Ale załóżmy nowy i będzie przejrzyściej.
Pierwsze co potrzebujemy VAG'a. + Interfejs.
O program diagnostyczny (VAG'a) możemy poprosić tu: viewtopic.php?t=7223&postdays=0&postorder=asc&start=0
Interfejs możemy zakupić za niewielkie pieniądze. Polecam od Viakena: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
Po poprawnym skonfigurowaniu portów, programu i podpięciu się do auta powinniśmy ujrzeć ekran wyboru poszczególnych modułów:
I wybieramy SELECT, czyli WYBÓR.
Teraz powinniśmy ujrzeć następujące okno:
I tu wybieramy 35-CENTR. LOCKS czyli 35-CENTRALNY ZAMEK.
Po wejściu wyświetli nam się taki obraz:
Teraz wchodzimy w opcje 7-RECODE czyli 7-KODOWANIE.
I teraz interesuje nas wartość z pozycji SOFTWARE CODING. Kopiujemy ją sobie do notatnika i zapisujemy. W razie gdy coś pójdzie nie tak zawsze możemy wtedy wrócić do oryginalnego kodowania.
Teraz będziemy potrzebować programu o nazwie L-Code.
Do pobrania stąd <KLIK>
Uruchomiamy program L-Code
Jego działanie jest bardzo proste. Wystarczy skopiować aktualną wartość kodowania (Software Coding) naszego modułu. Następnie wklejamy ją do programu w okienko oznaczone 1). Przeskakujemy strzałkami klawiatury w dół, po czym program automatycznie rozkodowuje aktywne opcje naszego modułu. Dla przykładu odczytujemy i kopiujemy w VAGu kodowanie, które wynosi 007755 i wklejamy bez poprzedzających zer do programu, czyli wartość 7755. Program rozpisuje nam to kodowanie na poszczególne aktywne opcje:
+1
+2
+8
+64
+512
+1024
+2048
+4096
Każda z tych opcji spełnia określoną funkcję w module sterownika centralnego zamka. I tak według kolejności mamy:
- + 1 - Rear Lid Unlocking Activate - Otwieranie tylnej klapy - klapa odskakuje jakby była otworzona z klamki. Wydaje mi się, że to dla wersji kluczyka z 3 przyciskami.
+ 2 - Anti Theft Confirmation via Blink - Potwierdzenie aktywacji fabrycznego alarmu błyskiem kierunkowskazów
+ 4 - Selektive Central Locking (SCL) - Selektywny centralny zamek (1 naciśnięcie pilota otwiera drzwi kierowcy, 2 naciśnięcia otwierają wszystkie drzwi)
+ 8 - Anti Theft System Installed - Aktywacja fabrycznego alarmu
+ 16 - Rear Lid Locked above 5 km/h - Blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)
+ 32 - Locking via Speed - Zamykanie wszystkich drzwi po przekroczeniu 15 km/h - otwarcie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (dodatkowo trzeba dwa razy ciągnąć za wewnętrzną klamkę - 1 raz odblokowanie zamka, 2 raz otworzenie drzwi)
+ 64 - Comfort Closing via Remote Control - Włączenie funkcji komfortu dla kluczyka (pilota), czyli otwieranie i zamykanie szyb po przyciśnięciu i przytrzymaniu guzika na pilocie, oraz przy przytrzymaniu w pozycji zamknij/otwórz w zamku drzwi.
+ 128 - RHD - Kierownica po prawej stronie (UK i Irlandia)
+ 256 - Różne źródła: Typ alarmu lub Aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb lub Logiczna tylna klapa (jak ktoś ma info która opcja jest poprawna niech napisze).
+ 512 - Remote Control "Close" Confirmation (1xBlink) - Potwierdzenie zamknięcia centralnego zamka z pilota i aktywacji alarmu błyskiem kierunków (błysk 1 raz)
+ 1024 - Anti Theft Confirmation via Horn - Zamknięcie centralnego zamka potwierdzone dźwiękiem syrenki z alarmu fabrycznego
+ 2048 - Window Regulator Logic - Po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym dłuższym przytrzymaniem przycisku (tylko dla USA)
+ 4096 - Remote Control "Open" Confirmation (2xBlink) - Potwierdzenie otwarcia centralnego zamka błyskiem kierunków (błysk 2 razy)
+ 8192 - SAFE Function Inactive - Wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA) - wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa, jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE, czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz
Jeżeli chcemy dodać jakąś funkcję to poprostu do wartości naszego kodowa dodajemy odpowiednią liczbę.
Czyli np. mamy wartość kodowania 7755 i chcemy mieć jeszcze selektywny centralny zamek (+4) czyli sumujemy 7755 + 4 = 7759.
Tak samo jeżeli chcemy pozbyć się jakiejś funkcji to od aktualnej wartości odejmujemy liczbę danej funkcji.
Czyli np. mamy wartość kodowania 7755 i chcemy wyłączyć fabryczny alarm (+ 2) to odejmujemy 7755 - 2 = 7753.
To proste i na pewno dacie radę
Mała zależność, którą kiedyś wychwyciłem:
+ 2 - to potwierdzenie aktywacji alarmu błyskiem kierunków, ale jeżeli wyłączymy opcje + 8 - aktywacja fabrycznego alarmu, to automatycznie przestaje działać funkcja + 512 - potwierdzenie zamknięcia i aktywacji alarmu błyskiem kierunków.
Zapraszam do sugestii co do działania opcji w naszych autach Niektóre sprawdziłem sam i na pewno działają.
A i pomijamy oczywiście opcje dla USA i Kanady