Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP] Uderzenie skrzyni przy ruszaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eminente
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 26 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Łódź

[ TIP] Uderzenie skrzyni przy ruszaniu

Post autor: eminente » 06 mar 2015, 12:01

Witam wszytstkich

Drodzy forumowicze mam pytanie szukałem juz wszedzie, ale pod moja przypadloscia nic nie znalazlem, a mianowicie chodzi mi o skrzynke tip tronic w mojej audi, od pewnego czasu przy gwaltownym ruszaniu mam takie dziwne uderzenie w kolach oczywiscie z przodu moje odczucie to od razu bylo, ze skrzynia podpytywalem roznych ludzi i kazdy ze skrzynia. Wystepuje to tylko przy ruszaniu potem w trakcie jak auto juz jest w ruchu skrzynia chodzi normalnie nie uslizguje nic naprawde z nia sie nie dzieje tip dziala super nic nie wyswietla sie o awarii wszystko jest ok, ruszajac normalnie powoli nie ma rzadnego walniecia czy tez stuku nic nic nic, tak jak napisalem to wystepuje tylko przy gwaltownym ruszaniu to jest tylko jedno dosc chrakterystyczne uderzenie i auto dalej jedzie bez zarzutu. Dodam, ze wystepuje to tylko przy ruszaniu, przy hamowaniu nawet naglym nic sie nie dzieje.

Mam wielka ogromna prosbe czy moze ktos z was tu na farum orjetuje sie co to moze sie dziac z ta skrzynia i jesli tak to co to jest i w razie czego jaki koszt moze byc naprawy BARDZO PROSZE PORATUJCIE MNIE


Z gory bardzo dziekuje


P.S.
Dawno nic nie pisalem bo troche mnie nie bylo w kraju nie mialem czasu na pewne sprawy a i przy okazji naprawde nic sie nie dzialo z audiolka

Pozdrawiam :)
Only Audi..........

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 06 mar 2015, 21:04

Ja bym zaczął od sprawdzenia mechanizmu różnicowego, może któreś łożysko się rozsypuje.

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 07 kwie 2015, 10:23

Witam,

Chciałbym trochę odgrzać kotleta. U mnie występuje podobny problem, właściwie nie tylko przy ruszaniu, ale też przy redukcji podczas wyprzedzania. Słychać głuche, pojedyncze puknięcie za każdym razem, kiedy silnik zaczyna mocno "ciągnąć", tak jakby coś ciężkiego się opierało za każdym razem jak zaczynam mocno przyspieszać. Nawet jak skrzynia zredukuje (np. po przełączeniu na tryb Sport), to jest cisza do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu. Nie jest to tarcie, żadne chrobotanie, takie głuche i dość ciche "stuk". Poza tym nie ma żadnych dodatkowych objawów.

Dodam, że słyszę to gdzieś spod fotela pasażera, może pod kokpitem, gdzieś te okolice, ale tu nie ma co się sugerować, bo ten dźwięk się pewnie rozchodzi po podwoziu (żona na fotelu pasażera mówi, że bardziej to słychać po mojej stronie).

Ma ktoś jakieś pomysły? Może poduszki pod skrzynią/silnikiem?
Every problem is easy... once it's solved.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 07 kwie 2015, 10:29

Może sprawdź stan przegubów i półosiek. Miałem podobny przypadek z wałem napędowym. Wymiana łożysk wyeliminowała stukanie.

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 07 kwie 2015, 16:03

A przeguby i półośki to by nie darły się podczas przyspieszania na skręconych kołach?
Every problem is easy... once it's solved.

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 07 kwie 2015, 17:34

Sprawdź przegłuby wewnętrzne. Ale raczej stawiałbym na skrzynie, miałem podobny problem, coś tam w środku wymielone miałem... Nie będę się posługiwał fachowym językiem bo niepamiętam jak to się nazywało, przy każdym ruszaniu było "takie stuk" oraz przy gwałtownym zmianie biegów. Poleciłbym szybką diagnozę w specjalistycznym serwisie, może być jeszcze gorzej jeżeli to skrzynia... Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 23 maja 2016, 20:51

Witam,

Po raz kolejny odgrzewam kotleta (całe szczęście go zamroziłem po ostatnim razie), bo problemu nie rozwiązałem, ale mam chyba trop. Potrzebuję tylko fachowej rady kogoś bardziej doświadczonego.

Całe zeszłe lato nic nie zrobiłem, bo ciężko z kasą po kupnie auta, a jesienią i zimą wszystko magicznie ucichło. Ani jednego stuknięcia. Problem powrócił jak bumerang tej wiosny. Zauważyłem, że wspomniane stukanie występuje tylko gdy jest ciepło (powyżej +17 stopni na zewnątrz). Dwa tygodnie temu wymieniłem całe zawieszenie z przodu, zostały sprawdzone przeguby, sworznie, łożyska, podobno wszystko. Do wymiany poszły wahacze, wszystkie elementy gumowe, łączniki, srączniki, ze starego zawieszenia zostały amortyzatory i sprężyny. Wali dalej...

I tutaj pytanie do Was. Kolega mi ostatnio powiedział, że w Audi sanki są na tulejach. Jeżeli to prawda, to nie były wymieniane na pewno. Czy powyższe objawy mogą być powodowane przez wybite tuleje sanek? Niestety moja znajomość budowy zawieszenia jest żadna, więc nawet nie wiem w którą stronę miałoby się to telepać, gdyby był luz...
Every problem is easy... once it's solved.

Gość.

Post autor: Gość. » 23 maja 2016, 20:54

Raczej nie. Objaw najszybszy to pływanie auta.

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 23 maja 2016, 21:37

No nie, pływać to nie pływa, trzyma się jak przyklejony.

To co to może być? Obstawiałem może skrzynię, ale jak auto jest w powietrzu (na podnośniku) i nie ma nacisku na koła, to problem nie występuje. Wali czy na D, czy na N (próbowałem lekko deptać hamulec podczas zjazdu z górki na N). Nie mam już siły do tego. Prawie 3 koła poszło na remont zawieszenia i dalej nic... <nerwus>
Every problem is easy... once it's solved.

Gość.

Post autor: Gość. » 24 maja 2016, 13:38

Luzy na napędzie,przedni dyfer czy tylny w wersjach z Q,także w Q wał ale to ciebie nie dotyczy więc jak ja szukałem to znalazłem mechatronike. masz tez chamska redukcje biegów?

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 24 maja 2016, 13:52

Jak przełączę TIP'a na manual mode, to na zimnym silniku mi szarpie bardzo mocno przy zmianie 1 na 2 i w drugą stronę, ale nie wiem, czy to ma jakiś związek. Reszta biegów na manualu i wszystkie na automacie chodzą bardzo płynnie, nawet kickdown dwa biegi dół. To "uderzenie" nie objawia się niczym poza dźwiękiem - żadnego szarpania + czuję to puknięcie pod stopami.
Every problem is easy... once it's solved.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 maja 2016, 17:48

Polecam dokładnie zweryfikować poduszki silnika. Bardzo częsta przyczyną uderzeń przy automacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl