Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193 KM] Szarpanie przy dodawaniu gazu na LPG/ przes

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

[AMX 2.8 193 KM] Szarpanie przy dodawaniu gazu na LPG/ przes

Post autor: fan_quattro » 31 maja 2016, 14:55

Witajcie
Mam od pewnego czasu problem z szarpaniem przy zmianie biegów itp. generalnie kiedy w czasie jazdy dodaje gazu po fazie wolnych obrotów czy hamowania silnikiem. Jest to dość mocne "jeb...cie". Jest to odczuwalne tylko na gazie. Kilku gazowników zwalało winę na układ zapłonowy, niby niezły mechanik- diagnosta nie znalazł jednak usterek mechanicznych. Trafiłem do innego gazownika, który zaczął od diagnostyki silnika w czasie jazdy. Stwierdził że jest przestawiony rozrząd i opóźnianie zapłonów. W-g niego komputer benzynowy robi małe dotryski i jakoś to ogarnia i na benzynie nie szarpie, ale gazowe wtryskiwacze nie są tak szybkie i na gazie szarpie. Zrobił logi, które miał mi wysłać jednak tego nie zrobił. Zrobiłem własne i je zamieszczam (auto rozgrzane po 3h trasy, na Pb, 3 bieg i później wbita 4). Czy teoria gazownika się potwierdza i co teraz najlepiej zrobić. Rozrząd był robiony 45000 km temu, rano na zimnym jest 2 sekundowa terkotka z łańcuchów.
http://vaglog.pl/log_264594.html

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 15:27

Nadstawniki pracują ok , ale rozrząd do korekty

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 31 maja 2016, 19:32

Dzięki! I to jest na podstawie bloku 93 na 100% pewne? Jeśli tak, to trzeba robić. A czy możliwe że rozrząd rozjechał się w czasie eksploatacji, po wymianie czy raczej od razu musiał być ch...wo załozony? Gdzieś czytałem że walnięty napinacz może dawać takie sygnały o przestawionym rozrządzie, albo wyciągnięte łańcuchy (?)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 31 maja 2016, 19:49

rozrząd się rozjechał bo nie był składany na blokadę lub nie poluzowano kół wałków w czasie napięcia paska

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 19:50

tak na 093 masz -10 i -3 - nie jest jakoś strasznie ale.... czujniki pozycji wałków są na wlotowych czyli może mieć wpływ też to co piszesz - napinacze , łańcuchy

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 31 maja 2016, 20:59

Dzięki Koledzy za pomoc, będę w takim razie planował wymianę rozrządu. Wymienię pasek, rolki i tłumik drgań (pompę i termostat zostawię bo mają 45k km) i rozważę wymianę łańcuchów i uszczelniaczy pod nastawnikami.

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 lip 2016, 17:45

i jak problem rozwiązany?
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl