Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

tłumik problemy - urwany przy kolektorze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

tłumik problemy - urwany przy kolektorze

Post autor: krzysiekhhns » 17 mar 2016, 20:07

witam
nie wiem czy dobry dział, jak zły to przepraszam


urwał mi się tłumik przy samym kolektorze jak na zdjęciu poniżej


mechanik powiedział iż potrzebna jest złączka elastyczna i pospawać trzeba
trzeba zmierzyć średnice rury i kupić odpowiednią złączkę
koszt złączki - ok 50 zł, koszt robocizny 40 zł

potrzebna do tego jest złączka?

nie wystarczy wsadzić tej rury i pospawać, wygląda jakby już była kiedyś spawana?

stało mi się to na trasie i niesty musiałem pośmigąć tak jeszcze do domu 200km

proszę o opinie

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 17 mar 2016, 20:43

Z tego co widać na foto, mechanik dobrze Ci radzi. Rura oderwała się od łącznika elastycznego, swoje już wysłużył, więc dobrze by było wymienić go przy okazji na nowy... tutaj może nie być do czego spawać. Ceny podał przystępne, więc nie chce z Ciebie zedrzeć.

Ps. zajmij się wyciekami oleju ;)
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekhhns » 18 mar 2016, 09:50

no właśnie nie mogę zlokalizować tych wycieków oleju
wymieniłem juz uszczelkę pod pokrywą zaworów bo była w kawałkach ale dalej gdzies sie leje...

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 18 mar 2016, 10:59

Jak juz zlaczki to najlepiej dwie odrazu zmien i bedziesz mial z bani ja u siebie wstawialem rok temu 2x BOSAL i smiga juz ponad rok wygladaja jeszcze jak nowe.

[ Dodano: 2016-03-18, 10:59 ]
Aj sorki nie spojrzalem ze masz 1.8 to tam niewiem ile jest zlaczek u mnie byly dwie bo podwojne wydechy. Ale mimo wszystko nawet jak jedna to wrzuc firmy BOSAL. Naprawde sa solidne.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 19 mar 2016, 22:55

Jedna złączka jest w 1.8 . Kup wzmocnioną. Ja przerabiałem temat niedawno u siebie, ale my demontowaliśmy ze szwagrem cały wydech i spawaliśmy na stole. Trochę przymiarek było... ale nie chcieliśmy tego spawać byle jak 'na samochodzie'. U mnie jest zrobione Tigiem, idealna spoina. Pamiętaj że to musi być zrobione dobrze a nie na 'odczep' żeby znowu ci się nie urwało w trasie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja