Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2,4 ] gwizd z silnika

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

[a6 c5 2,4 ] gwizd z silnika

Post autor: bobson80 » 15 mar 2009, 19:10

witam jakiś czas temu wymieniałem rozrząd kompletny i pasek klinowy od tej pory silnik dziwnie pracuje na wolnych obrotach słychać takie delikatne dziargotanie ale to szczegół najbardziej denerwuje mie to że gdy dodam gazu to słychać taki świst coś jak by sokowirówka na początku myslalem ze to pewnie któraś rolka i że sie dotrze ale zrobiłem już z 12 tyś i dalej to samo silnik kiedy wchodzi na obroty lub z nich schodzi dziwnie świszcze jak by coś obcierało z góry dzieki za pomoc pozdrawiam dodam że wymienilem też pompe wody

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 15 mar 2009, 19:48

censored pisze:Gwiżdże w rytm nagrania Kanikuły ? :-P :mrgreen: :mrgreen: .
Sprawdzales czy obudowa jest dobrze założona ?
Może pasek gdzies obciera ?
ÂŚciągnij klinowy i do boju. Wyeliminujesz wtedy gdzie należy szukac wady 0 czy w rozrządzie czy w tym drugim.
Poz
no ale klinowy napędza pompe wody mogę zdjąc go silnik sie nie przegrzeje

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 15 mar 2009, 20:16

a mozliwe jest ze to wentylator gwiżdze wisco znaczy

[ Dodano: 2009-03-15, 20:16 ]
a jeszcze jedno jak ten pasek zdjąć coś trzebsa odkrecic alternator albo któreś koło

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 16 mar 2009, 00:24

a mnoze to alternator gwizdze...? dostaje duzego obciazenia i gwizdze.?

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 16 mar 2009, 21:17

bobson80, a jeszcze tak z ciekawosci sprawc jak napiety jest pasek...

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 17 mar 2009, 09:00

DoRuS pisze:bobson80, a jeszcze tak z ciekawosci sprawc jak napiety jest pasek...
ale jak to sprawdzic

Awatar użytkownika
u6y6uut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2008, 18:11
Lokalizacja: Londyn

Post autor: u6y6uut » 18 mar 2009, 15:44

DoRuS pisze:a mnoze to alternator gwizdze...? dostaje duzego obciazenia i gwizdze.?
Ale co moze gwizdac w alternatorze ? :?: Szczotki sie koncza czy co ? Czy to moze gwizd typu "taka jego uroda"?

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 19 mar 2009, 02:13

u6y6uut, niewiem co tam gwizdze ale są różne gwizdy, ale być może właśnie jest to ten pochodzący od obciążenia elektrycznego alternatora, nie tylko od obrotów- nie mając tu mechanicznego tarcia.
Czasem instalacja (np. na wskutek zwarcia, rozładowania akumulatora i in.) ma duże obciążenie. Za tym jednak idzie też mocniejsze obciążenie silnika. Odłącz go elektrycznie (główny +) i zobacz co się zmieni z dźwiękiem.

bobson80, zdelmij plastik z silnika i zlap palcami pasek, powinien byc napiety kilka milimetrow luzu powinno byc...

tak jak kolega censored napisal mozliwe ze i o obudowe obciera u mnie to samo bylo ale "odksztalcilem" plastik na goraco i nie ma problemu pozatym ty juz przejechales sporo kilosow wiec powinno sie juz dawno wytrzec. i tak kolega napisal najlepiej jak bys zrzucil pasek na chwile i odpalil (nieprzejmuj sie kontrolkami) jak swist ustanie to juz polowa sukcesu. wtedy siadlo albo alternator, pompa, napinacz albo wspomaganie. (niewiem dokladnie jak jest w silniku 2.4 ale prawdopodobnie mniejwiecej jest rtakiej samej budowy jak 2.8)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 19 mar 2009, 13:12

a może po prostu ssie ci gdzieś lewe powietrze i gwizda?? brałeś to pod uwagę? jakieś nieszczelnosci w podcisnieniach

humorystyczny OT - a moze mechaniory zamontowali ci przez przypadek turbinę i ona gwiżdże?? to wtedy tylko się ciesz i dawaj chipsa :-P /EOT

mart73301

Post autor: mart73301 » 19 mar 2009, 13:28

arthurr pisze:a może po prostu ssie ci gdzieś lewe powietrze i gwizda?? brałeś to pod uwagę? jakieś nieszczelnosci w podcisnieniach
W takim chyba przypadku auto miałoby tendencję do gaszenia silnika przy wrzucaniu na luz i zdejmowaniu nogi z gazu. Jeżeli nie ma tego symptomu to raczej tym nie powinien się przejmować (mówię o nieszczelnościach w układzie podciśnienia) a poszukać przyczyny w miejscach, o których pisali koledzy powyżej.

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 19 mar 2009, 16:26

mart73301 pisze:
arthurr pisze:a może po prostu ssie ci gdzieś lewe powietrze i gwizda?? brałeś to pod uwagę? jakieś nieszczelnosci w podcisnieniach
W takim chyba przypadku auto miałoby tendencję do gaszenia silnika przy wrzucaniu na luz i zdejmowaniu nogi z gazu. Jeżeli nie ma tego symptomu to raczej tym nie powinien się przejmować (mówię o nieszczelnościach w układzie podciśnienia) a poszukać przyczyny w miejscach, o których pisali koledzy powyżej.
nie na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powietrza to inny gwizd taki właśnie jak z alternatora

Awatar użytkownika
u6y6uut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2008, 18:11
Lokalizacja: Londyn

Post autor: u6y6uut » 19 mar 2009, 18:46

DoRuS pisze:u6y6uut, niewiem co tam gwizdze ale są różne gwizdy, ale być może właśnie jest to ten pochodzący od obciążenia elektrycznego alternatora, nie tylko od obrotów- nie mając tu mechanicznego tarcia.
Czasem instalacja (np. na wskutek zwarcia, rozładowania akumulatora i in.) ma duże obciążenie. Za tym jednak idzie też mocniejsze obciążenie silnika. Odłącz go elektrycznie (główny +) i zobacz co się zmieni z dźwiękiem.
Odlaczyc go elektrycznie, mowisz o zdjeciu klemy + z akumulatora ?

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 21 mar 2009, 02:26

u6y6uut, odlacz elektrycznie alternator i odpal silnik. i nie przejmuj sie kontrolka ladowania. jak ustalo gwizdzenie masz przyczyne. jak nie to to lipa i szukaj dalej. ale jesli nie chcesz sie brudzic jedz do kumatego mechanika ktory bedzie mial tester elektroniczny bateria-alternator-rozrusznik test taki trwa doslownie minute ale przynjuamniej bedziesz wiedzial czy to alternator czy nie.

Awatar użytkownika
u6y6uut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2008, 18:11
Lokalizacja: Londyn

Post autor: u6y6uut » 21 mar 2009, 19:15

Ok, ale czy mozesz rozwinac co konkretnie oznacza "odlacz elektrycznie alternator" ? Trzeba odkrecic jakas srube, zdjac jakis przewod ?

Nie jestem mechaniorem a wole sie dopytac coby psuc audi ze zrozumieniem :mrgreen:

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 22 mar 2009, 00:29

nie wiem jak tam w silniku 1.8t i jakie tam masz dojscie do alternatyora ale chodzi mi o to zeby odlaczyc od alternatora kabel plusowy co by nieladowal i co za tym idzie odciazyc go calkowicie. i jak nie bedzie buczal czyli gdzies masz zajebi..ste zwarcie albo bateria walnieta... najlepiej jedz o mechanmiora kumatego na test

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga