Prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu możliwych problemów i sposobów na ich wykluczenie.
Problemów które mnie nie pokojom jest kilka i nie wiem jak mogę poprawnie zdiagnozować ich powody.
Zacznę może od tego co mnie najbardziej martwi, przy prędkościach powyżej 110-140 auto dosyć mocno drży, odpuszczenie do 100 całkowicie eliminuje drżenie. Nie próbowałem większych prędkości. W tym samym czasie gdy puszcze gaz i wduszę po chwili z powrotem skrzynia potrzebuje sekundy na wrzucenie biegu, tak jak by łapała zawiechę. Przy 100 i mniej tej sytuacji również nie ma.
Auto drży również na postoju (choć nawet nie w połowie tak mocno jak przy 110) gdy jest na D, gdy przełączę na N lub P drżenie ustaje.
Kolejna sprawa to odczuwalne zmiany biegów w górę, nie jest to szarpniecie ale czuć jakby skok mocy, można by to porównać do wduszenia gazu, czuć po prostu że całe auto jest pociągnięcie do przodu. Przy redukcjach nawet gwałtownych nie ma żadnych odczuwalnych objawów.
Skrzynia gdy jest zimna przeciąga 1 i 2 znacznie.
Co mógłbym sprawdzić VAG'iem, jakie bloki i jakie powinny być w miarę poprawne odczyty ?
Wiele wątków czytałem na forum i domyślam się że to może być tyle samo powodów.
Czy da się sprawdzić stan poduszek bez wyjmowania ich ? Jak najlepiej sprawdzić półośki i czy może to być również spowodowane "zawieszeniem" dyferencjału ?
W aucie jakiś czas temu padł aku i chwile niestety stało bez zasilania, czy możliwe jest że należało by coś przeprogramować lub zaadaptować ?
Nie ma żadnych błędów na komputerze i skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny.
Z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich
