Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ CDYA 3.0 239 KM ] wibracje/drgania na postoju

Silniki wysokoprężne
Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 17 lut 2016, 19:17

Kolego dobry opis, mnie czeka wymiana może w tym tygodniu, zobaczymy czy w moim przypadku ustąpią nieregularne bujnięcia silnika.
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lut 2016, 20:19

Dodam, że pozostało delikatne mrowienie na kierownicy. Ogólnie wibracje zostały zniwelowane powiedzmy w 50%. Na pewno wszystko dzieje się łagodniej, bardziej miękko. Czekam teraz aż się ułożą poduszki, ale wymienię również tuleje w sankach silnika. Tym sposobem wymienię całe zawieszenie silnika i skrzyni. Koszt całego zestawu tulei nie jest duży.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 17 lut 2016, 21:35

Czy moze wiesz, gdzie mozna kupic te tuleje? Mam inny silnik i ciekaw jestem czy to sa te same czy inne musze miec? Masz moze mozliwosc sprawdzenia jakie ja bym potrzebowal?
Z gory dziekuje!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2016, 00:10

Do Twojego silnika 2.0 TDI CAHA potrzebne są cztery takie tuleje:
- 4F0 399 415 C - dwie sztuki, przód;
- 4F0 399 419 E - dwie sztuki, tył.
Koszt w ASO za sztukę ok. 137 zł. Także komplet kosztuje ok. 550 zł. Od razu zaznaczę, literka na końcu ma znaczenie, ponieważ tuleje różnią się minimalnie wyglądem. Jeśli chodzi o zamienniki to tylko i wyłącznie LEMFÖRDER (przód z numerem 35315 01, tył 35316 01). Zamiennik kosztuje ok. połowę oryginału. To chyba na tyle.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 18 lut 2016, 00:13

Wielkie dzieki!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2016, 20:52

Niestety, ale trochę się ochłodziło i wibracje powróciły, choć są trochę łagodniejsze. Teraz to naprawdę zastawiam się czy czasami nie wymienić tych tulei od sanek. W końcu tłumią one drgania silnika i skrzyni. A drgania czuć bardzo przy podłodze. Co myślicie o tym?

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 18 lut 2016, 21:52

A moze naped pompy oleju? Rozrzad juz wymieniales?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2016, 00:33

W moim modelu już jest poprawiona wersja rozrządu, a przy odpalaniu jest cicho. Dlatego wykluczam rozrząd. W najbliższym czasie wezmę auto na kanał i będę sprawdzał breszką aż znajdę przyczynę. Ostatnio przed wymianą poduszek silnika były silne drgania łap, do których są przykręcone. Dlatego podjąłem decyzję wymiany poduszek, bo nie tłumiły jak powinny. A może to całe sanki wibrują przez uszkodzone tuleje?

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 19 lut 2016, 07:26

U mnie naped pompy oleju jest tez poprawiony ale jak bede bede w Polsce latem to zrzuce miske aby zerknac czy naprawde jest wszystko ok.
Napisz Mariusz czy bedziesz wymienial te poduszki wozka!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2016, 11:23

Sambor11, Mateusz, a nie Mariusz <lol>. W następnym tygodniu sprawdzę co powoduje te drgania. Jeśli te tuleje, albo chociaż jedna z nich, to wymienię wszystkie.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 19 lut 2016, 20:06

mat1324 pisze:Sambor11, Mateusz, a nie Mariusz <lol>. W następnym tygodniu sprawdzę co powoduje te drgania. Jeśli te tuleje, albo chociaż jedna z nich, to wymienię wszystkie.
Sorki! :) Nie myslales aby zmienic imie? <rotfl> A tak na powaznie u mnie drgania wystepuja ciagle. Nie ma znaczenia czy zimno czy cieplo ale jak jest okolo 0 stpni to dochodzi do tego nierowna praca silnika na wolnych obrotach i jakby cos postukiwalo pod maska.Wystarczy ze tylko troche sie przejade i te stuki i nierowna praca silnika znika ale wibracje pozostaja! Nie wiem, czy nie ma to zwiazku z rozrzadem lub dwumasa? Ale dwumasa byla wymienina 4 miesace temu. Musze po ktorejs nocy zdjac kolo z przodu i posluchac z kad te dzwieki dochodza. Wydaje mi sie ze bardziej z prawej strony na dole. Ale nie dam sobie reki uciac!

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 19 lut 2016, 20:17

Mat myślałem że zmiana poduszek wyeliminuje drgania a tu zonk. Czekam zatem aż zdiagnozujesz wibracje. Będzie mi łatwiej : :p

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lut 2016, 22:36

Też myślałem, że wymienię i będzie po problemie, a tu masz... Poszukiwań ciąg dalszy. Poduszki były zmęczone, ale nawet w takim stanie nie powodowały wibracji. Poprawię jeszcze ogranicznik z przodu, bo na pewno jest teraz za wysoko i będę szukał dalej. Muszę przyczynę drgań. Mam tylko nadzieję, że to jakaś sprawa mechaniczna przy zawieszeniu silnika, byle nie silnik. Ogólnie auto nie posiada żadnych błędów, jest czyściutkie.

[ Dodano: 2016-02-20, 22:36 ]
Teraz wystapił nowy objaw. Drgania pod nogami, na kierownicy i konsoli środkowej podczas jazdy. Dzisiaj jak jechałem autostradą - 150 km/h - to myślałem, że mi ciężarek odpadł z kół i biją, ale drga przy prawie każdej prędkości. A jak biją opony to tylko w danym zakresie. Może teraz poduszki są dobre i sztywne jak być powinny, ale coś jest miękkie i luźne i powoduje drgania.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 01 mar 2016, 20:56

Wydaje mi się że może to być sprzęgło czyli konwerter, przy tym przebiegu to częstą przypadłość :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 mar 2016, 23:53

Teraz minimalnie się poprawiło. W najbliższych dniach jadę do mechnika wyregulować przedni odbój, bo mieliśmy najpierw odpalić silnik, aby się ułożyły poduszki (po zamontowaniu silnik poszedł 2 cm do góry), a dopiero potem dokręcić element, w którym znajduje się ten odbój (pomarańczowa pianka). Człowiek uczy się na własnych błędach :(. Za 25 tysięcy km mam wymianę oleju w skrzyni, to spec zobaczy czy jest do naprawy.

[ Dodano: 2016-03-04, 19:46 ]
Odbój został obniżony. Jest minimalnie lepiej, ale nadal czuć wibracje na kierownicy. Co może je powodować? Pasek wielorowkowy lub coś nim napędzane? Na postoju czasami czuć też drgania/rzucanie silnika, a w czasie jazdy jest wrażenie czucia pracy zawieszenia na kierownicy i podłodze za pedałami.

[ Dodano: 2016-03-06, 23:53 ]
Zauważyłem, że przy odpalomym aucie na postoju, gdy kręci się kierownicą drgania (teraz może już mrowienie) się wzmagają. Obstawiałbym teraz pasek, który wibruje od np. uszkodzonego sprzęgła alternatora. Choć nie wykluczam sanek, bo auto trochę rzuca lewo-prawo przy lekkim wietrze na autostradzie, a blisko dwie tony trochę trudno bujać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga