Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.7 BT]falujace obroty podczas jazdy

Silniki benzynowe
irek_2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2010, 17:53
Lokalizacja: boleslawiec

[A6 C5 2.7 BT]falujace obroty podczas jazdy

Post autor: irek_2013 » 10 sty 2011, 18:32

Witam wszystkich w moim aucie Audi Avant A6 2,7 biturbo Quattro tiptronic mam mianowicie taki problem pomiedzy 1000-2000 falują obroty podczas jazdy czy ktos na forum przerobił juz cos takiego?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 06:02 przez irek_2013, łącznie zmieniany 1 raz.
keliotan night

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 sty 2011, 17:41

irek_2013, co rozumiesz przez falowanie podczas jazdy?
falowanie występuje zwykle na postoju, rozumiem że jadąc ze stałą prędkością samoczynnie obroty rosną i spadają? A przypadkiem nie jest to przerzucanie biegów z wyższego na niższy kilkakrotnie?

slawek a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawek a6 » 13 sty 2011, 20:57

Witam ja miałem podobnie kiedyś w fordzie na kompie nic nie wykazało jak się okazało to był katalizator . Zobacz czy po gazowaniu na biegu jałowym (luzie) parę razy tak mocno czy chodzi przez jaki czas normalnie jak tak to stawiam na katalizator :roll:

irek_2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2010, 17:53
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: irek_2013 » 14 sty 2011, 15:19

Witam na kompie pokazuje przeladowanie turbiny czy to jest lewe powietrze?
keliotan night

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 14 sty 2011, 19:41

irek_2013, przeładowanie turbiny jest to za duże ciśnienie w układzie dolotowym,względem zadanego przez ECU.
Pierwsza sprawa to sprawdź wszystkie wężyki od podciśnień, czy nie są popękane i czy nie pospadały,
następnie sprawdź zawory DV czy są szczelne,
potem zaworek n249 i n75.
schemat wszystkiego znajdziesz w pliku który sobie pobierz stąd dload.php?action=file&id=29

irek_2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2010, 17:53
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: irek_2013 » 15 sty 2011, 06:36

Witam mam pytanko a jak sprawdzic te zawory DV czy są szczelne,i te zaworki n249 i n75. czy znimi wszystko jest OK?wezyki posprawdzane powymieniane i jeszcze jedno cos slychac z okolic tylnych silnika takie regularne ps ps ps ps czy to tak ma byc?
keliotan night

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 15 sty 2011, 07:52

irek_2013, jeżeli słychać syczenie w okolicach tyłu to do sprawdzenia jeszcze odma,i oczywiście wężyki od wspomnianych wcześniej zaworków.
Napewno wszystkie wymieniłeś?
Do zaworków DV idzie cienki wężyk podciśnienia, odepnij go od trójnika i dmuchnij w niego, jeżeli będzie przepuszczał powietrze to jest zepsuty, nastepnie zassij powietrze, podczas zassysania zawór powinien się otworzyć, jeśli powietrze zassasz i nie otworzy się to znaczy że zepsuty.
Zaworki n75 i n249 to zawory ekektromagnetyczne, można sprawdzić je na krótko podpinając 12V, wtedy maja cyknąć i otworzyć sie, Obydwa mają być oczywiście szczelne.
Schemat całego podciśnienia znajdziesz w pliku z tamtego linku co wczesniej Ci pisałem ;-)

irek_2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2010, 17:53
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: irek_2013 » 15 sty 2011, 09:21

Ok jak wszystko przetestuje to dam znac.Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-01-18, 19:23 ]
sebastian855

Witam wszystko sprawdzone zawory ok odma zmieniona komputer nie pokazuje juz bledów ale dalej jest to samo to znaczy falują obroty pomiedzy 1000-2000 tak o 200 dalej słychac jakies nieregularne syczenie moze to jakis zawór moze to tak ma byc koles mi powiedzial ze byc moze to skrzynia?
keliotan night

herod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 2014, 20:25
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: herod » 30 lis 2014, 21:06

Witam. I jak kolega doszedl co bylo przyczyna falowania obrotow? Bo u mnie to samo sie dzieje tyle ze mam sonde od strony pasazera do wymiany i nie wiem czy to moze miec jakis wplyw?

Awatar użytkownika
timoti26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 sie 2013, 15:11
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Kontakt:

Post autor: timoti26 » 23 wrz 2015, 08:20

Odkopie trochę temat.
Również borykam się z falowaniem obrotów podczas jazdy w 2.7T
W moim przypadku występuje to przy nagrzewaniu, po przejechaniu 500m z prędkością 30-40km/h i trwa przez następne 500m
Nagrałem krótki filmik już pod koniec występowania objawu (zakres falowania wcześniej jest większy) ale widać o co chodzi.



Samochód przyśpiesza dobrze, nie ma żadnych błędów w ECU silnika i skrzyni jedynie w sterowniku fotela kierowcy :)
Katalizatorów brak - z ori katalizatorami było tak samo.

Problem jest bardzo uciążliwy, chyba nikt nie chce żeby samochód sam mu przyśpieszał i zwalniał bez żadnej kontroli.

Proszę o pomoc :)

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 25 wrz 2015, 20:46

Konwerter ASB do sprawdzenia lub do regeneracji

ratownikmed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: ratownikmed » 26 wrz 2015, 14:42

witam i ja mam ten sam problem z tymi obrotami a czy cos jeszcze moze za to odpowiadac ze faluja :( czy tylko raczej ten konwenter
alvaro

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 02 paź 2015, 19:42

Kolega wyżej dobrze napisał. Problem leży nie w silniku a w sprzęgle hydrokinetycznym. Do wymiany bądź regeneracji.
Pomogłem? Kliknij

bartekziomek89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: bartekziomek89 » 14 kwie 2016, 08:14

I rozwiązał ktoś ten problem definitywnie?? Mam to samo w swoim 2,7t tiptron. katów nie ma, błędów nie ma, dziwne syczenie przy mocnym bucie słychać tak jak by z tyłu no i te falujące obroty podczas jazdy, co dziwne zauważyłem to tylko jak skrzynia jest na 5 biegu, rzadko na 4 kiedy jedzie się wolniej. po przełączeniu na ręczną tylko na 5 tak jest.
AUDI A6 C5 2,7 BiTurbo AJK Quattro!
Potrzebujesz strony WWW? Pisz!

Awatar użytkownika
timoti26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 sie 2013, 15:11
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Kontakt:

Post autor: timoti26 » 14 kwie 2016, 10:13

Ja nadal jeżdżę z tymi objawami, zauważyłem natomiast że powoli zaczyna występować efekt ślizgającego się sprzęgła więc potwierdza to teorie kończącej się skrzyni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga