Naprawa licznika / wymiana licznika
Do póki masz wyłączone immo to adaptacji kluczyków nie zrobisz. Bynajmniej w a4 miałem dwa takie przypadki.
Michał może Ci przesłać wsad z włączonym immo i wystarczy go wgrać do ecu
Michał może Ci przesłać wsad z włączonym immo i wystarczy go wgrać do ecu
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 21:20 przez Fazzi, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
jakie błędy wywala 95040? robisz tak: http://s4wiki.com/wiki/Boot_mode
skoro nie nie ma komunikacji z ECU to znaczy że wszedł on w ten tryb
przejżyj jeszcze temat autora programu: http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... itle,.html
skoro nie nie ma komunikacji z ECU to znaczy że wszedł on w ten tryb
przejżyj jeszcze temat autora programu: http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... itle,.html
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, 23:31 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
uważaj tylko żebyś unieruchomił auta - ja proponuje zebyś mimo wszystko najpierw odczytał eeprom tym programikiem - bo K+can mógł ominąć linijkę albo dwie , zmienił go i dopiero potem wrzucić
Poszukaj jeszcze o działaniu tym programem w Motronicu ME 7.5 bo to jest typ twojego sterownika i mogą być różnice , tu masz też co nieco: http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... topic=89.5;
Poszukaj jeszcze o działaniu tym programem w Motronicu ME 7.5 bo to jest typ twojego sterownika i mogą być różnice , tu masz też co nieco: http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... topic=89.5;
Zczytałem eeproma tym programikiem i rzeczywiście brakowało chyba z 8 linijek. Mam go przygotowanego i policzonego. Już żem odkrył te różnice w sczytywaniu. Tylko do konca nie ogarnąłem wzoru na liczenie checksumy.
Czytam o tym programiku i o bootmodzie dla me7.5 i głupieje. Na nefmoto mało komu udało się ten tryb uruchomić. Albo próbowali to co u mnie nie działa. Szukam dalej... ehhh
[ Dodano: 2016-03-25, 22:03 ]
Małe pytanko do rozwiązania. Mam instrukcję uruchomienia bootmoda
In order to enter bootmode you will have to ground out pin24 on the ECU using the following procedure,
1. ecu power off
2. ground pin 24
3. power on ecu.
4. wait 2-3 seconds. (some people say up to 10 seconds)
5. remove pin 24 ground
6. try to connect
I tutaj punkt pierwsszy wykonywałem jako wyłączenie stacyjki. Lecz dziś mnie olśniło i sprawdziłem że ecu ma stałe zasilanie
The ecu is connected to battery terminal 30 (Klemme 30) on some pins (e.g. pin 62),
these have always +12V, even when turning off the ignition.
Then there is pin 3, connected to terminal 15 (Klemme 15), which has only +12V
while ignition is on.
To teraz sumując dwie wypowiedzi, jako wyłączenie zasilania ECU (czyli punkt 1) mam rozumieć odpięcie akumulatora? Ajak z pozostałymi pinami potrzebnymi do startu bootmoda? Czy podłączać aku z przekręconą stacyjką w pozycję ON ?
Czytam o tym programiku i o bootmodzie dla me7.5 i głupieje. Na nefmoto mało komu udało się ten tryb uruchomić. Albo próbowali to co u mnie nie działa. Szukam dalej... ehhh
[ Dodano: 2016-03-25, 22:03 ]
Małe pytanko do rozwiązania. Mam instrukcję uruchomienia bootmoda
In order to enter bootmode you will have to ground out pin24 on the ECU using the following procedure,
1. ecu power off
2. ground pin 24
3. power on ecu.
4. wait 2-3 seconds. (some people say up to 10 seconds)
5. remove pin 24 ground
6. try to connect
I tutaj punkt pierwsszy wykonywałem jako wyłączenie stacyjki. Lecz dziś mnie olśniło i sprawdziłem że ecu ma stałe zasilanie
The ecu is connected to battery terminal 30 (Klemme 30) on some pins (e.g. pin 62),
these have always +12V, even when turning off the ignition.
Then there is pin 3, connected to terminal 15 (Klemme 15), which has only +12V
while ignition is on.
To teraz sumując dwie wypowiedzi, jako wyłączenie zasilania ECU (czyli punkt 1) mam rozumieć odpięcie akumulatora? Ajak z pozostałymi pinami potrzebnymi do startu bootmoda? Czy podłączać aku z przekręconą stacyjką w pozycję ON ?
Lecz w instrukcji do stworzenia kabelka do przeprogramowania ECU jest rozpisane inaczej.
Stąd wynika, że wyłączenie ecu zasilania przez zwarciem bootpinu to odłączenie ecu całkiem od 12V.
PS. link do całej instrukcji:
http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... 68.0title=
Stąd wynika, że wyłączenie ecu zasilania przez zwarciem bootpinu to odłączenie ecu całkiem od 12V.
PS. link do całej instrukcji:
http://nefariousmotorsports.com/forum/i ... 68.0title=