[ AFB 2.5 150 KM] Dziwny dzwięk w filtrze powietrza
[ AFB 2.5 150 KM] Dziwny dzwięk w filtrze powietrza
Po osiągnięciu 3tys obrotów i więcej gdy obroty schodzą czy na postoju czy w jeździe przy około 2tyś obrotów w filtrze powietrza słychać dość głośne Fuk. Jest to normalne ? Czy poprostu turbawka umiera ?
Filmik z tym odgłosem:
https://youtu.be/MugYRhabX8o
Filmik z tym odgłosem:
https://youtu.be/MugYRhabX8o
Ostatnio zmieniony 06 maja 2016, 12:36 przez Emuss, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
u mnie też słychać pufff ,i to głośno (bo mam filtr stożkowy) a turbina VGT tak pracuje .przy pełnym obciążeniu łopatki turbiny są max wychylone a jak odpuścisz gaz łopatki się chowają i turbo szybko wyhamowuje i słychać pufff. (coś na podobieństwo blow off)
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
z tego co pamiętam ( bo starałem się ten silnik wymazać z pamięci ) to bardziej wytarły się na prawej głowicy jednak w ostatniej fazie życia tego złomu fukało mi non stom przede wszystkim na wolnych obrotach dało się to słyszeć dokładnie.Emuss pisze:Które wałki najczęściej ulegały wytarciu ? Ale waliło Ci nieustannie ciągle puf puf puf.... czy tylko przy zejściu z obrotów raz puf i tyle.
prawa głowica jest z prawej strony czyli ta bez korka
nie pamiętam czy fukało trochę a potem bardziej. Kiedyś nie bardzo znałem się na mechanice więc jak mi mechanik powiedział koniec silnika to przyjąłem za pewnik i wydłubałem to ścierwo a następnie włożyłem 1.9 tdi w jego miejsce. Po rozebraniu okazało się, że krzywki w obu głowicach są zjechane lecz w prawej głowicy bardziej. Mechanik powiedział że dmuchanie powietrza do filtra to standardowy objaw. Tyle w temacie
