ładowanie akumulatora
ładowanie akumulatora
Cześć,
Mam parę pytań dotyczące ładowania akumulatora:
1) czy potrzebuję jakiś kluczy żeby go wyciągnąć z bagażnika ?
2) czy po ponownym włożeniu coś trzeba w aucie odblokować ? typu radio, nawigacja itp ?
3) czy jeśli zostawię aku w aucie do ładowania to lepiej ładować na klemach spod maski czy może bagażnika ? i czy jeśli z bagażnika to powinienem zdjąć przewody z akumulatora oraz podłączyć sam prostownik czy to bez różnicy ?
4) czy można wierzyć wskaźnikowi baterii w aucie ? mianowicie rozładowałem aku całkowicie do zera uruchomiłem pojeździłem kilka dni i teraz pokazuje 100% ...
pozdr
Karol
Mam parę pytań dotyczące ładowania akumulatora:
1) czy potrzebuję jakiś kluczy żeby go wyciągnąć z bagażnika ?
2) czy po ponownym włożeniu coś trzeba w aucie odblokować ? typu radio, nawigacja itp ?
3) czy jeśli zostawię aku w aucie do ładowania to lepiej ładować na klemach spod maski czy może bagażnika ? i czy jeśli z bagażnika to powinienem zdjąć przewody z akumulatora oraz podłączyć sam prostownik czy to bez różnicy ?
4) czy można wierzyć wskaźnikowi baterii w aucie ? mianowicie rozładowałem aku całkowicie do zera uruchomiłem pojeździłem kilka dni i teraz pokazuje 100% ...
pozdr
Karol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1. tak coś ok 15-17
2. trzeba zaprogramować - zakodować vcdsem bądź vasem nowy akumulator
3. klemy, albo plus do akumulatora, a minus do bolca który jest przy akumulatorze - wy6chodzi od modułu zarządzania energią
4. Można wierzyć, ale on nie pokazuje sprawności akumulatora... tylko jego aktualne naładowanie. Nie działa to jak tester. Tylko poglądowo.
2. trzeba zaprogramować - zakodować vcdsem bądź vasem nowy akumulator
3. klemy, albo plus do akumulatora, a minus do bolca który jest przy akumulatorze - wy6chodzi od modułu zarządzania energią
4. Można wierzyć, ale on nie pokazuje sprawności akumulatora... tylko jego aktualne naładowanie. Nie działa to jak tester. Tylko poglądowo.
jeśli chcesz tylko naładować akumulator to nie musisz go wyciągać a nawet gdybyś chciał to nie trzeba go ponownie kodować chyba że będzie to nowy aku i to o innych parametrach
Ładuj z pod maski i póki co nie czepiaj się akumulatora jak padnie ponownie zaczniesz szukać problemu i to nie koniecznie może być jego wina
Aku już drugi ? czy jeszcze jest od urodzenia pojazdu ?
Ładuj z pod maski i póki co nie czepiaj się akumulatora jak padnie ponownie zaczniesz szukać problemu i to nie koniecznie może być jego wina
Aku już drugi ? czy jeszcze jest od urodzenia pojazdu ?
Dzięki za odpowiedź,
Nie wiem co to za akumulator. Auto nie dawno kupiłem. Ale przypominam sobie teraz że sprzedawca włożył mi do niego niby nowszy akumulator bo starego szlag trafił.
Jak sprawdzić czy mój akumulator jest po adaptacji czy też nie ? Jak zczytuję błędy to nie widzę żadnej informacji na ten temat ? Co ta adaptacja właściwie daje ?
Nie wiem co to za akumulator. Auto nie dawno kupiłem. Ale przypominam sobie teraz że sprzedawca włożył mi do niego niby nowszy akumulator bo starego szlag trafił.
Jak sprawdzić czy mój akumulator jest po adaptacji czy też nie ? Jak zczytuję błędy to nie widzę żadnej informacji na ten temat ? Co ta adaptacja właściwie daje ?
no to w najlepszym przypadku masz zmieniony akumulator i nie zakodowany
w gorszym sprzedawca wcisnął zużyty bubel lub nieodpowiedni do twojego auta
adaptacja jest potrzebna do zarządzania energią
proponuje podjechać do elektryka niech sprawdzi stan akumulatora czy nie jest padaka
tu masz temat który powinieneś prześledzić
a6-c6-akumulator-vt40875,15.htm
w gorszym sprzedawca wcisnął zużyty bubel lub nieodpowiedni do twojego auta
adaptacja jest potrzebna do zarządzania energią
proponuje podjechać do elektryka niech sprawdzi stan akumulatora czy nie jest padaka
tu masz temat który powinieneś prześledzić
a6-c6-akumulator-vt40875,15.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 lut 2016, 14:00
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Nie chce zakładać nowego tematu, wiec zapytam tutaj...
Jak ładujecie akumulatory, z tyłu w bagażniku niby jest nalepka z informacja żeby ładować przez klemy które są pod maską z przodu.
Zawsze ładowałem inne auta bezpośrednio podłączając klemy od prostownika do akumulatora, w przypadku Audi mam postąpić inaczej i podłączyć prostownik z przodu?
Jak ładujecie akumulatory, z tyłu w bagażniku niby jest nalepka z informacja żeby ładować przez klemy które są pod maską z przodu.
Zawsze ładowałem inne auta bezpośrednio podłączając klemy od prostownika do akumulatora, w przypadku Audi mam postąpić inaczej i podłączyć prostownik z przodu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według mnie głównym niebezpieczeństwem podczas ładowania bezpośrednio akumulatora jest moment włączenia prostownika (duży skok prądu ładowania w krótkim czasie). Wrażliwa elektronika, przynajmniej w teorii, może ulec uszkodzeniu, ale to już ekstremalny przypadek. Po drugie instnieje możliwość rozszczelnienia się akumulatora podczas ładowania, a elektrolit zbyt łagodny nie jest. Przy ładowaniu przez złącza pod maską, skok prądu ładowania jest mniejszy, ponieważ między zaciskiem a akumulatorem jest kilka metrów kabla, który ma swoją oporność, przez co obniżone jest napięcie ładowania. Dlatego pod maską jest bezpieczniej, ale i wygodniej, bo komu chce się nurkować przez wszystkie podłogi w bagażniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Fajny sprzęt lecz warto pamiętać ze 5A nie zasilimy akumulatora 110 Ah,
doładować go doładujemy, ale nie zagęścimy w nim elektrolitu do wymaganej wartości.
ostatnio trenowałem swój akumulator 110 Ah prostownikiem Bester BZB 24/25 prod lądowanie do 20A,
on to zrobił robotę niestety uzyskałem tylko 85% sprawności akumulatora ale lepsze to niż 26% początkowej .
doładować go doładujemy, ale nie zagęścimy w nim elektrolitu do wymaganej wartości.
ostatnio trenowałem swój akumulator 110 Ah prostownikiem Bester BZB 24/25 prod lądowanie do 20A,
on to zrobił robotę niestety uzyskałem tylko 85% sprawności akumulatora ale lepsze to niż 26% początkowej .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
https://allegro.pl/oferta/prostownik-ak ... 8505572176 - a cos takiego ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga