Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Szarpanie z z P na D i R

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
shuttered
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 sie 2015, 01:46
Lokalizacja: Chodzież

Szarpanie z z P na D i R

Post autor: shuttered » 11 maja 2016, 21:00

Witam. Jestem właścicielem audi a6 c5 4.2, gdy kupiłem samochód padła mi skrzynia TIPTRONIC, pojechałem do renomowanego warsztatu gdzie zajmują się naprawą skrzyni, gdy odebrałem auto skrzynia, szarpała mi z postoju na D i R, właściciel oświadczył mi że mam luzy na półosiach. Powiedzcie mi czy to jest możliwe aby czuć szarpanie gdy półosie maja luz ?
Jeżeli są to półosie czy ktoś orientuje się jaki jest koszt nowych albo regeneracja starych ?

[ Dodano: 2016-05-11, 21:00 ]
Proszę o pilną pomoc:( niedługo kończy mi się gwarancja ;(

Awatar użytkownika
Grado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2016, 13:02
Lokalizacja: WZY

Post autor: Grado » 11 maja 2016, 21:53

Szarpanie na półosiach byłoby bardziej czuć przy dynamicznym ruszaniu lub hamowaniu.
Przy zmianach trybów skrzyni i wciśniętym pedale hamulca samochód nie powinien się poruszać/szarpać.

Jak chcesz sprawdzić półosie to można zaciągnąć ręczny (z wyczuciem) i wrzucać z R na D. Jeśli będą luzy na półosiach to poczujesz lekkie szarpanie. Ważne, aby nie nadużywać tej metody, aby nie uszkodzić bardziej skrzyni lub półosi.

Jedyne co mogę podpowiedzieć jak będziesz wymieniał półosie to zrób obydwie na raz.
Przy automacie to ważne, aby obie były w podobnym stanie.

Wujek tak miał przy automacie, że wymienił tylko prawą półoś, a lewej nie.
Efekt był taki, że przy przyspieszaniu wyglądało to tak jakby moment obrotowy rozkładał się nie równo na obydwa koła.
Ktoś mu mówił, remont skrzyni, cewki i inne pierdoły, a w ASO powiedzieli wymienić obydwie półosie. I mieli rację!
Pozdrawiam,
Grado

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 11 maja 2016, 22:01

Przed regeneracją również szarpało? wejdz pod auto i poruszaj półośką przy przegubie wewnętrznym i zobaczysz czy jest luz czy nie, a przypadkiem nie słychać podczas tych szarpnięć stukania z tylnej części auta? może to być równie dobrze tylni most...(bynajmniej u mnie był sprawcą) takie szarpanie to mi się widzi na luzy w napędzie.

gucio1701
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lut 2012, 14:02
Lokalizacja: Mierzęcice/Śląsk

Post autor: gucio1701 » 12 maja 2016, 09:35

Mam tak samo, byłem w serwisie ASB, mam pękniętą płytę elektrozaworów, w przyszłym tygodniu będę się umawiał na wymianę.
Pozdrawiam
Łukasz

shuttered
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 sie 2015, 01:46
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: shuttered » 12 maja 2016, 13:22

Płyta elektrozawory w skrzyni? Jaki koszt diagnozy i remontu płyty?

[ Dodano: 2016-05-12, 13:22 ]
Grado pisze:Szarpanie na półosiach byłoby bardziej czuć przy dynamicznym ruszaniu lub hamowaniu.
Przy zmianach trybów skrzyni i wciśniętym pedale hamulca samochód nie powinien się poruszać/szarpać.

Jak chcesz sprawdzić półosie to można zaciągnąć ręczny (z wyczuciem) i wrzucać z R na D. Jeśli będą luzy na półosiach to poczujesz lekkie szarpanie. Ważne, aby nie nadużywać tej metody, aby nie uszkodzić bardziej skrzyni lub półosi.

Jedyne co mogę podpowiedzieć jak będziesz wymieniał półosie to zrób obydwie na raz.
Przy automacie to ważne, aby obie były w podobnym stanie.

Wujek tak miał przy automacie, że wymienił tylko prawą półoś, a lewej nie.
Efekt był taki, że przy przyspieszaniu wyglądało to tak jakby moment obrotowy rozkładał się nie równo na obydwa koła.
Ktoś mu mówił, remont skrzyni, cewki i inne pierdoły, a w ASO powiedzieli wymienić obydwie półosie. I mieli rację!
Słychać takie uderzenie i wyrwanie z przodu auta. Dodatkowo gdy gwałtownie hamuje i dodaje gazu to szarpie wtedy

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 maja 2016, 13:31

Ten element jest bez problemu dostępny od dołu auta (więc nie trzeba zdejmować skrzyni). Sama płyta kosztuje kilka stów, do tego nowe sprężynki etc., filtr, uszczelki i nowy olej.

shuttered
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 sie 2015, 01:46
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: shuttered » 12 maja 2016, 13:35

Mazdomania pisze:Ten element jest bez problemu dostępny od dołu auta (więc nie trzeba zdejmować skrzyni). Sama płyta kosztuje kilka stów, do tego nowe sprężynki etc., filtr, uszczelki i nowy olej.
Tak ale to już powinno być w zakresie firmy która mi robiła skrzynie, był regenerujący sterownik hydrauliczny, nowe sprzęgło i kosz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 maja 2016, 20:28

Właśnie owa płyta elektrozaworów jest częścią sterownika hydraulicznego (jest na jego tyle, na górze).

Silnik masz w 100% sprawny? Pytam serio, ponieważ bolączki silnika odbijają się czkawką skrzyni.

shuttered
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 sie 2015, 01:46
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: shuttered » 13 maja 2016, 01:12

Silnik 100 % sprawny, byłem już u kilku mechaników, każdy mi mówi że nie mam luzu na półosiach, przeguby, zawiecha wszystko sprawne. Dodatkowo firma która robiła mi skrzynie, nie dokręciła mi jeden śruby od wału. Udałem się do innej firmy która zajmuje się skrzynią i powiedzieli mi że to 100 % sterownik hydrauliczny. Obdzwoniłem również inne firmy w całęj Polsce i każdy twierdzi, że nawet gdy jest luz na półosiach skrzynia nie powinna szarpać z P na D i R. Ponadto w firmie niby był założony nowy konwerter, co się okazuje z skrzyni dobiega regularne stukanie, takie coś znalazłem tutaj na forum w tematach
szarpanie-przednia-osia-przy-skretach-vt78146.htm

i jest napisane że, konwerter gdy wydaje takie dźwięki jest popsuty. Poprostu jestem załamany, wydane kupę pieniędzy i nic z tego.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 13 maja 2016, 09:33

Ja się w ogóle dziwię dlaczego odebrałeś niesprawne auto po naprawie. Masz pełną FV na naprawę?

shuttered
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 sie 2015, 01:46
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: shuttered » 13 maja 2016, 13:33

Właśnie problem jest z tym że nie brałem faktury bo bym musiał zapłacić 2 tysiące więcej, więc nie chciałem jej, ale w razie czego to poisiadam świadka który przyjował odemnie zlecenie i on wie co tam miało być robione. Więc jeżeli dojdzie do jakiejś rozprawy to jego był pracownik stanie w mojej obronie. A auto odebrałem ponieważ on powiedział że i tak nie zrobi tutaj nic bo jest niby wszystko sprawne, a ponadto w regulaminie swojej firmy ma zapis ze każde auto stojące na parkingu po naprawie ma liczone dodatkowe koszty za owy parking. Ja nie mam zamiaru śmieciowi płacić jeszcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja