Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[v8] walka z rozrządem + w misce znaleziono

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 24 mar 2016, 20:08

mały update....

1 - truchło w misce to najprawdopodobniej resztki poprzedniego ślizgu napinacza łańcucha pompy oleju. Obecny napinacz ma się dobrze. Mechanik ściągał całą miskę, nie tylko jej dolna część. Plastikowy separator jest cały. Nowych zdjęć niestety nie będzie. Truchło trafiło w kubeł.....

2 - dzisiaj jeszcze raz sciągali czapki. Rozrząd nadal -13/-5. Wałki ustawione na znaki... czy czujnik halla może przekłamywać?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 mar 2016, 22:17

Raczej czujnik Halla jest ok... żeby go sprawdzić na pewno, to by trzeba było oscyloskop i sprawdzić jaki jest przebieg impulsów. Ale raczej bym nie celował w sam czujnik jako taki. One raczej albo działają albo nie działają :P Po prostu.

Gość.

Post autor: Gość. » 24 mar 2016, 22:26

Wasabi pisze:1 - truchło w misce to najprawdopodobniej resztki poprzedniego ślizgu napinacza łańcucha pompy oleju. Obecny napinacz ma się dobrze. Mechanik ściągał całą miskę, nie tylko jej dolna część. Plastikowy separator jest cały. Nowych zdjęć niestety nie będzie. Truchło trafiło w kubeł.....
To mam rozumiec że jakis mechanik wczesniej zdjął miche,postawił ja z syfem obok wymienił to i z tym syfem przykrecił??? <mysli>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 mar 2016, 22:26

a nr czujników zgadzają się z etką dla tego silnika ?
możę nasi już wcześnie tam byli
ew jakaś rzeżba z zamocowaniem czujnika
-niecentrycznie ??
ktoś już wcześniej opisywał problemy na forum z rozjazdem
winne było chyba mocowanie czy jakaś odgięta blaszka- nie pamientam już dokładnie

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 mar 2016, 23:16

Według ETKI do silnika AQJ potrzebne są czujniki Halla o numerach: 058 905 161 B.

Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 25 mar 2016, 11:32

Apophis pisze:
Wasabi pisze:1 - truchło w misce to najprawdopodobniej resztki poprzedniego ślizgu napinacza łańcucha pompy oleju. Obecny napinacz ma się dobrze. Mechanik ściągał całą miskę, nie tylko jej dolna część. Plastikowy separator jest cały. Nowych zdjęć niestety nie będzie. Truchło trafiło w kubeł.....
To mam rozumiec że jakis mechanik wczesniej zdjął miche,postawił ja z syfem obok wymienił to i z tym syfem przykrecił??? <mysli>
wiem, że brzmi to fantastycznie, ale fakty są takie, że ślizg łańcucha pompy oleju jest ok.


enduro7 pisze:a nr czujników zgadzają się z etką dla tego silnika ?
możę nasi już wcześnie tam byli
ew jakaś rzeżba z zamocowaniem czujnika
-niecentrycznie ??
ktoś już wcześniej opisywał problemy na forum z rozjazdem
winne było chyba mocowanie czy jakaś odgięta blaszka- nie pamientam już dokładnie
najpierw sprawdzę numery czujnika.
Jeżeli są ok, to po prostu kupię nowy czujnik, jest on znacznie tańszy od fazatora :)


maly update:
sprawdzilem grupe 093 VCDSem i mam dziwny objaw.
na wyłączonym silnik mam wartości 0/0.
Jak uruchomię silnik to dla banku1 wartość spada od 0 do -13, trwa to coś koło 3 sekund....
Po 3 sekundach mam -13/0

czujnik w aso kosztuje 590zł :/

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 mar 2016, 13:21

Ja bym jeszcze pożyczył o kogoś inna blokadę wałków może to ona jest problemem.
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 28 mar 2016, 09:04

nie sądzę, że blokada była tu winna.

Poprzedni mechanik robił na swojej blokadzie i wychodziło -13 do -14
Obecny kupił nową blokadę i też wychodzi -13 na pierwszym banku...
Poza tym wałki są ustawione zgodnie z cechami....

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 mar 2016, 09:35

nastawniki ruszaliście a łańcuchy?

Ten odczyt w 093 jest liczony przez ECU - czujnik halla jest przecież na wałki dolotowym i jak będzie na łańcuchu coś nie tak to się odbije na odczycie ( ktoś na forum miał o te pół ząbka przesunięte i był odczyt -18 lub -20 a może więcej )

Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 28 mar 2016, 18:12

łańcuchów nie sprawdzialiśmy, tzn, były sprawdzane czy są napięte. wałki są na znaki.

Gość.

Post autor: Gość. » 28 mar 2016, 18:16

oczka się zgadzają na łańcuchach? to jest istotne :)

Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 28 mar 2016, 20:29

jedyna rzecz, jaka nie była sprawdzana to ilość oczek na łańcuszkach.

Pytanie jaką zmianę da skrócenie, lub wydłużenie łańcucha o jedno oczko.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 mar 2016, 21:11

cięzko powiedzieć ale kolega Koper269 miał -28 - alf-24-165-km-przestawiony-rorzad-mozna ... ht=#806445

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 28 mar 2016, 21:23

Wasabi pisze:jedyna rzecz, jaka nie była sprawdzana to ilość oczek na łańcuszkach.

Pytanie jaką zmianę da skrócenie, lub wydłużenie łańcucha o jedno oczko.
Co innego gdy ilość oczek jest za duża/za mała, a co innego gdy łańcuszek jest rozciągnięty na długość jednego oczka.

Gość.

Post autor: Gość. » 28 mar 2016, 21:25

Policz więc jeszcze te oczka :) Tam ma byc z jednej 15 z drugiej 16 ale nie pamietam gdzie ile :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja