A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
- Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy
Panowie pomocy :D, auto na ponniedzialek potrzebuje a nie mam jak poskladac bo sterowanie manetka nie dziala, zero reakcji po wcisnieciu manetki gora, dol, reset - na wyswietlaczu widnieje tylko 160km w czasie jazdy spada do 50 i tak stoi, polaczenia manetka zegar sprawdzone, czy jezeli zle sie wpiolem w ecu przewodem z pinu 1 w czerwonej kostce, nie bedzie dzialac sterowanie? moze vagiem trzeba cos odblokowac?jeszcze jedna sprawa to informacja na fis po przekroczeniu 50km/h "kolko z napisem km/h 2" i piszczenie zegarow?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Prawdopodobnie na 98% masz nie podpiętą masę do sterowania manetką. Po 1% Ci zostaje na licznik i manetkę. Co złego wpięcia to jeśli się źle to zrobiłeś to będzie pokazywać głupoty w spalaniu, ale tego nie jesteś w stanie sprawdzić bo nie działa sterowanie manetką. Co do km/h2 to "stałe" ograniczenie prędkości które można zmienić ale potrzebne do tego jest sterowanie z manetki której nie posiadasz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
- Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy
Kolego Ziomek, sterowanie predkoscia wycieraczek jest rowniez w tej kostce i dziala, mam sedana i dwa przewody byly oryginalnie w tej kostce wiec jeden to chyba masa, ale wpadlem na inna ciekawa informacje w internecie, jakis typ mial podobnie i spowodowane bylo to bledem w zegarach 01402 przewod danych z nawigacji, podejrzewam ze auto Z ktorego zostaly wyciagniete te zegary mialo navi podpieta i tak zakodowane zegary bo u mnie wystepuje ten sam blad, pytanie jak w kodowaniu vagiem wylaczyc navi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Przestrzel miernikiem manetkę, opis kodowania masz na pierwszej stronie i vcds też podpowiada. Nie wiem czemu sterowanie nie miało by działać przez navi, to samochody z nawigacją nie mają sterowania w manetce? Zresztą komunikaty z nawigacji w tych latach idą przez 3 kable na czerwoną kostkę, ni jak to się ma do manetki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Re: A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlif
Jacek_max pisze:
do manetki 6pin nr : 893 971 636 (ale ona już będzie w naszym samochodzie tylko są potrzebne piny piny 000 979 133 E
Obrazek
1. FIS - LEWO
2. FIS - PRAWO
3. MASA
4. FIS - RESET
5. wycieraczki
6. wycieraczki
Jeśli tak masz to w zasadzie nie mam więcej nic do powiedzenia.Jacek_max pisze:
i w zasadzie to wszystko... jeśli chodzi o RDS z navi to po podłączeniu tych trzech kabelków ustawiamy w liczniku codowanie
Kodowanie:
??xxx: Options (< MY 1999)
o +01 = Brake Pad Warning
o +02 = Seatbelt Warning
o +04 = Washer Fluid Warning
o +16 = Navigation
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
- Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy
hmm pozno jest ale ide sprawdzic dla lepszego snu, z tego co pamietam pin 3 mam wolny oO, natomiast 5 i 6 mam zajete auto sedan 0o, dobra lece do auta i dam znac, dziekuje.
[ Dodano: 2016-04-21, 22:17 ]
eureka przepraszam za zamieszanie, moje nie dopatrzenie, faktycznie brak masy na pinie 3 spowodowal brak dzialania manetki. Jeszcze raz dziekuje Ziomek za pomoc... zmylily mnie piny 5 i 6, bylem przekonany ze pin 3 jest wersji kombi od tylniej wycieraczki i przeoczylem to podlaczenie w schemacie. Ale najwazniejsze ze dziala. czy jezeli pokazuje mi srednie 10.0 l - to sygnal z ecu jest dobrze podlaczony?
[ Dodano: 2016-04-21, 22:17 ]
eureka przepraszam za zamieszanie, moje nie dopatrzenie, faktycznie brak masy na pinie 3 spowodowal brak dzialania manetki. Jeszcze raz dziekuje Ziomek za pomoc... zmylily mnie piny 5 i 6, bylem przekonany ze pin 3 jest wersji kombi od tylniej wycieraczki i przeoczylem to podlaczenie w schemacie. Ale najwazniejsze ze dziala. czy jezeli pokazuje mi srednie 10.0 l - to sygnal z ecu jest dobrze podlaczony?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
To kierownice sobie załóż, potrzebna jest tylko do założenia manetki, dla zręcznego licznik wychodzi bez problemu z założoną kierownicą. Podłączenie do ECU choćby nawet było źle to grzebiesz przy skrzynce nie przy liczniku. Ja zrobiłem instalacje w tamtym roku, z racji tego że licznik który kupiłem nie spasował mi to założyłem stary. Manetki siedziały z przyciskami do FISa, a instalacja zrobiłem tak że bez problemu mogę wrzucić licznik bieda edyszyn. Licznika z idealnym taki jak szedł do mnie szukałem rok. Ale znalazłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
- Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy
Wszystko poskladane, dziala jak fabryka audi chciala , wszystkie wskazania poprawne dzieki wielkie za pomoc, bez was chyba bym nad tym siedzial i przyszly tydzien :D. Jestem nawet mile zaskoczony stanem FISa, wypalone tylko 4 linie i to w takich miejscach ze w odczycie wogole nie przeszkadzaja,jak na licznik z 97r bez "x" i cene 100zl to naprawde jestem usatysfakcjonowany Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 mar 2016, 15:47
- Lokalizacja: Lubelskie
Witam mam problem taki że po podłączeniu nowego licznika z fisem wyświetla się żółta lampa alladyna z napisem sensor oraz duzy czerwony wykrzyknik jak sprawic zeby to znikło ? I jeszcze jedno pytanko na czym dokładnie polega zmiana wsadu licznika i czy muszę tego dokonywać ( mam vag commandera 3,6 k+can)
Cztery pierścienie robią wrażenie
Dzisiaj udało sie wreszcie odpalić auto, mimo ze mam immo 2 to przez przypadek zamówiłem licznik z immo 1, wszystko udało sie podpiąć, co nie było jakimś trudnym zadaniem, gdyż lubie takie zabawy, pare piw i podpięte wszystko. U mnie info o spalaniu podpięte bezpośrednio z ECU, do pina 18 z dużej wtyczki zrobiony mostek, i podciągnięte razem z oryginalną wiązką. Co dziwne u mnie sygnał o temperaturze szedł innym pinem niż w opisie ale tym samym kolorem. Licznik wykosztował mnie wsumie 30 zł ;-D z 97' ze szrotu z niewiadomym stanem, ale mogłem oddać więc nic nie traciłem, nadal walczę z adaptacją, ale na chwile obecną bez wymiany pastylek na immo 1 auto da sie odpalić i jezdzic, FIS tak pozytywnie mnie zaskoczył, że nie ma opcji, żebym go wymienił na licznik z immo 2 Z góry muszę podziękować koledze bendzj, bez jego pomocy licznik poszedł by na sprzedaż, a tak to dalej będę walczył. Moze ktoś ma eeprom na immo 1 benzyna? Bo tutaj mam licznik z diesla, chociaż nie wydaje się aby cos było przekłamane.
Kamil, takie błędy to powinno ci walić rowniez na starym liczniku, bo to leci informacja z tych kolorowych kostek których nie ruszałeś, podepnij do kompa i skasuj błędy, zobacz czy sie powtórzy.
Kamil, takie błędy to powinno ci walić rowniez na starym liczniku, bo to leci informacja z tych kolorowych kostek których nie ruszałeś, podepnij do kompa i skasuj błędy, zobacz czy sie powtórzy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga