Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARJ 2.4 165 KM] Dziwna przypadłość przy odpalaniu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kmietek96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2015, 19:25
Lokalizacja: Legnica

[ARJ 2.4 165 KM] Dziwna przypadłość przy odpalaniu

Post autor: kmietek96 » 02 mar 2016, 19:02

Witam. Mam maly problem z moja A6. Samochód zawsze palił na dotyk a od jakiegos tygodnia zaczął wariowac. Najgorsze mrozy przeżył bez problemu a teraz nagle przy odpalaniu trzeba go kręcić kolo 6-8 sekund. Ale jeśli przekręce kluczyk do zapalenia się diod, poczekam aż zgasną wyłącze do zera, następnie znów przekręce i po wyłączeniu diod spróbuje odpalić silnik to pali bez problemu po 1-3 sekundach. Co powinienem sprawdzić? Silnik 2.4, benzyna + gaz, ale odpala na benzynie i czeka do zagrzania silnika. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 mar 2016, 19:30

jeśli po odpaleniu pracuje prawidłowo to może szwankować pompa paliwa

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 02 mar 2016, 20:09

Sprawdź również, czy nie masz jakiejś nieszczelności na układzie paliwowym.

kmietek96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2015, 19:25
Lokalizacja: Legnica

Post autor: kmietek96 » 02 mar 2016, 20:18

Nieszczelności żadnych nie ma a pompe słychać ze sie załącza chyba ze za malo daje ;/ zapomniałem dodać że dzieje się tak przeważnie po wychłodzeniu na ciepło raczej pali okej .

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 02 mar 2016, 20:32

Na ciepły, pali w miarę ok ponieważ paliwo nie zdąży wrócić do baku. Ostygnięcie auta zajmuje kilkanaście/kilkadziesiąt minut więc paliwo zdąży się w układzie paliwowym cofnąć do baku.
Warto też jeszcze sprawdzić temperaturę, którą wskazuje w vagu czujnik temp ecu po takim dłuższym postoju.
Kolejna sprawa to to, że może reduktor puszczać gaz w kolektor.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 mar 2016, 20:43

z reguły od tego się zaczyna, że podaje za małe ciśnienie. od razu całkiem nie padnie ale za jakiś czas do tego dojdzie. spróbuj przegonić auto trochę na benzynie, ale tak ostrzej żeby potrzebowało dużo paliwa, jeśli pompa podaje za mało to może poczujesz brak beny.

Dodano: 2016-03-02, 19:43
[quote="vojciechowsky"]Na ciepły, pali w miarę ok ponieważ paliwo nie zdąży wrócić do baku. Ostygnięcie auta zajmuje kilkanaście/kilkadziesiąt minut więc paliwo zdąży się w układzie paliwowym cofnąć do baku.
Warto też jeszcze sprawdzić temperaturę, którą wskazuje w vagu czujnik temp ecu po takim dłuższym postoju.
Kolejna sprawa to to, że może reduktor puszczać gaz w kolektor.[/quote]

kolega ma rację i to też można sprawdzić, zakręć butlę i skasuj korekty, potem pojeździj na benie, jeśli będzie to samo to wykluczysz winę instalacji lpg

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 03 mar 2016, 00:30

Proponuje sprawdzić również regulator ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej <okok> download.htm?id=9950

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 03 mar 2016, 20:30

Miałem bardzo podobnie - pompka paliwa w końcu przestał całkowicie odpalać.

romanA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 sty 2015, 12:55
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kot

Post autor: romanA6 » 12 mar 2016, 01:20

w moim alf bylo sprawdzone przy tej przypadlosci cisnienie paliwa na pompie i na wtryskach bylo ok szczelnos ok okazalo sie ze u mnie bak jest przedzielony motem i w jednej komorze zbieralo sie paliwo i wietrzalo wystarczylo dolac do pelna benzyny przejezdzic bak i czesciej zalewac po mniej swiezego paliwka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga