo2
Wsady z licznika chciałem po to, żeby się upewnić, że faktycznie nie masz immo3, tylko immo2 i potwierdzić że masz poprawny kod pin.
egoonn, dogadaj się z kolesiem żeby sprzedał Ci samą pestkę. Zaoszczędzisz trochę, bo może pójdzie za 20 PLN, a koleś klucz jeszcze sprzeda za jakieś 150. Wilk syty i owca cała. Dopóki nie kupisz, to nie wystawi Ci negatywa, a nawet jak kupisz, to możesz się wycofać, koleś wystawia formularz, że nie sprzedał towaru i nie płaci prowizji, więc jest ok (ewentualnie przelej mu 5 PLN więcej za prowizję i nie będzie robił problemów)
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dla potomnych: Czyli po prostu w poliftowych A6 wymagana jest adaptacja Vagiem do sterownika silnikowego (czy to pompy czy licznika), a w przed liftowych można sobie wymieniać jak sie chce...i powinno od razu działać. Ciekawe że sterownik silnika nie współpracuje z pompą vp44 przedliftową (przerabialem ten temat z mariuszem888) a z licznikiem z allroada z białym podświetleniem się dogada bez adaptacji (no oczywiście po wywaleniu immo).
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
mam immo 3 bo to chodzi o auto z 2002 , piny mam prawidłowe oby 2 wyciagane commanderem , po przekładce nowy licznik ładnie przyjał pin i dopiero robiłem kodowanie i adaptacje , zakupie tamten klucz i bedziemy kminic dalej , zobaczymy jak to bedzieBuczek pisze:mój błąd bo ty masz auto przed 2000r, czyli immo2,
wielkie dzieki za szybka i konkretna pomoc

ori kluczyk od licznika tego co posiadam mam i nie moge za chiny zakodowac tego klucza co jest ?
Witam, jestem na etapie gromadzenia części do operacji zamiany zegarów. Mam pół FIS z 2002 roku 1.9TDI w manualu. W trzecim poście są informacje o kostkach do zegarów. Kostkę o jakich numerach należy szukać do manetki? O co chodziło koledze pisząc RNS-E? Czy przewody od manetki idą prosto do zegarów, czy rozgałęziają się jeszcze gdzieś? Operację przekładni zlecę fachowcowi, chcę jedynie zgromadzić wszystkie podzespoły, aby wykonać tą przekładkę możliwie bezinwazyjnie w obecną instalację. Najlepiej przełożyć całą wiązkę o ile to możliwe.Buczek pisze:Gdyby ktoś był na etapie zakupu potrzebnych części, to kostka szara która jest potrzebna do podpięcia manetek do FIS-a, ma nr:
8D0972977G cena w serwisie 45 PLN
lub
1J0972977G cena w serwisie 22 PLN
są one zamienne i można spokojnie tą tańszą. Takie same są chyba do podłączenia RNS-E.
Kolego szanowny gdzie mam szukać takiego poradnika? Kolega buczek wspominał o sporządzeniu takiej instrukcji, ale nic takiego nie mogę znaleźć. Jestem tu świeży, być może źle szukam. Proszę o wyrozumiałość.bendzji pisze:Numer wtyczki powinien być podany w poradniku dostępnym w pdf wymiana połfis na fullfis
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
proszę bardzo: http://bfy.tw/67QI 
ok dotyczy B5 ale podstawy te same i pinouty
A najłatwiej - jedziesz na jakiś szrot i szarpiesz z instalacji

ok dotyczy B5 ale podstawy te same i pinouty

A najłatwiej - jedziesz na jakiś szrot i szarpiesz z instalacji

Dzięki za namiar, nie brałem nawet pod uwagę tego typu podmiany dla A4.
[ Dodano: 2016-06-07, 13:22 ]
Czy numery zegarów z pełnym FISem mają jakieś konkretne znaczenie? Na jednym z forów polecają liczniki o numerach 4B0 920 933 G. W sprzedaży jest wiele zegarów o identycznych numerach, tylko na końcu zamiast "G" jest "M". Czy sugestia na owym forum aby poszukiwać licznika z "G" na końcu jest słuszna, czy raczej nie ma to znaczenia? Zarówno liczniki "M" jak i "G" to wersje poliftowe w wersji km/h dla silnika diesel-a.
[ Dodano: 2016-06-07, 13:22 ]
Czy numery zegarów z pełnym FISem mają jakieś konkretne znaczenie? Na jednym z forów polecają liczniki o numerach 4B0 920 933 G. W sprzedaży jest wiele zegarów o identycznych numerach, tylko na końcu zamiast "G" jest "M". Czy sugestia na owym forum aby poszukiwać licznika z "G" na końcu jest słuszna, czy raczej nie ma to znaczenia? Zarówno liczniki "M" jak i "G" to wersje poliftowe w wersji km/h dla silnika diesel-a.