[AGA 2.4 165 KM] Irytujące podbijanie obrotów przy zmianie b
[AGA 2.4 165 KM] Irytujące podbijanie obrotów przy zmianie b
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Stałem się wydaje mi się szczęśliwym posiadaczem pierwszej V6tki w życiu, po sporej dawce diesli.
Auto ogólnie jest super, tylko teraz zacząłem zwracać uwagę co się dzieje z obrotami podczas zmiany biegów. Mianowicie, wbijam 1, jade do 3 tys. puszczam gaz, wciskam sprzęgło, a obroty podskoczą na 3200 i opadają, dalej 2, to samo, 3 do 4tys. sprzęgło a obroty ponad 4tys i opadają i tak na każdym biegu. Jest to uciążliwe, bo powoduje szarpnięcia które mnie wkurzają i mam przed oczami jak katowane jest sprzęgło w tym momencie...
Pytanie co może to powodować?
Od razu pisze co muszę zrobić na dniach, może coś z tych rzeczy będzie miało ścisły związek.
Rozwalone węże odmy, przypchane krućce w pokrywach zaworów, sparciałe weżyki podciśnienia, auto się nie chcę zagrzać do 90st. (sklejone wisko i do wymiany termostat bo jak trochę przegonię, i postawię na 5 min. to temp wskakuje na 90. a po ruszeniu spada).
Po za tymi rzeczami nic sie nie dzieje, silnik suchy, bez wycieków (jak na Vke to cud), zbiera sie niemiłosiernie, dociąga do odciny bez problemów. (raz spróbowałem, ale itak gacie do przebrania hehe)
Na dniach ma być zakładana instalacja gazowa, i chciał bym do tego czasu wszystko ogarnąć. Silnik nigdy nie widział gazu, a ma udokumentowany pewny przebieg 318tys. Błędów w ECU zero. Ogólnie nigdzie nie ma błedów.
Auto ogólnie jest super, tylko teraz zacząłem zwracać uwagę co się dzieje z obrotami podczas zmiany biegów. Mianowicie, wbijam 1, jade do 3 tys. puszczam gaz, wciskam sprzęgło, a obroty podskoczą na 3200 i opadają, dalej 2, to samo, 3 do 4tys. sprzęgło a obroty ponad 4tys i opadają i tak na każdym biegu. Jest to uciążliwe, bo powoduje szarpnięcia które mnie wkurzają i mam przed oczami jak katowane jest sprzęgło w tym momencie...
Pytanie co może to powodować?
Od razu pisze co muszę zrobić na dniach, może coś z tych rzeczy będzie miało ścisły związek.
Rozwalone węże odmy, przypchane krućce w pokrywach zaworów, sparciałe weżyki podciśnienia, auto się nie chcę zagrzać do 90st. (sklejone wisko i do wymiany termostat bo jak trochę przegonię, i postawię na 5 min. to temp wskakuje na 90. a po ruszeniu spada).
Po za tymi rzeczami nic sie nie dzieje, silnik suchy, bez wycieków (jak na Vke to cud), zbiera sie niemiłosiernie, dociąga do odciny bez problemów. (raz spróbowałem, ale itak gacie do przebrania hehe)
Na dniach ma być zakładana instalacja gazowa, i chciał bym do tego czasu wszystko ogarnąć. Silnik nigdy nie widział gazu, a ma udokumentowany pewny przebieg 318tys. Błędów w ECU zero. Ogólnie nigdzie nie ma błedów.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Ecu to 4B0 907 552 C zakodowany tak : 04102.
Nic mi nie wiadomo, żeby to był automat, po za tym nie widać żeby coś było rozbierane w plastikach. W kodach wyposażenia też nic nie ma o automacie. W kodowaniu jest manual.
Nic mi nie wiadomo, żeby to był automat, po za tym nie widać żeby coś było rozbierane w plastikach. W kodach wyposażenia też nic nie ma o automacie. W kodowaniu jest manual.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
No właśnie muszę to porobić żebym miał pewność. DWK to manual, a tak jest na naklejce, więc nie ma opcji przekładki.
