Witajcie, dzisiaj mam pytanie odnośnie rozrządu, ja jeżdżę po mechanikach pytać co i jak a potem działam. Odnośnie rozrządu dowiedziałem się że prosta robota tylko trzeba coś ustawić, zaznaczyć, wydaje mi się że na bloku silnika i na kole zębatym.
prawdopodobnie będę wykręcał chłodnicę ze względu na jej nieszczelność, także przy okazji wymienię pod napinaczem wałka rozrządu uszczelkę z prawej strony ponieważ do niej trzeba zdjąć pasek bodajże i koło zębate ?
Także moje pytania
1. Wymagane są jakieś specjalistyczne klucze ? Jeżeli tak to jakie
2. Jak prawidłowo oznaczyć ustawienie rozrządu aby potem nie mieć problemów.
3. No i zapomniałem o co chciałem jeszcze zapytać, jak przypomnę to na pewno dodam.
Dodam także że nigdy nie wymieniałem rozrządu i nie miałem doczynienia z nim jakiś pasek czy coś, co jedynie to alternator w Astrze F ^^
[ARJ 2.4 165 KM] Ustawienie rozrządu
Ad 1.Klucze specjalistyczne nie są wymagane, ale odkręcenie niektórych elementów typu koło pasowe wiskozy wentylatora-trzeba wiedzieć co i jak.
Ad 2. Zadnych oznaczeń na pasku nie robisz, ani na silniku, potrzebna Ci będzie blokada kół rozrządu i blokada wału, choć bez tej ostatniej można się obejść. Potrzebny jest też ściągacz kół wałków rozrządu.
I jeszcze jedno, jeżeli nie masz zdolności i przynajmniej podstawowej wiedzy mechanicznej, to nie bierz się za to sam. Wymiana rozrządu w V6 jest prosta, ale jak ktoś nie ma o tym pojęcia to może go przerosnąć.
Ad 2. Zadnych oznaczeń na pasku nie robisz, ani na silniku, potrzebna Ci będzie blokada kół rozrządu i blokada wału, choć bez tej ostatniej można się obejść. Potrzebny jest też ściągacz kół wałków rozrządu.
I jeszcze jedno, jeżeli nie masz zdolności i przynajmniej podstawowej wiedzy mechanicznej, to nie bierz się za to sam. Wymiana rozrządu w V6 jest prosta, ale jak ktoś nie ma o tym pojęcia to może go przerosnąć.
Skoro tak mówisz to się wstrzymam, ale i tak myślę że prędzej czy później rozbiorę jak to ja ^^
Uczę się na błędach, popsuje to na lawecie do mechanika odjedzie.
A odnośnie tej chłodnicy to prosta sprawa ? bo tam na całą długość morka jest i zostawia plamy. Jak się uda to postaram się zdj. zrobić jak to wygląda.
Uczę się na błędach, popsuje to na lawecie do mechanika odjedzie.
A odnośnie tej chłodnicy to prosta sprawa ? bo tam na całą długość morka jest i zostawia plamy. Jak się uda to postaram się zdj. zrobić jak to wygląda.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krosno
W ramach edukacji poczytaj tematy poniżej:
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/46 ... 8-30v.html
http://aam-europe.contitech.de/pages/pi ... 20(PL).PDF
24-v6-ustawienie-rozrzadu-vt68855.htm
a6-c5-v6-wymiana-uszczelek-napinacza-la ... t20533.htm
Tutaj dokładny opis jak rozebrać przód.
-a6-c5-wymiana-termostatu-v6-25-tdi-fot ... 1f559f4126
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/46 ... 8-30v.html
http://aam-europe.contitech.de/pages/pi ... 20(PL).PDF
24-v6-ustawienie-rozrzadu-vt68855.htm
a6-c5-v6-wymiana-uszczelek-napinacza-la ... t20533.htm
Tutaj dokładny opis jak rozebrać przód.
-a6-c5-wymiana-termostatu-v6-25-tdi-fot ... 1f559f4126