Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Mam problem z esp zbyt czule reaguje

Układ napędowy i skrzynie biegów
XXX090XXX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:57
Lokalizacja: Podlasie

Mam problem z esp zbyt czule reaguje

Post autor: XXX090XXX » 14 mar 2016, 17:27

Mam problem z esp zbyt czule reaguje i niepotrzebnie się włącza, jak biorę zakręt i mruga esp. Na komputerze 0 błędów, abs działa poprawnie.Czujnik pod tylnym siedzeniem zmieniony na drugi używany lecz dalej ten sam objaw. Dodam ze włącza się nawet jak jadę 50km/h i skręcę kierownica w lewo i prawo trochę gwałtowniej i także mruga wtedy Co może być Przyczyna?
Koronki na przegubach wszystkie 4 takie same.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 14 mar 2016, 18:35

opony 4 jednakowe?
kalibracja czujnika skrętu kierownicy prawidłowa?
zbieżność i kąty prawidłowe?
ciś w kołach prawidłowe?
odczyty wartości w abs w blokach wartości mierzonych w 4 kołach jednakowe?

gdzieś jakiś wartości się za wcześnie rozjeżdzają
+ sygnał z czujnika pręd kątowej pod kanapą i interpretuje to jako poślizg
vag prawde powie
po ilu km ciągłej jazdy (bez gaszenia silnika) zapala się kontrolka abs ?

XXX090XXX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:57
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: XXX090XXX » 14 mar 2016, 22:50

Opony takie same, zbieżność była robiona ciśnienie takie same, kontrolka abs nie zapala sie.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 14 mar 2016, 23:29

XXX090XXX, Musisz podpiąć pod VAG i zrobić diagnostykę układu. Jest fajny tutorial podpięty w dziale o hamulcach, autorstwa kolegi xOslox.

XXX090XXX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:57
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: XXX090XXX » 15 mar 2016, 08:33

Jak byś mógł, podeślij linka bo nie mogę wyszkac.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 mar 2016, 08:57


Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 mar 2016, 15:22

u siebie mam podobny objaw, ale uważam to za normalne. przy szybszym i ostrzejszym wejściu w zakręt zewnętrzne przednie koło pokonuje dużo dłuższą drogę z większą prędkością niż koło po przekątnej czyli tylne wewnętrzne. komputer odczytuje to jako poślizg i uruchamia system. jeśli ten sam zakręt pokonuję spokojnie nic takiego się nie dzieje. może nie masz się czym przejmować a jeśli jest to denerwujące to wyłącz to i po kłopocie.

XXX090XXX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:57
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: XXX090XXX » 15 mar 2016, 15:59

To normalne raczej nie jest, bo to się zdarza także jak wyprzedzam samochód delikatnie zjeżdżam na swój pas a tu mi mruga esp jakbym w poślizg wpadał.. i dodam ze jak skrecam kierownica lekko w prawo to najczęściej wtedy mryga.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 mar 2016, 19:06

no skoro w takiej sytuacji się to zdarza to na pewno nie jest to normalne, po przeczytaniu pierwszego posta zrozumiałem problem trochę inaczej. musisz sprawdzić to co koledzy wcześniej pisali.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 mar 2016, 19:44

u mnie zapala się gdy faktycznie czuję żę nastąpił poślizg czyli bardzo pózno

gdy kupiłem auto vag pokazywał błąd czujnika skrętu kierownicy a po 50 km ciągłej jazdy bez wył zapłonu zapalała się lampka abs
a kiera była lekko krzywa esp było nadaktywne
ustawiłem geometrię + adaptacja czujnika błąd znikł i punkt zadziałania esp znacznie się przesunął

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 15 mar 2016, 20:38

enduro7, Wiemy przecież, jak wygląda ustawianie 'zbieżności' w wielu zakładach... byle jak, byle skasować i co z tego że kierownica krzywo, jak koła przecież prosto... Pewnie autko było na zbieżności w 'renomowanym' zakładzie i problem gotowy

XXX090XXX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:57
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: XXX090XXX » 15 mar 2016, 23:52

co do zbieżności pojechałem na stacje w 3d 1 sprawdzili i na przedniej osi trochę był rozjazd kół, wiec ustawili zbieżność lecz za 1 wszym razem tak zrobili ze kierownica była skręcona w prawa stronę i wtedy wo gole działy się coda podczas jazdy na wprost ESP mrugało ze nie dałem rade wyprzedzić auta, pojechałem na reklamacje i ustawili niby dobrze kierownica równo, lecz ESP tak samo się zachowuje przed ustawieniem zbieżności jak i po.. Chyba ze zawieszenie ma coś do tego jeśli było by troch wybite?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 16 mar 2016, 00:20

XXX090XXX, No to masz wyjasnienie. Musisz zrobić adaptacje czujnika skrętu koła kierownicy. Jest instrukcja na forum, poszukaj szukajką:)

XXX090XXX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:57
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: XXX090XXX » 16 mar 2016, 11:17

I jezeli cos to ma do tego to i tempomat nie działa,,

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 16 mar 2016, 19:28

nie adaptację tylko vagiem sprawdzić czy jest kąt 0 w czsie gdy kierownica jest prosto
jeśli jest 0 to zostawić -- zablokować kierownićę uchwytem do jazdy na wprost i regulować zbieżność i krzywą zbieżności ---po obciążeniu kierowcy i pasażera po 50 kg i wprowadzeniu właściwych parametrów kół oraz typu zawieszenia
ale ZAWSZE najpierw robimy kompleksowo tył zbieżność i kąty pochylenia a dopiero przód ale o tym chyba nie trzeba przypominać
a przedewszystkim zmienić fachowców
z tyłem na bank będzie problem żę wzg na zapieczone śruby
ZNAM TYLKO 1 STACJE OPRÓCZ aso która zna te procedury 99% robi na pałę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga