[A6 C5 2.7 BT]falujace obroty podczas jazdy
[A6 C5 2.7 BT]falujace obroty podczas jazdy
Witam wszystkich w moim aucie Audi Avant A6 2,7 biturbo Quattro tiptronic mam mianowicie taki problem pomiedzy 1000-2000 falują obroty podczas jazdy czy ktos na forum przerobił juz cos takiego?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 06:02 przez irek_2013, łącznie zmieniany 1 raz.
keliotan night
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
irek_2013, przeładowanie turbiny jest to za duże ciśnienie w układzie dolotowym,względem zadanego przez ECU.
Pierwsza sprawa to sprawdź wszystkie wężyki od podciśnień, czy nie są popękane i czy nie pospadały,
następnie sprawdź zawory DV czy są szczelne,
potem zaworek n249 i n75.
schemat wszystkiego znajdziesz w pliku który sobie pobierz stąd dload.php?action=file&id=29
Pierwsza sprawa to sprawdź wszystkie wężyki od podciśnień, czy nie są popękane i czy nie pospadały,
następnie sprawdź zawory DV czy są szczelne,
potem zaworek n249 i n75.
schemat wszystkiego znajdziesz w pliku który sobie pobierz stąd dload.php?action=file&id=29
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
irek_2013, jeżeli słychać syczenie w okolicach tyłu to do sprawdzenia jeszcze odma,i oczywiście wężyki od wspomnianych wcześniej zaworków.
Napewno wszystkie wymieniłeś?
Do zaworków DV idzie cienki wężyk podciśnienia, odepnij go od trójnika i dmuchnij w niego, jeżeli będzie przepuszczał powietrze to jest zepsuty, nastepnie zassij powietrze, podczas zassysania zawór powinien się otworzyć, jeśli powietrze zassasz i nie otworzy się to znaczy że zepsuty.
Zaworki n75 i n249 to zawory ekektromagnetyczne, można sprawdzić je na krótko podpinając 12V, wtedy maja cyknąć i otworzyć sie, Obydwa mają być oczywiście szczelne.
Schemat całego podciśnienia znajdziesz w pliku z tamtego linku co wczesniej Ci pisałem
Napewno wszystkie wymieniłeś?
Do zaworków DV idzie cienki wężyk podciśnienia, odepnij go od trójnika i dmuchnij w niego, jeżeli będzie przepuszczał powietrze to jest zepsuty, nastepnie zassij powietrze, podczas zassysania zawór powinien się otworzyć, jeśli powietrze zassasz i nie otworzy się to znaczy że zepsuty.
Zaworki n75 i n249 to zawory ekektromagnetyczne, można sprawdzić je na krótko podpinając 12V, wtedy maja cyknąć i otworzyć sie, Obydwa mają być oczywiście szczelne.
Schemat całego podciśnienia znajdziesz w pliku z tamtego linku co wczesniej Ci pisałem
Ok jak wszystko przetestuje to dam znac.Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-01-18, 19:23 ]
sebastian855
Witam wszystko sprawdzone zawory ok odma zmieniona komputer nie pokazuje juz bledów ale dalej jest to samo to znaczy falują obroty pomiedzy 1000-2000 tak o 200 dalej słychac jakies nieregularne syczenie moze to jakis zawór moze to tak ma byc koles mi powiedzial ze byc moze to skrzynia?
[ Dodano: 2011-01-18, 19:23 ]
sebastian855
Witam wszystko sprawdzone zawory ok odma zmieniona komputer nie pokazuje juz bledów ale dalej jest to samo to znaczy falują obroty pomiedzy 1000-2000 tak o 200 dalej słychac jakies nieregularne syczenie moze to jakis zawór moze to tak ma byc koles mi powiedzial ze byc moze to skrzynia?
keliotan night
- timoti26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 sie 2013, 15:11
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Kontakt:
Odkopie trochę temat.
Również borykam się z falowaniem obrotów podczas jazdy w 2.7T
W moim przypadku występuje to przy nagrzewaniu, po przejechaniu 500m z prędkością 30-40km/h i trwa przez następne 500m
Nagrałem krótki filmik już pod koniec występowania objawu (zakres falowania wcześniej jest większy) ale widać o co chodzi.
Samochód przyśpiesza dobrze, nie ma żadnych błędów w ECU silnika i skrzyni jedynie w sterowniku fotela kierowcy
Katalizatorów brak - z ori katalizatorami było tak samo.
Problem jest bardzo uciążliwy, chyba nikt nie chce żeby samochód sam mu przyśpieszał i zwalniał bez żadnej kontroli.
Proszę o pomoc
Również borykam się z falowaniem obrotów podczas jazdy w 2.7T
W moim przypadku występuje to przy nagrzewaniu, po przejechaniu 500m z prędkością 30-40km/h i trwa przez następne 500m
Nagrałem krótki filmik już pod koniec występowania objawu (zakres falowania wcześniej jest większy) ale widać o co chodzi.
Samochód przyśpiesza dobrze, nie ma żadnych błędów w ECU silnika i skrzyni jedynie w sterowniku fotela kierowcy
Katalizatorów brak - z ori katalizatorami było tak samo.
Problem jest bardzo uciążliwy, chyba nikt nie chce żeby samochód sam mu przyśpieszał i zwalniał bez żadnej kontroli.
Proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
I rozwiązał ktoś ten problem definitywnie?? Mam to samo w swoim 2,7t tiptron. katów nie ma, błędów nie ma, dziwne syczenie przy mocnym bucie słychać tak jak by z tyłu no i te falujące obroty podczas jazdy, co dziwne zauważyłem to tylko jak skrzynia jest na 5 biegu, rzadko na 4 kiedy jedzie się wolniej. po przełączeniu na ręczną tylko na 5 tak jest.
AUDI A6 C5 2,7 BiTurbo AJK Quattro!
Potrzebujesz strony WWW? Pisz!
Potrzebujesz strony WWW? Pisz!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga