Witam, mam problem od kilku dni coś zaczęło mi chrobotać pod maską. Wymieniałem ostatnio olej jeździłem na MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30 VW 502 00 - 505 01 a zmieniłem na MOTUL SPECIFIC 504 507 5W30, nie wiem czy dobrze zrobiłem. Wymieniam olej co ok 12 tyś.
Problem pojawił sie rano przy odpaleniu jak auto jest zimne na ssaniu to jest dziwny dźwięk chrobotania w okolicy tak mi sie wydaje prawej strony silnika przy alternatorze. Ciężko określić gdzie tak naprawdę to słychać. Może łańcuch sie odzywa ?
Nagrałem dźwięk jak auto jest nagrzane, obroty 2500-35000
Sam nie wiem gdzie szukać przyczyny czy zlać olej i wrócić do poprzedniego , może to zbieg okoliczności. Przebieg 240000.
Pozdrawiam
Hubert
Dziwny dźwięk, chrobotanie pod maską 2.0 tfsi
Nie idzie obejrzeć - posłuchać bo filmik sie nie odpala - jest komunikat Filmik prywatny!
Raczej twoja wymiana oleju tu nic nie ma z tym wspólnego, lepkość oleju pozostała taka sama.
Raczej twoja wymiana oleju tu nic nie ma z tym wspólnego, lepkość oleju pozostała taka sama.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 19:21 przez NORD84, łącznie zmieniany 1 raz.
____________
wirus aktywny.......
wirus aktywny.......
Witam, jednak poleciał napęd pompy oleju urwał sie łańcuch. Uszkodzone 2 panewki reszt ok.
Jak odbiorę samochód napisze dokładne co i jak.
Ale pierwsza diagnoza to mój poprzednik wymieniał olej co 30 tys.
Bardzo dużo nagaru w silniku, co doprowadziło to zatkania smoka i braku wystarczającego ciśnienie oleju. Łańcuch rozrządu też do wymiany. Przebieg 240tyś.
Dla przestrogi użytkownicy sprawdzajcie smoka w misce olejowej czy nie zatkany.
Koszty spore naprawy. Silnik przed awarią chodził idealnie tylko były słyszalne wtryskiwacze. Po wymianie oleju na motul 5w30 i przejechaniu ok 500 km padła pompa. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale droga sie silnik wysypał.
Dam znać co i jak.
[ Dodano: 2016-04-13, 16:01 ]
Więc sprawa wygląd następująco: pękła jedna z zębatek na pompie oleju i zerwało łańcuch który uderzał o obudowę , moduł pompy sprawny. Dostało turbo, 2 panewki. Reszta silnika ok.
Koło zębata na szczęście jest do kupienia.
Jak będę znał koszty naprawy napiszę.
Jak odbiorę samochód napisze dokładne co i jak.
Ale pierwsza diagnoza to mój poprzednik wymieniał olej co 30 tys.
Bardzo dużo nagaru w silniku, co doprowadziło to zatkania smoka i braku wystarczającego ciśnienie oleju. Łańcuch rozrządu też do wymiany. Przebieg 240tyś.
Dla przestrogi użytkownicy sprawdzajcie smoka w misce olejowej czy nie zatkany.
Koszty spore naprawy. Silnik przed awarią chodził idealnie tylko były słyszalne wtryskiwacze. Po wymianie oleju na motul 5w30 i przejechaniu ok 500 km padła pompa. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale droga sie silnik wysypał.
Dam znać co i jak.
[ Dodano: 2016-04-13, 16:01 ]
Więc sprawa wygląd następująco: pękła jedna z zębatek na pompie oleju i zerwało łańcuch który uderzał o obudowę , moduł pompy sprawny. Dostało turbo, 2 panewki. Reszta silnika ok.
Koło zębata na szczęście jest do kupienia.
Jak będę znał koszty naprawy napiszę.