Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

a6c5 2.4 tip Pb LPG <ARJ> remont silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

a6c5 2.4 tip Pb LPG <ARJ> remont silnika

Post autor: Łukasz1981 » 02 kwie 2016, 23:56

Witam wszystkich
Jak w temacie , leje mi się skądś olej , i to dość mocno ... więc zamierzam powymieniać komplet uszczelek . Co do uszczelki pokrywy zaworów to wybieram erlinga .... i tutaj pytanie mam , czym uszczelnić dodatkowo te uszczelkę jaki preparat polecacie ??
Następna sprawa od tyłu silnika na wałkach są też uszczelki ich nr mam , ale nie ma numeru tych uszczelek co są na przodzie - chodzi mi o te półksiężyce - może mi ktoś podać ich numer ??
Następnie zamierzam wymienić łańcuszki , co myślicie o firmie febi ?? bo mam takie na oku za normalną cenę .
Następnie do wymiany idą te dwa zaworki ciśnieniowe olejowe , ale też gdzieś wyczytałem że są tam jeszcze jakieś oringi do wymiany = podacie mi nr tych oringów ??
No i zostały nam te sławne napinacze łańcuszka . Ponoć nie idzie za bardzo ich zregenerować nowe są astronomiczną ceną , podróby po 6 stówek na allegro . Jedynie co się da to ślizgi wymienić , i jakąś cewkę . Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na ich regenerację to chętnie poczytam .

pozdrawiam Łukasz

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 03 kwie 2016, 00:13

Odpowiem ci jeśli chodzi o pokrywy zaworów.

Uszczelka erlinga ok, natomiast co do dodatkowego uszczelniania, to żadnych preparatów i innych bzdetów. To co potrzebujesz to silikon, najlepiej czarny odporny na temperaturę itd. czyli choćby taki jak do misek olejowych. I teraz bardzo ważne - daje się go jedynie w kilka punktów - procedura wymiany uszczelki jest dostępna w internetach, wygoogluj sobie albo przeszukaj forum - było wiele razy. Daje się tego silikonu niewiele. Pokrywy należy dokręcić z odpowiednim momentem, wiadomo, żeby nie przeciąć nowych uszczelek. Przy poprawnej wymianie nie ma prawa nic cieknąć.

Próby uszczelniania dodatkowego przy pomocy różnych preparatów były przerabiane na forum wielokrotnie i zawsze ze złym skutkiem :)

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 03 kwie 2016, 10:24

Tak jak kolega mrporpoise powiedział na nowe uszczelki nie daje się nic dodatkowego a jak już masz dawać silikon to lepiej zapodać reinzosil, ma postać pasty i po zaschnięciu tworzy bardzo wytrzymałą gumową powłokę która dodatkowo uszczelnia ewentualne nierówności w uszczelce. Daje się tego bardzo cieniutką warstwę. Ja osobiście stosowałem w starej Vectrze i nawet po założeniu starej uszczelki na tym specyfiku trzymało jak na nowej. Stanowczo odradzam silikon zwłaszcza ten czerwony używany w wielu warsztatach, z tego dziadostwa lubi niesamowicie cieknąć.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 03 kwie 2016, 20:37

teiwaz, Tak, tylko przy wymianie niektórych uszczelek, szczególnie przy pokrywach zaworów, jest wręcz w procedurze podane gdzie należy zaaplikować silikon :) On tam musi się pojawić, bo inaczej sama uszczelka niestety nie wystarczy :)

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 04 kwie 2016, 20:06

mrporpoise pisze:teiwaz, Tak, tylko przy wymianie niektórych uszczelek, szczególnie przy pokrywach zaworów, jest wręcz w procedurze podane gdzie należy zaaplikować silikon :) On tam musi się pojawić, bo inaczej sama uszczelka niestety nie wystarczy :)
Koledzy

proszę o konkretne odpowiedzi , .. to że się uszczelkę smaruje to wiem ... poprosiłem o numery części i fajnie by było gdyby ktoś e podał .

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 04 kwie 2016, 20:10

Łukasz1981, Etka on-line i masz wszystkie numery części. Uszczelki się nie smaruje, powtarzam.

EDYTA: A jak prosisz o jakiekolwiek numery, to podaj oznaczenie silnika.

D174003A2 - Masa uszczelniająca zalecana przez VAG

Generalnie zacznij oglądanie w Etce od Grupy 1 rysunek numer 103-65

OK silnik ARJ <glupek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja