Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] auto gaśnie po odpaleniu... przepustnica ?

Silniki wysokoprężne
Naprawa 3.0TDI

[ BMK 3.0 224 KM] auto gaśnie po odpaleniu... przepustnica ?

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 12 mar 2016, 18:50

Witam,

Mam pilny problem. Podczas jazdy zgasł mi silnik. Bez pisków alarmów itp. Zabujało obrotami dół góra i zgasł. Udało się odpalić zjechałem 10m na parking. Jak zapalam auto wszystko wygląda w porządku natomiast po 1-1,5 sekundzie buja obrotami i gaśnie. Przeskanowałem auto i mam następujący błąd:

005445 - Throttle Valve Controller
P1545 - 002 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 189654 km
Time Indication: 0
Date: 2016.03.12
Time: 16:07:42

Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Torque: 202.8 Nm
Speed: 32.5 km/h
Voltage: 13.91 V
Duty Cycle: 64.3 %
Bin. Bits: 000
Mass Air / Rev.: 628.6 mg/str

Readiness: 0 0 0 0 0

Czas błędu odpowiada całej sytuacji.
Błąd wykasowałem odpaliłem auto, wydawało się ok przez 5 sek po czym znowu zgasł. Teraz już się błąd nie pojawia natomiast wygląda to dokładnie tak samo jak wcześniej.

Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie ? Auto unieruchomione... :( :[

pozdrawiam
Karol
Ostatnio zmieniony 12 mar 2016, 23:25 przez Naprawa 3.0TDI, łącznie zmieniany 2 razy.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 12 mar 2016, 19:13

Wyrzuca problem z przepustnicą.
Jak masz odpalony silnik i uruchomisz test przepustnicy w engine w output test i kiedy będzie test przepustnicy to wtedy też auto gaśnie. Tam szukaj problemu, rozbierz dolot i zobacz czy jest czysta. Dostęp jest dobry.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 12 mar 2016, 19:25

Super, dzięki za szybką odpowiedź.
Ma ktoś może jakąś rozpiskę gdzie się znajduje i jak dużo trzeba zdemontować żeby ją wyjąc (ewentualnie jakie klucze bo jestem za granicą) ?
Jak ją wyczyścić ? wd40 ??

pozdrawiam
Karol

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 12 mar 2016, 19:38

Obrazek

nr 3
do metalowej obejmy chyba klucz 7 i imbusy, demontaż to 5 minut :)

Dziadu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:25
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Dziadu » 12 mar 2016, 21:24

Miałem to samo w grudniu, i u mnie okazało się że padł EGR, jechałem autostradą, zatrzymałem się na cpnie nie gasząc auta po 10 minutach wsiadłem i gdy ruszałem to już był odczuwalny spadek mocy.. wyjechałem na autostradę i po 100 metrach udało się mi zjechać z niej na zatoczkę po czym auto zgasło i potem odpalało już tylko na 2 sekundy
Załączniki
Tą część pokazali mi w serwisie Audi w Niemczech jako uszkodzoną
Tą część pokazali mi w serwisie Audi w Niemczech jako uszkodzoną

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 12 mar 2016, 21:42

Jaki miałeś błąd?

b_lic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 20 cze 2013, 18:31
Lokalizacja: Nysa

Post autor: b_lic » 12 mar 2016, 22:49

kamil666 pisze:Obrazek

nr 3
do metalowej obejmy chyba klucz 7 i imbusy, demontaż to 5 minut :)
odepnij wąż gumowy, sprawdz czy jest otworzona, odepnij wtyczke od niej, jak wrocisz do domu to naprawisz :)

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 13 mar 2016, 00:02

Mały update, wróciłem do auta po kilku godzinach. Sprawdziłem błędy nic nowego się nie pokazało, odpalam, auto wbija się na obroty około 800rpm po czym zaczyna skakać dół, góra i tak w kółko aż gaśnie. Po czym słychać jakiś taki dziwny dźwięk coś na wzór automatycznego ustawiania świateł ksenonowych. Do tego strasznie dymi podczas tego falowania ale wydaje mi się że to jest wytłumaczalne... Gdy zgaśnie, palę jeszcze raz ale silnik wyłącza się po około 1,5 sek...
Czy ma to jakiś sens :) ?
@Dziadu, Ja także przed samym problemem odczułem wyraźny spadek mocy.
Tak się zastanawiam że ostatnio jeżdżę non stop po mieście odcinki max 20km przy prędkości max 60km/h, a z tego co słyszałem auta z EGR najlepiej przegonić na dłuższym odcinku przy większej prędkości żeby oczyścić system z syfu... Ale w takim razie nie powinienem widzieć jakiegoś błędu ? Właściwie jak teraz tak myślę to zauważyłem że ostatnio jakoś gorzej palił na zimnym a to chyba wskazuje na EGR także ?
@b_lic, a co jak zdejmę tą gumę i przepustnica będzie zamknięta ? mogę ją mechanicznie przestawić ? co do tej wtyczki to rozumiem że jest gdzieś przyczepiona do obudowy przepustnicy tak ? czy to na pewno w pełni bezpieczne żeby tak jechać :) ?

Ps. Próbowałem zrobić adaptacje przepustnicy ale to chyba musi być na włączonym silniku tak ? na zapłonie przy wyborze grupy 098 dostaje informacje zwrotną

Error: Group 098 NOT AVAILABLE

pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc !!!
Karol

Dziadu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:25
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Dziadu » 13 mar 2016, 01:24

Powiem Ci, że ja nie miałem problemów z odpalaniem.. nic się z autem nie działo, dopiero po przejechaniu 400km ( Dania i Niemcy) i to nie w trasie a na postoju się to stało.. jak ruszyłem to było mulowate a zaraz kontrolka świec żarowych i dentka :) dobrze że udało się zjechać na zatoczke z autostrady w niemczech.. ale tak jak mówie, nic nie wskazywało że zaraz coś się stanie, momentami nawet pod 190 leciałem i wszystko było ok także nie ma zasady kiedy sie coś sypnie.. Pozdrawiam i powodzenia, daj znać jak ogarniesz co to było

b_lic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 20 cze 2013, 18:31
Lokalizacja: Nysa

Post autor: b_lic » 13 mar 2016, 11:34

xylo101 pisze: @b_lic, a co jak zdejmę tą gumę i przepustnica będzie zamknięta ? mogę ją mechanicznie przestawić ? co do tej wtyczki to rozumiem że jest gdzieś przyczepiona do obudowy przepustnicy tak ? czy to na pewno w pełni bezpieczne żeby tak jechać :) ?

Karol

Jak jest padnieta i zamknieta to mozesz ja recznie otworzyc, nic jej sie nie stanie, powinna sie otworzyc bez wiekszych oporów, możesz jechac bezpiecznie bez przepustnicy.


Ale z tego co piszesz to wygląda na otwarty egr, auto po odpaleniu dusi sie swoimi spalinami i gasnie. To tez sie da na szybko naprawic ale trzeba miec troche narzedzi a ja nie wiem co ty masz tam dostępne.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 13 mar 2016, 12:07

No własnie też mi się wydaje że auto się przydusza i dlatego gaśnie po chwili. Ale dziwi mnie strasznie brak jakichkolwiek błędów na temat EGR. Byłbym wdzięczny gdybyś opisał co zrobić z tym EGR także. Zacznę od przepustnicy jak to nie pomoże ogarnę narzędzia lub mechanika z dojazdem.

b_lic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 20 cze 2013, 18:31
Lokalizacja: Nysa

Post autor: b_lic » 13 mar 2016, 13:23

xylo101 pisze:No własnie też mi się wydaje że auto się przydusza i dlatego gaśnie po chwili. Ale dziwi mnie strasznie brak jakichkolwiek błędów na temat EGR. Byłbym wdzięczny gdybyś opisał co zrobić z tym EGR także. Zacznę od przepustnicy jak to nie pomoże ogarnę narzędzia lub mechanika z dojazdem.

Ok, to przed przepustnicą do dolotu dochodzi rurka od EGR-a taka okół 3cm średnicy, odkręć 2 śrubki wyciągnij uszczelkę metalową która jest między tą rurką a dolotem ( kolektorem ssącym). Teraz musisz wyciąć blaszkę takiego samego kształtu jak ta podkładka tylko pamiętaj aby była grubości co najmniej 1mm no i oczywiści bez dziury w środku. Załóż wszystko z powrotem i jeśli to egr to autko znowu odżyje. Przez pierwsze parę sekund możne jeszcze nim rzucać i kopcić ale po chwili wszystko sie unormuje. Oczywiście będzie błąd egr-a i kontrolka silnika będzie się świecić ale bez problemu będziesz mógł jechać. A jak już wrócisz do kraju to sobie naprawisz egr-a albo go wytniesz na stałe u jakiegoś tunera. A jak stoisz w Irlandii to zapraszam do mnie na warsztat.


Wiele razy widziałem błędy przepustnic, przepływomierzy i czujników doładowania, a powodem tego był uszkodzony EGR.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 13 mar 2016, 14:44

Ok to troszkę zbyt dużo na moje możliwości... :)

Odpaliłem z rana auto, działało okej przez max 5 sekund i później znowu dławienie...
Nadal nie mogę go ruszyć natomiast wyraźnie lepiej zachowywało się niż wczoraj widocznie na zimnym silniku coś puściło.

Tutaj filmik jak to wygląda w rzeczywistości


Oczywiście to nie ja operowałem gazem tylko samo auto... :)

Co do błędów znowu nic nie ma. Więc wydaje mi się że to musi być coś mechanicznego bo akurat na usterki czujników i elektryki to nasze auta są dość wyczulone...

b_lic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 20 cze 2013, 18:31
Lokalizacja: Nysa

Post autor: b_lic » 13 mar 2016, 17:58

xylo101 pisze:Ok to troszkę zbyt dużo na moje możliwości... :)

Odpaliłem z rana auto, działało okej przez max 5 sekund i później znowu dławienie...
Nadal nie mogę go ruszyć natomiast wyraźnie lepiej zachowywało się niż wczoraj widocznie na zimnym silniku coś puściło.

Tutaj filmik jak to wygląda w rzeczywistości


Oczywiście to nie ja operowałem gazem tylko samo auto... :)

Co do błędów znowu nic nie ma. Więc wydaje mi się że to musi być coś mechanicznego bo akurat na usterki czujników i elektryki to nasze auta są dość wyczulone...

To bardzo dziwne zachowanie egr-a. Odłącz ten czarny wężyk co idzie do czarnej gruszki i odpal auto. Jesli auto chodzi zaslep ten wezyk czyms, np wkretem. daj znać czy chodzi na odpietym wezyku.


To ze chodzil dzisiaj 5 sekund to normalne, od wczoraj spaliny sie ulotnily i mial jak oddychac przez chwile.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 22 mar 2016, 23:47

Pójdę i sprawdzę ten wężyk wieczorem. Napisałem ci na priva dostałeś wiadomość ?

Tutaj

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... termittent

znalazłem ten sam błąd natomiast gościu pisze że w jego przypadku auto jeździło bez zarzutu. Tak samo 'fault frequency' ma 250 czyli że ten alarm został wywołany 250 razy. W moim przypadku było to tylko raz i alarm nie powrócił.

[ Dodano: 2016-03-13, 23:56 ]
Zdjąłem i zaślepiłem wężyk, jednak nic to nie zmieniło. Tzn ten kruciec przestał się ruszac bo nie ma podciśnienia natomiast auto tak samo się dziwnie zachowuje. Jutro wymontuje przepustnice i sprawdzę ten mechanizm wewnątrz jego. Jeśli to nie pomoże to zalepię tego EGR i zobaczymy co wtedy.

[ Dodano: 2016-03-21, 00:01 ]
UPDATE

Panowie wyszło chyba na to że chyba przepustnica jest trafiona. Po jej odłączeniu, przestawieniu klapy auto zaczęło normalnie pracować. Po otworzeniu silniczka przepustnicy widać wyraźnie że koła zębate mają wytarte ząbki. Wygląda na to że to był powód nie równej pracy. Kupiłem drugą i jutro zamierzam wymienić. Koszt oryginału VDO 960zl. Mam tylko nadzieję że to tylko to a nie np. nastawnik kolektora albo sam kolektor...
Rozumiem że trzeba dokonać adaptacji przepustnicy:
a6-c6-42-adaptacja-przepustnicy-vt17106.htm
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć w tym temacie ?

pozdrawiam
Karol

[ Dodano: 2016-03-22, 23:47 ]
Cześć

Przepustnica wymieniona, cena nowego oryginału VOD: 960zl zakupione w KTD Warszawa.
Problem znikł od razu po założeniu, dodatkowo mam wrażenie że auto stabilniej pracuje i nie zdarza mu się zadymić tak jak to bywało wcześniej na biegu jałowym.
Nie trzeba adaptować przepustnic z 4pinami do naszych aut.

Gdyby ktoś potrzebował mechanika w Dublinie/Irlandii to mogę śmiało dać namiar.

pozdrawiam
Karol

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga