[a6 c5 2,4 ] gwizd z silnika
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
[a6 c5 2,4 ] gwizd z silnika
witam jakiś czas temu wymieniałem rozrząd kompletny i pasek klinowy od tej pory silnik dziwnie pracuje na wolnych obrotach słychać takie delikatne dziargotanie ale to szczegół najbardziej denerwuje mie to że gdy dodam gazu to słychać taki świst coś jak by sokowirówka na początku myslalem ze to pewnie któraś rolka i że sie dotrze ale zrobiłem już z 12 tyś i dalej to samo silnik kiedy wchodzi na obroty lub z nich schodzi dziwnie świszcze jak by coś obcierało z góry dzieki za pomoc pozdrawiam dodam że wymienilem też pompe wody
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
no ale klinowy napędza pompe wody mogę zdjąc go silnik sie nie przegrzejecensored pisze:Gwiżdże w rytm nagrania Kanikuły ? :-P :mrgreen: :mrgreen: .
Sprawdzales czy obudowa jest dobrze założona ?
Może pasek gdzies obciera ?
ÂŚciągnij klinowy i do boju. Wyeliminujesz wtedy gdzie należy szukac wady 0 czy w rozrządzie czy w tym drugim.
Poz
u6y6uut, niewiem co tam gwizdze ale są różne gwizdy, ale być może właśnie jest to ten pochodzący od obciążenia elektrycznego alternatora, nie tylko od obrotów- nie mając tu mechanicznego tarcia.
Czasem instalacja (np. na wskutek zwarcia, rozładowania akumulatora i in.) ma duże obciążenie. Za tym jednak idzie też mocniejsze obciążenie silnika. Odłącz go elektrycznie (główny +) i zobacz co się zmieni z dźwiękiem.
bobson80, zdelmij plastik z silnika i zlap palcami pasek, powinien byc napiety kilka milimetrow luzu powinno byc...
tak jak kolega censored napisal mozliwe ze i o obudowe obciera u mnie to samo bylo ale "odksztalcilem" plastik na goraco i nie ma problemu pozatym ty juz przejechales sporo kilosow wiec powinno sie juz dawno wytrzec. i tak kolega napisal najlepiej jak bys zrzucil pasek na chwile i odpalil (nieprzejmuj sie kontrolkami) jak swist ustanie to juz polowa sukcesu. wtedy siadlo albo alternator, pompa, napinacz albo wspomaganie. (niewiem dokladnie jak jest w silniku 2.4 ale prawdopodobnie mniejwiecej jest rtakiej samej budowy jak 2.8)
Czasem instalacja (np. na wskutek zwarcia, rozładowania akumulatora i in.) ma duże obciążenie. Za tym jednak idzie też mocniejsze obciążenie silnika. Odłącz go elektrycznie (główny +) i zobacz co się zmieni z dźwiękiem.
bobson80, zdelmij plastik z silnika i zlap palcami pasek, powinien byc napiety kilka milimetrow luzu powinno byc...
tak jak kolega censored napisal mozliwe ze i o obudowe obciera u mnie to samo bylo ale "odksztalcilem" plastik na goraco i nie ma problemu pozatym ty juz przejechales sporo kilosow wiec powinno sie juz dawno wytrzec. i tak kolega napisal najlepiej jak bys zrzucil pasek na chwile i odpalil (nieprzejmuj sie kontrolkami) jak swist ustanie to juz polowa sukcesu. wtedy siadlo albo alternator, pompa, napinacz albo wspomaganie. (niewiem dokladnie jak jest w silniku 2.4 ale prawdopodobnie mniejwiecej jest rtakiej samej budowy jak 2.8)
W takim chyba przypadku auto miałoby tendencję do gaszenia silnika przy wrzucaniu na luz i zdejmowaniu nogi z gazu. Jeżeli nie ma tego symptomu to raczej tym nie powinien się przejmować (mówię o nieszczelnościach w układzie podciśnienia) a poszukać przyczyny w miejscach, o których pisali koledzy powyżej.arthurr pisze:a może po prostu ssie ci gdzieś lewe powietrze i gwizda?? brałeś to pod uwagę? jakieś nieszczelnosci w podcisnieniach
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
nie na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powietrza to inny gwizd taki właśnie jak z alternatoramart73301 pisze:W takim chyba przypadku auto miałoby tendencję do gaszenia silnika przy wrzucaniu na luz i zdejmowaniu nogi z gazu. Jeżeli nie ma tego symptomu to raczej tym nie powinien się przejmować (mówię o nieszczelnościach w układzie podciśnienia) a poszukać przyczyny w miejscach, o których pisali koledzy powyżej.arthurr pisze:a może po prostu ssie ci gdzieś lewe powietrze i gwizda?? brałeś to pod uwagę? jakieś nieszczelnosci w podcisnieniach
Odlaczyc go elektrycznie, mowisz o zdjeciu klemy + z akumulatora ?DoRuS pisze:u6y6uut, niewiem co tam gwizdze ale są różne gwizdy, ale być może właśnie jest to ten pochodzący od obciążenia elektrycznego alternatora, nie tylko od obrotów- nie mając tu mechanicznego tarcia.
Czasem instalacja (np. na wskutek zwarcia, rozładowania akumulatora i in.) ma duże obciążenie. Za tym jednak idzie też mocniejsze obciążenie silnika. Odłącz go elektrycznie (główny +) i zobacz co się zmieni z dźwiękiem.
u6y6uut, odlacz elektrycznie alternator i odpal silnik. i nie przejmuj sie kontrolka ladowania. jak ustalo gwizdzenie masz przyczyne. jak nie to to lipa i szukaj dalej. ale jesli nie chcesz sie brudzic jedz do kumatego mechanika ktory bedzie mial tester elektroniczny bateria-alternator-rozrusznik test taki trwa doslownie minute ale przynjuamniej bedziesz wiedzial czy to alternator czy nie.
nie wiem jak tam w silniku 1.8t i jakie tam masz dojscie do alternatyora ale chodzi mi o to zeby odlaczyc od alternatora kabel plusowy co by nieladowal i co za tym idzie odciazyc go calkowicie. i jak nie bedzie buczal czyli gdzies masz zajebi..ste zwarcie albo bateria walnieta... najlepiej jedz o mechanmiora kumatego na test
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga