[ TIP+Q] Przeguby wewnętrzne problem
[ TIP+Q] Przeguby wewnętrzne problem
Witam!
Mam takie pytanko gdzie mogę kupić przeguby wewnętrzne tylne i jakiej firmy będą najlepsze? co polecacie? Może regeneracja całej półosi? gdzie najlepiej to zrobią? Mam problem z telepaniem budy od 100km/h do 140km/h i podejrzewam że bedą to właśnie przeguby. Macie jakieś pomysły?
Mam takie pytanko gdzie mogę kupić przeguby wewnętrzne tylne i jakiej firmy będą najlepsze? co polecacie? Może regeneracja całej półosi? gdzie najlepiej to zrobią? Mam problem z telepaniem budy od 100km/h do 140km/h i podejrzewam że bedą to właśnie przeguby. Macie jakieś pomysły?
Kolego przyczyn telepania auta może być bardzo dużo także diagnoza na oko bywa ślepa. Telepać może wał, mogą same felgi, opony, półosie, luzy na poduszkach, skrzynia itp. Podjechać na stacje pod auto i sprawdzać, zacząłbym od sprawdzenia kół wyważyć i sprawdzić dalej, kro po kropku a nie od razy wymieniać i pakować w kasę w ciemno, chyba że Cie stać to inna bajka :P pozdro !
project by dziii
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Przeguby wewnętrzne telepią autem przede wszystkim pod obciążeniem, czyli jak dodajesz gazu. Jeśli trzęsiączka ustaje albo słabnie jak odpuścisz gaz albo wrzucisz luz to możliwe że to przeguby.
Najpierw poszukaj przyczyny w kołach/oponach - gumy i felgi muszą być idealnie proste i wyważone, a powierzchnia felgi, tarcza i piasta w miejscu mocowania idealnie wyczyszczone.
Są felgi, których nie da się idealnie wyważyć mocując w normalny sposób na maszynie (np wzór RS6 C5 - stożek może opierać się o gniazda śrub) i lepiej zamocować je odwrotnie.
Podczas wyważania poproś gumiarza, żeby jak już dociąży koło poluzował je i obrócił nieco na wale maszyny, zamocował jeszcze raz i znowu sprawdził - jak będą różnice to trzeba pokombinować z innym mocowaniem na wyważarce, albo pojechać do takiego, który ma lepszą maszynę.
Najpierw poszukaj przyczyny w kołach/oponach - gumy i felgi muszą być idealnie proste i wyważone, a powierzchnia felgi, tarcza i piasta w miejscu mocowania idealnie wyczyszczone.
Są felgi, których nie da się idealnie wyważyć mocując w normalny sposób na maszynie (np wzór RS6 C5 - stożek może opierać się o gniazda śrub) i lepiej zamocować je odwrotnie.
Podczas wyważania poproś gumiarza, żeby jak już dociąży koło poluzował je i obrócił nieco na wale maszyny, zamocował jeszcze raz i znowu sprawdził - jak będą różnice to trzeba pokombinować z innym mocowaniem na wyważarce, albo pojechać do takiego, który ma lepszą maszynę.
Napiszę, bo może komuś coś pomoże. W moim przypadku telpało autem ( sugestie jakie usłyszałem to - skrzynia, podpora, wał, poduszki itp. ) czyli najgorsze scenariusze. Na forum po przeczytaniu paru wątków też nie ciekawie się zapowiadało. Okazało się natomiast, że winą telepania auta były opony i tyle. Patrząc na nie igły bo na gwarancji jeszcze i wgl. ale były tak koślawe, że zamiast koła ich wygląd przypominał jajo i telepało budą. Opony zmienione cisza i płynność aż miło. Czasami najmniejsze szczegóły potrafią sprawić wiele problemów
pozdro ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
project by dziii
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
ja wymieniłem kpl zawias lem ,4tarcze, 4amory, 4łożyska, 4 półośki , 10 kpl kół .poduszki dyfra. 2przeguby na wale napędowym tuleje met gum tylniego zawiasu .geometria a min drgania 125-140 km/h są takie same jak przed wymianą tych elementów
w/w elementy nie wykazywały zużycia
zostało mi pół sprawnego auta w garażu w częściach
skończyła się koncepcja co wymienić jeszcze więć jeżdzę dalej raz drgania są raz zanikają i ich nie ma
więć możesz się przygotować na większą kasę i robotę
w/w elementy nie wykazywały zużycia
zostało mi pół sprawnego auta w garażu w częściach
skończyła się koncepcja co wymienić jeszcze więć jeżdzę dalej raz drgania są raz zanikają i ich nie ma
więć możesz się przygotować na większą kasę i robotę
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Albo zacząć od rzeczy najprostszych i najbardziej prawdopodobnych czyli opon, felg, piast. Nawet nowe opony mogą być zwichrowane i telepać autem, a felgi muszą być idealnie proste, żeby nie było czuć trzęsiączki w A6. Te auta są czułe na nieprawidłowości kółek jak jasna cholera, szczególnie jak opona ma niski profil a zawieszenie jest utwardzone/obniżoneenduro7 pisze: więć możesz się przygotować na większą kasę i robotę
Większość gumiarzy niestety nie robi swojej roboty wystarczająco starannie, trzeba im nieco pomóc.
Tutaj muszę się zgodzić w 100 % niski profil + utwardzenie i czuć każdą rzecz i nie chodzi mi tutaj o rzecz która znajduję się pod kołem tylko to co na kole czy to jakiś luz itp. Brak tłumienia powoduje że na kierownicę drążek zmiany biegów czy tez cała karoserię zostaje przeniesione wszystko. Co do gumiarzy miałem taki już przypadek że nie chcieli włożyć mi opony na 20 cali a profil opony 30 także co panów z wulkanizacji uważać bo wyważyć nie umieją zakładać nie umieją i co najgorsze to felgi rysują przy wkładaniu gummwx pisze:Albo zacząć od rzeczy najprostszych i najbardziej prawdopodobnych czyli opon, felg, piast. Nawet nowe opony mogą być zwichrowane i telepać autem, a felgi muszą być idealnie proste, żeby nie było czuć trzęsiączki w A6. Te auta są czułe na nieprawidłowości kółek jak jasna cholera, szczególnie jak opona ma niski profil a zawieszenie jest utwardzone/obniżoneenduro7 pisze: więć możesz się przygotować na większą kasę i robotę
Większość gumiarzy niestety nie robi swojej roboty wystarczająco starannie, trzeba im nieco pomóc.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 maja 2010, 10:22
- Lokalizacja: london
enduro7 sprawdz flansze w skrzyni I na dyfrze z tylu moze ci ktoras chodzi - mialem kiedys przypadek ze a6 c6 automat 6hp19 jmk skrzynia I caly zawias nowy a auto pukalo na malych predkoscias do 15mph jakby cos bylo odkrecone - flansza miala luz prawa w skrzyni. cuda sie dzialy przy roznych predkosciach - sorki nie mam polskich znakow
tom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 mar 2021, 11:53
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bełsznica
Re:
Cześć,Barmaann pisze: ↑07 lut 2020, 15:10Cześć.
Odkopuję temat. Mam luz na prawej przedniej flanszy. Czy wymienia się tam jakieś łożysko? W katalogach nie mogę znaleźć jego numeru. Dodatkowo jeżeli ktoś to robił to, czy trzeba wyjmować mechanizm dyfra, czy łożosko jest możliwe do wyciągnięcia z obudowy bez jej rozkręcania?
![]()
i jak? udało ci sie znaleźć te numery łożysk? Mam podobny problem z ich znalezieniem.