czy takie felgi kupic? poradzcie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 03 lut 2016, 20:50
- Imię: Damian
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielnik
- Kontakt:
czy takie felgi kupic? poradzcie
witam. mam do kupna felgi 19 ale nie wiem czy zakupic. czy beda pasowaly do mojej c6. i jak to sie ma do quattro jezeli 2 felgi tylne beda szersze bo takie te sa? opony co prawda takie same beda na 4 szt no ale felgi z tylu beda szersze. no i na zdjeciu dolaczam jedna felge pogieta, czy da sie ja naprostowac i czy wszystko bedzie ok? te felgi mysle pomalowac w kolor srebrny . poradzcie co myslicie...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
wygląda na to żę ta jedna to złom
są firmy naprawiające takie uszkodzenia
po naprawie to trudno będzie nazwać felgą bardziej jakiś spawany ulep
co do 2 róznych szerokości celem jest założenie szerszych na tył a węższych na przód
to już taki zaawansowany tuning. cel takiego zabiegu jest rózny począwszy od niwelacji szarpania w koleinach skończywszy na zmiejszeniu nadsterowności pojazdu lub przenieśiena potężnych mocy na tył
opony wtedy dobieramy w 2 róznych rozmiarach (szersze i węższe)ale zachowująć jednakowy obwód toczenia -wysokość ( quattro się nie pogniewa)
niestety nie wszystkie firmy produkują takie komplety
sprawdzić to można w szczegółowej specyfikacji tech danego modelu opony
przy takim setupie należy pamiętać o skorygowaniu sił hamowania przedniej i tylniej osi
są firmy naprawiające takie uszkodzenia
po naprawie to trudno będzie nazwać felgą bardziej jakiś spawany ulep
co do 2 róznych szerokości celem jest założenie szerszych na tył a węższych na przód
to już taki zaawansowany tuning. cel takiego zabiegu jest rózny począwszy od niwelacji szarpania w koleinach skończywszy na zmiejszeniu nadsterowności pojazdu lub przenieśiena potężnych mocy na tył
opony wtedy dobieramy w 2 róznych rozmiarach (szersze i węższe)ale zachowująć jednakowy obwód toczenia -wysokość ( quattro się nie pogniewa)
niestety nie wszystkie firmy produkują takie komplety
sprawdzić to można w szczegółowej specyfikacji tech danego modelu opony
przy takim setupie należy pamiętać o skorygowaniu sił hamowania przedniej i tylniej osi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 03 lut 2016, 20:50
- Imię: Damian
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielnik
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
dobrać rozmiar opon do szerokości felg oraz specyfikacji auta /wys opony oraz indexy nośności ,prędkościdamiano1987 pisze:no dobrze a wiec po zakupie takowych felg co powinienem zrobic? jakie opony kupic ? 245 moga byc czy musza byc szersze tj np 255? i jaka wysokosc 40 czy 35? no i jak juz zaloze opony to co potem? wybrac sie na skorygowanie sil hamowania jak wspominasz?
dobrać pary opon wg specyfikacji producenta zachowująć ten sam obwód toczenia dla 2 róznych rozmiarów
dokonać wyliczeń sił hamowania i skorygować np zakładająć korektor siły hamowania lub zmieniająć zaciski hamulcowe ew zmiana śednicy tarcz hamulcowych sprawdzić moment blokowania kół oraz siły hamowania na rolkach diag generalnie 70% przód 30 % tył
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 03 lut 2016, 20:50
- Imię: Damian
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielnik
- Kontakt:
tak wiem, ze lepiej kupic nowe felgi i miec to daleko gdzies ale mam po okazyjnej cenie i sie zastanawiam czy nie wziac, pomalowac je na srebrno i dokupic nowa felge ale jak tyle zachodu powiadacie z ta sila hamowania i wogole z tym wszystkim bo jesli 2szt felg na tyl szersze to trzeba kupe roboty i duzo zachodu to wole faktycznie dolozyc i kupic komplet felg . tu mi sie trafia za 1000zl 3 felgi, dokupie jedna wyjdzie ok 500-700zl no i malowanie ok 500zl to ok 2000zl wyszly by mnie felgi a nowe takie podobne kosztuja w granicach 3000zl
ale faktycznie daruje sobie i albo zostane przy swoich 18" albo znajde jakies inne 19"....
a tak przy okazji pytanie z innej beczki.... mam podciete opony od srodka i zastanawiam sie czego to jest wina, mechanik zauwazyl male luze na koncowkach kierowniczych i urwana oslona alumioniowa na tuleji lewej pod sankami na łapie. podejrzewam, ze to wina moze byc tych koncowek kierowniczych. co prawda auta nie sciaga na zadna strone ale opony ewidentnie sa podciete. doradzcie... dodam, iz drugi mechanik mowi ze male luzy to jeszcze jezdzij no ale skad te opony tnie? z czegos to sie brac musi a jesli od koncowek to wole wymienic niz patrzec jak opony sie niszcza...

a tak przy okazji pytanie z innej beczki.... mam podciete opony od srodka i zastanawiam sie czego to jest wina, mechanik zauwazyl male luze na koncowkach kierowniczych i urwana oslona alumioniowa na tuleji lewej pod sankami na łapie. podejrzewam, ze to wina moze byc tych koncowek kierowniczych. co prawda auta nie sciaga na zadna strone ale opony ewidentnie sa podciete. doradzcie... dodam, iz drugi mechanik mowi ze male luzy to jeszcze jezdzij no ale skad te opony tnie? z czegos to sie brac musi a jesli od koncowek to wole wymienic niz patrzec jak opony sie niszcza...