A może spróbować zrobić adaptację przepustnicy? Raczej nie zaszkodzę tym, a może pomoże?
A może spróbować zrobić adaptację przepustnicy? Raczej nie zaszkodzę tym, a może pomoże?
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Auto kupiłem można powiedzieć od pedanta, a wszystkie Vki jakie oglądałem to trupy. Gość zapewniał o wielu rzeczach, które faktycznie okazały się prawdą, więc raczej by mi powiedział o takiej przekładce. Tym bardziej że go maglowałem na wszystkie sposoby czy się z czymś wypluje.
Tylko najbardziej boję się co zastane jak zwale pokrywy zaworów do czyszczenia odm......
Tylko najbardziej boję się co zastane jak zwale pokrywy zaworów do czyszczenia odm......
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jak będziesz się bawił z odmami to dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie separatora oleju na nich, tym bardziej, że planujesz montaż lpg. mam to rozwiązanie zastosowane u siebie i cały syf zbiera się tam a odmy czyste. kiedy miałem a6 nie myślałem, że to tak istotne, syf w odmach mi zamarzł i wywaliło uszczelki.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
No właśnie itak będę przerabiał na węże, bo plastiki połamały się w miliardzie miejsc....w zasadzie rurki to sama taśma izolacyjna....
A powiedz mi ile potrzeba węża i jakiego na te odmy żeby wszystko zrobić na nowo? Myślę czy nie kupić nowego eżektora od razu. Albo wypłukać dobrze tego co mam.
A powiedz mi ile potrzeba węża i jakiego na te odmy żeby wszystko zrobić na nowo? Myślę czy nie kupić nowego eżektora od razu. Albo wypłukać dobrze tego co mam.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ezektor sprawdź czy działa jak powinien, poszukaj na forum jest gdzieś to opisane. co do węży to muszą być odporne na olej, możesz kupić silikony ( droższe ale możesz sobie dobrać kolor jak chcesz coś pod maską poprawić wizualnie) średnica 20mm bo takie są króćce przy separatorze. ile węża nie wiem bo ja mam inny silnik i jeden catch, ty powinieneś mieć dwa na obie odmy. wybierz miejsce montażu i zmierz odległości od wejść odmy, dodaj trochę na zapas i będziesz wiedział
Dzięki kolego ;)Od przyszłego tygodnia zabieram sie za robote 
Dam znać jak idą prace
[ Dodano: 2016-03-21, 21:07 ]
Cześć, dziś zmienione wężyki od podciśnień. Niestety nie mogłem nigdzie dostać węża fi20 na odmy.....po za tym auto odstawione do gazownika i będzie dopiero w środę popoludniu.
Jak odbiorę to zabiorę się za zwalenie pokryw, wyczyszczenie wszystkiego, wymianę węży.
Tak myślę, że przepustnicę chyba też wyczyszczę przy okazji zdjęcia jej do wymiany węża od skrzyni korbowej, zobaczymy w jakim w ogóle będzie stanie....
Liczyłem, że zdążę przed gazowaniem, bo miało być koło środy, ale dziś telefon.......gazownik na 15:00 wzywa.... i zonk.

Dam znać jak idą prace

[ Dodano: 2016-03-21, 21:07 ]
Cześć, dziś zmienione wężyki od podciśnień. Niestety nie mogłem nigdzie dostać węża fi20 na odmy.....po za tym auto odstawione do gazownika i będzie dopiero w środę popoludniu.
Jak odbiorę to zabiorę się za zwalenie pokryw, wyczyszczenie wszystkiego, wymianę węży.
Tak myślę, że przepustnicę chyba też wyczyszczę przy okazji zdjęcia jej do wymiany węża od skrzyni korbowej, zobaczymy w jakim w ogóle będzie stanie....
Liczyłem, że zdążę przed gazowaniem, bo miało być koło środy, ale dziś telefon.......gazownik na 15:00 wzywa.... i zonk.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA