Jak uaktywnić h7 w lampach bi-xenon a6 c6 lift
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Jak uaktywnić h7 w lampach bi-xenon a6 c6 lift
Z racji iż odbłyśniki w a6 c6 nie sĄ zbyt idealne chciał bym uaktywnic zarówki h7 na swiatłach drogowych.
Nie wiem czy jest taka możliwość, może ktoś już to robił i istnieje jakiś kod, którym włączamy zarówki h7 na swiatłach długich.
Byłem na kilku warsztatach i nikt nie umie ich uaktywnic, na jednym nawet mechanik mi je uaktywnił ale w dziwny sposób jak właczyłem długie to zapalała sie zarówka h7, ale niestety gasł xenon, chciał bym mieś obie zarówki jednocześnie aktywne w pozycji drogowej.
Jest ktos w stanie pomoc?, czy pozostaje mi przeróbka lamp za pomocą przekażników?
Nie wiem czy jest taka możliwość, może ktoś już to robił i istnieje jakiś kod, którym włączamy zarówki h7 na swiatłach długich.
Byłem na kilku warsztatach i nikt nie umie ich uaktywnic, na jednym nawet mechanik mi je uaktywnił ale w dziwny sposób jak właczyłem długie to zapalała sie zarówka h7, ale niestety gasł xenon, chciał bym mieś obie zarówki jednocześnie aktywne w pozycji drogowej.
Jest ktos w stanie pomoc?, czy pozostaje mi przeróbka lamp za pomocą przekażników?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Obadałem te sprawę trochę i chyba kodem tego nie da się ogarnąć, trzeba podłączyć przekaźniki w lampach inaczej nie da rady.
Znajomy ma mi to zrobić, ale nie możemy się zgadać albo on albo ja nie mam czasu, po wsadzeniu przekaźników może wyskoczyć błąd i wtedy trzeba przestawić na system skandynawski, jak będę po przeróbce lamp to napisze jak to wyszło.
Kolega miał tez poszukać w swoim spisie kodów może coś będzie ale, dawno z nim nie rozmawiałem
Znajomy ma mi to zrobić, ale nie możemy się zgadać albo on albo ja nie mam czasu, po wsadzeniu przekaźników może wyskoczyć błąd i wtedy trzeba przestawić na system skandynawski, jak będę po przeróbce lamp to napisze jak to wyszło.
Kolega miał tez poszukać w swoim spisie kodów może coś będzie ale, dawno z nim nie rozmawiałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Ja wiem czy w tym modelu tak daje rade u mnie, tak średnio świeci, ale pewnie to wina odbłysnika.
Mam a4 z odbłyśnikiem a4 b8 i lepiej swieci jak o10 lat młodsze a6.
Jak cos ruszy sie u mnie w tym temacie to napisze, w pierwszej kolejnosci musze wymienic zderzak bo jakis imbecyl postanowił mi zaparkowac na masce
Mam a4 z odbłyśnikiem a4 b8 i lepiej swieci jak o10 lat młodsze a6.
Jak cos ruszy sie u mnie w tym temacie to napisze, w pierwszej kolejnosci musze wymienic zderzak bo jakis imbecyl postanowił mi zaparkowac na masce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Tak udało mi sie znalazłem pewna firme wSzczecinie zostawiłem im autko na 3-4h nie pamiętam dokładnie i robota załatwiona wszystko gra jak należy śmigam już jakiś czas i nie ma żadnych problemów, teraz mam tak jak w staszym a4 jak włącze długie to h7 równiez jest aktywne teraz walczę z odbłyśnikami evox-r mam problem z ich montazemrafalk91 pisze:Rzeznik633, udało Ci się coś ogarnąć w temacie aktywacji H7 jako długich?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Na te pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć, ponieważ nie za bardzo chcieli mnie wpuścić na warsztat mogłem tylko przez szybę popatrzeć na autko które widziałem tylko z prawej strony, poza tym auto zostawiłem nie chciało mi się stać i pilnować go przez 4h, podejrzewam ze zamontowany został przekaźnik ale nie wiem gdzie może przy module komfortu.mat1324 pisze:Była modyfikacja elektroniczna czy elektryczna?
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 00:36 przez Rzeznik633, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Ta opcja odpada bo ostatnio wyciągałem lampy chciałem zamontować odbłyśniki hella evox-r ale sie nie udało ale za to wiem ze w lampie nic dodatkowego nie ma.mat1324 pisze:Albo przy samej lampie i sygnał załączania pociągnięty jest z bixenonu, a dokładnie z przesłony krótkie-długie.
Swoja droga miałem taki plan aby sam tak zrobić jak napisałeś, ale doszedłem do wniosku, że lepiej oddać auto komuś kto jest lepszy w te klocki odde mnie bo szkody mogły by być wielkie jak bym coś zrypał.
[ Dodano: 2016-06-05, 00:38 ]
Udało mi się zamontować odbłyśniki evox-r było kilka komplikacji, ale światła jest teraz dosyć dużo jestem zadowolony
- mobopx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Próbowałem wczoraj to ogarnąć. Na przewodzie nr 13 (na wtyczce przy samym reflektorze) pojawia się +12V po włączeniu drogowych. Podłączyłem przekaźnik pod ten przewód i wszystko by działało, gdyby nie fakt, iż przy "mruganiu" też na tym przewodzie pojawia się +12V. To mnie zastanowiło, ponieważ w takim układzie H7 przy mruganiu dostanie zasilanie fabryczne (z modułu sterowania światłami) oraz drugie z przekaźnika.mat1324 pisze:Albo przy samej lampie i sygnał załączania pociągnięty jest z bixenonu, a dokładnie z przesłony krótkie-długie.
Póki co odpuściłem, ale może macie pomysł jak wybrnąć z tej sytuacji?
Zastanawiam się, skąd reflektor wie, czy mrugam (świeci H7 + bixenon), czy włączyłem drogowe (świeci tylko bixenon) - tzn, który przewód w tej wtyczce za to odpowiada, bo znalazłem tylko 1, który reaguje na ruch manetką.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Znalazłeś przewód, który podnosi przesłonę
. Jeśli dasz go do przekaźnika jako sterujący i podasz zewnętrzne zasilanie do H7 z przekaźnika, to wszystko będzie działać. Jeśli napięcie z przekaźnika będzie wyższe niż te podane z modułu, a tak jest, to po 1.5 minuty dostaniesz błąd na desce o przepalonej żarówce
. Według modułu H7 są wyłączone i stosuje on zimną diagnozę co 30 sekund. Z racji tego, że żarówka nie pobierze prądu z modułu, bo z przekaźnika ma wyższe napięcie (ponad 14V), to po 3 razach wyrzuci błąd na desce, który zniknie po trzech udanych sprawdzeniach żarówki.
Sam z tym walczyłem i wymyśliłem inny sposób. Na czas włączenia H7 trzeba obciążyć moduł odpowiednią rezystancją, aby zimna diagnoza nie powodowała wyrzucania błędu. Teoretycznie wystarczy do tego rezystor 2W, ale jak pociągniesz manetkę do siebie, to na taki rezystor idzie ponad 4A i robi on
. Dzisiaj właśnie dwa rezystory poszły z dymem
. Wiem, że można dać rezystor 50W, ale jest duży
. Od razu mówię, że jednym zwykłym przekaźnikiem tego nie załatwisz. Jestem blisko rozwiązania problemu, ale chcę jeszcze uniknąć używania rezystorów 50W.
Pociągając manetkę do siebie (mrugnięcie bixenonem + H7) moduł podaje napięcie na przesłonę oraz na H7, a jak włączasz drogowe to tylko na przesłonę. Manetka jest pośrednio podłączona do modułu, więc wiadomo w jakiej jest pozycji.


Sam z tym walczyłem i wymyśliłem inny sposób. Na czas włączenia H7 trzeba obciążyć moduł odpowiednią rezystancją, aby zimna diagnoza nie powodowała wyrzucania błędu. Teoretycznie wystarczy do tego rezystor 2W, ale jak pociągniesz manetkę do siebie, to na taki rezystor idzie ponad 4A i robi on



Pociągając manetkę do siebie (mrugnięcie bixenonem + H7) moduł podaje napięcie na przesłonę oraz na H7, a jak włączasz drogowe to tylko na przesłonę. Manetka jest pośrednio podłączona do modułu, więc wiadomo w jakiej jest pozycji.
- mobopx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Właśnie nad tym się zastanawiałem, ale brakło mi czasu żeby sprawdzić w warunkach domowych (żeby niczego nie spartolić) jak to jest z tymi dwoma źródłami zasilania. Jesteś pewien, że żarówka tak po prostu "przyjmie" wyższe napięcie i nic się nie uszkodzi? Bo od przetestowania tego dzieliło mnie połączenie 2 gotowych kabelkówmat1324 pisze:Znalazłeś przewód, który podnosi przesłonę. Jeśli dasz go do przekaźnika jako sterujący i podasz zewnętrzne zasilanie do H7 z przekaźnika, to wszystko będzie działać..

Czekam zatem na jakieś wieści. Wprawdzie wolałbym nie ruszać kokpitu, dlatego dobierałem się od strony lampy, ale z braku laku...

Tyle wiem, jednak zastanowiło mnie które przewody tym sterują, bo skoro przy mrugnięciu idzie zasilanie na B-X i H7, to na chłopski rozum, na 2 przewodach we wtyczce powinno pojawić się +12. A znalazłem tylko jeden taki przewód.mat1324 pisze:Pociągając manetkę do siebie (mrugnięcie bixenonem + H7) moduł podaje napięcie na przesłonę oraz na H7, a jak włączasz drogowe to tylko na przesłonę. Manetka jest pośrednio podłączona do modułu, więc wiadomo w jakiej jest pozycji.
Pytanie: ten moduł jest w lampie? Czy gdzieś pod deską rozdzielczą?