CHIP TUNING AUDI A6 C5 1,9TDI 131Km AWX
CHIP TUNING AUDI A6 C5 1,9TDI 131Km AWX
Witam. Wiem że dużo było pisane na ten temat ale już mnie głowa boli od tego czytania i wolałbym od razu coś więcej sie dowiedzieć. No więc tak jak w temacie przyszła pora podchipować moją c5 i proszę Was o informacje na temat;
a)wady chipowania tego silnika awx
b)koszt
c)czy rzeczywiście odczuwa się tą różnicę po chipie (bierzemy pod uwage że mam teraz te 130km i moment w granicach 280Nm i że podciągamy do ok 170km i 370-380Nm) pytam tych którzy znają temat i na własnej skórze to wypróbowali)
d)namiary na jakąś solidną firmę tuningową z hamownią w okolicach Nowego Sącza lub Krakowa
e)komu najwięcej i ile udało się wykrzesać z tego silnika po wszystkich możliwych bezpiecznych modyfikacjach i jakie to koszty?? (przejechałem się BMW 5XD 240km i 500Nm i powiem Wam że jest odlot)
Dodam że nie sprawdzałem jeszcze dokładnie w jakiej kondycji jest moje auto,użytkuję go 4miesiące i nie wyczuwam niczego niepokojącego więc dlatego decyduję sie na tuning oczywiście po wczesniejszym dokładnym przebadaniu.
a)wady chipowania tego silnika awx
b)koszt
c)czy rzeczywiście odczuwa się tą różnicę po chipie (bierzemy pod uwage że mam teraz te 130km i moment w granicach 280Nm i że podciągamy do ok 170km i 370-380Nm) pytam tych którzy znają temat i na własnej skórze to wypróbowali)
d)namiary na jakąś solidną firmę tuningową z hamownią w okolicach Nowego Sącza lub Krakowa
e)komu najwięcej i ile udało się wykrzesać z tego silnika po wszystkich możliwych bezpiecznych modyfikacjach i jakie to koszty?? (przejechałem się BMW 5XD 240km i 500Nm i powiem Wam że jest odlot)
Dodam że nie sprawdzałem jeszcze dokładnie w jakiej kondycji jest moje auto,użytkuję go 4miesiące i nie wyczuwam niczego niepokojącego więc dlatego decyduję sie na tuning oczywiście po wczesniejszym dokładnym przebadaniu.
a) wady modyfikacji oprogramowania tego silnika są takie same jak przy innych silnikach
b) koszt to jeśli masz kogoś znajomego kto się tym zajmuje powinien Ci to zrobić jako przysługę. Modyfikacja EDC15P+ jest taka prosta, że wstyd brać za to pieniądze
c) odczucia. Skupmy się na momencie, bo to jest odczuwalne w dieslu. Powiedzmy, że... zarabiasz 2800 zł (280Nm), a szef proponuje Ci podwyżkę i będziesz zarabiał 3800zł(380Nm). Czujesz różnicę ?
d)nie wiem nawet gdzie to jest
e)"krzesaczy" jest wielu i modyfikując podzespoły można zabrnąć do...nikąd, bo jest tyle ciekawszych silników do modyfikacji. Napiszę tak. Pomijając sprzęgło i jego stan, to najpierw ograniczy Cię turbo. Natomiast wtryski jeśli są sprawne potrafią podlać paliwa nawet na 220 Km. Jeżeli chcesz więcej to... kupuj od razu to bmw.
b) koszt to jeśli masz kogoś znajomego kto się tym zajmuje powinien Ci to zrobić jako przysługę. Modyfikacja EDC15P+ jest taka prosta, że wstyd brać za to pieniądze
c) odczucia. Skupmy się na momencie, bo to jest odczuwalne w dieslu. Powiedzmy, że... zarabiasz 2800 zł (280Nm), a szef proponuje Ci podwyżkę i będziesz zarabiał 3800zł(380Nm). Czujesz różnicę ?
d)nie wiem nawet gdzie to jest
e)"krzesaczy" jest wielu i modyfikując podzespoły można zabrnąć do...nikąd, bo jest tyle ciekawszych silników do modyfikacji. Napiszę tak. Pomijając sprzęgło i jego stan, to najpierw ograniczy Cię turbo. Natomiast wtryski jeśli są sprawne potrafią podlać paliwa nawet na 220 Km. Jeżeli chcesz więcej to... kupuj od razu to bmw.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Jako że miałem poprzednie A6 z AWX po chipie to pozwolę sobie wtrącić parę zdań co do tematu.
Silnik jako słupek jest pancerny i nawet znosi okolice 500 NM -wszystko dzięki kutym korbowodom. Pierwszą barierą w podnoszeniu mocy jest turbo okolice 175-178 KM i 380 NM to chyba maks przy zdrowym turbo, potem jak kolega wyżej wspomniał pompowtryski, ale ponad 200 koni wyrobią, dalej pewnie sprzęgło i dwumas.
Różnica przed a po programie jest spora, u mnie w serii było 139 KM i 314 NM, a po sofcie 167 KM i 345 NM. Duży komfort podczas wyprzedzania.
Koszt zależy od tunera - od 800 do 1200 zł
Jeżeli chciało by Ci się pobawić i masz gruby portfel to przy zmianie turbo na większe, założyć centralny intercooler i wydajniejsze pompowtryski to można ponad 200 koni wykrzesać albo i nawet więcej.
Powyżej 400 NM w napędzie na przód nie polecałbym, bo trudno jest przenieść napęd ruszając z miejsca, trakcje gubi nawet na 3 biegu więc moc tylko na trasy.
Na A4 klub gość ma 290 KM i 535 NM w 1.9 TDI.
Silnik jako słupek jest pancerny i nawet znosi okolice 500 NM -wszystko dzięki kutym korbowodom. Pierwszą barierą w podnoszeniu mocy jest turbo okolice 175-178 KM i 380 NM to chyba maks przy zdrowym turbo, potem jak kolega wyżej wspomniał pompowtryski, ale ponad 200 koni wyrobią, dalej pewnie sprzęgło i dwumas.
Różnica przed a po programie jest spora, u mnie w serii było 139 KM i 314 NM, a po sofcie 167 KM i 345 NM. Duży komfort podczas wyprzedzania.
Koszt zależy od tunera - od 800 do 1200 zł
Jeżeli chciało by Ci się pobawić i masz gruby portfel to przy zmianie turbo na większe, założyć centralny intercooler i wydajniejsze pompowtryski to można ponad 200 koni wykrzesać albo i nawet więcej.
Powyżej 400 NM w napędzie na przód nie polecałbym, bo trudno jest przenieść napęd ruszając z miejsca, trakcje gubi nawet na 3 biegu więc moc tylko na trasy.
Na A4 klub gość ma 290 KM i 535 NM w 1.9 TDI.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 286
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Hej, ja chipowałem w Kętach moje poprzednie A4 B5 AFN (110Km,220Nm) na (130Km, 350Nm) był odlot i polecam, tak jak kolega wyżej wspomniał moment jest ważny w dieslu. Konsekwencje to niewytrzymał dwumas-przy mocnym starcie czuć było drgania nadwozia i szczelność odmy (wymiana sprzęgła i wymiana odmy+uszczelnienie silikonem przyniosły sukces) jeździłem przez prawie 4 lata - spalanie spadło ok. 1l/100km. Drugie autko to obecne A3 8L ALH (90Km,180Nm) którym jeździ żona, też było w Kętach, obecnie (116Km,280Nm) brak konsekwencji od 2 latek. Obecnie mam A6 C5 AWX i zbieram kaskę na chip w Kętach. 

- czarnykurczak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam awx po chipie i jestem bardzo zadowolony.
a) może polecieć Ci sprzęgło albo dwumasa jak już jest zdarta ale generalnie nic się nie dzieje jeżeli pojedziesz do tunera a nie montujesz boxa z allegro
b) w Warszawie zapłaciłem 1200
c) baaaardzo czuć
d) nie wiem
e) ja celuję w ok 200 koni. Więcej moim zdaniem w ośce to przesada.
a) może polecieć Ci sprzęgło albo dwumasa jak już jest zdarta ale generalnie nic się nie dzieje jeżeli pojedziesz do tunera a nie montujesz boxa z allegro
b) w Warszawie zapłaciłem 1200
c) baaaardzo czuć

d) nie wiem
e) ja celuję w ok 200 koni. Więcej moim zdaniem w ośce to przesada.
Były 2 golfy, jest audi
.
Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32

Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 maja 2010, 09:54
- Lokalizacja: Małopolska/Powiśle
Witam
Podłącze się do tematu tylko że u mnie silniczek AVF
(przebieg 245 tkm ), szukam ogarniętego tunera w małopolskim, świętokrzyskim, podkarpackim, miałem zamiar udać się do V-TECH Kraków lub w Tarnowie Czakram (też na oprogramowaniu V-Techa robią). Jest też Moto Tronik w Niedomicach, ale mało opinii o nich .
Może się ktoś wypowie gdzie najlepiej się tym zajmą .
Podłącze się do tematu tylko że u mnie silniczek AVF

Może się ktoś wypowie gdzie najlepiej się tym zajmą .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 286
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Kolego Oświęcim polecam lub kęty. W kętach robiłem dwa autka, natomiast w Oświęcimiu obecnego AWX'a i jest spoko 163Km 405Nm. Pozdrawiamgrzeskos pisze:Witam
Podłącze się do tematu tylko że u mnie silniczek AVF(przebieg 245 tkm ), szukam ogarniętego tunera w małopolskim, świętokrzyskim, podkarpackim, miałem zamiar udać się do V-TECH Kraków lub w Tarnowie Czakram (też na oprogramowaniu V-Techa robią). Jest też Moto Tronik w Niedomicach, ale mało opinii o nich .
Może się ktoś wypowie gdzie najlepiej się tym zajmą .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Miałem wcześniej w C5 też AWX i miał w serii 139 KM więc nie przesadzajmy z tym fabrycznie mocnym AWX. Niejednokrotnie można spotkać serię powyżej 140 KM.krs2919 pisze:w A4 B5 AFN 110KM jak chipowałem w Kętach to miałem 134Km i 350Nm i było Ok, więc tu jest podobnie tam doszło 24Km i 100Nm , tu doszło 30Km i 76Nm. Fabrycznie miałem mocnego AWX'a (133Km i 329Nm). Dla mnie jest OK
Pokaż wykres to pogadamy, bo te 405 NM to maksymalny moment i nie wiadomo jaki jest jego dalszy przebieg
