[ CDYA 3.0 239 KM ] wibracje/drgania na postoju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dodam, że pozostało delikatne mrowienie na kierownicy. Ogólnie wibracje zostały zniwelowane powiedzmy w 50%. Na pewno wszystko dzieje się łagodniej, bardziej miękko. Czekam teraz aż się ułożą poduszki, ale wymienię również tuleje w sankach silnika. Tym sposobem wymienię całe zawieszenie silnika i skrzyni. Koszt całego zestawu tulei nie jest duży.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do Twojego silnika 2.0 TDI CAHA potrzebne są cztery takie tuleje:
- 4F0 399 415 C - dwie sztuki, przód;
- 4F0 399 419 E - dwie sztuki, tył.
Koszt w ASO za sztukę ok. 137 zł. Także komplet kosztuje ok. 550 zł. Od razu zaznaczę, literka na końcu ma znaczenie, ponieważ tuleje różnią się minimalnie wyglądem. Jeśli chodzi o zamienniki to tylko i wyłącznie LEMFĂRDER (przód z numerem 35315 01, tył 35316 01). Zamiennik kosztuje ok. połowę oryginału. To chyba na tyle.
- 4F0 399 415 C - dwie sztuki, przód;
- 4F0 399 419 E - dwie sztuki, tył.
Koszt w ASO za sztukę ok. 137 zł. Także komplet kosztuje ok. 550 zł. Od razu zaznaczę, literka na końcu ma znaczenie, ponieważ tuleje różnią się minimalnie wyglądem. Jeśli chodzi o zamienniki to tylko i wyłącznie LEMFĂRDER (przód z numerem 35315 01, tył 35316 01). Zamiennik kosztuje ok. połowę oryginału. To chyba na tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W moim modelu już jest poprawiona wersja rozrządu, a przy odpalaniu jest cicho. Dlatego wykluczam rozrząd. W najbliższym czasie wezmę auto na kanał i będę sprawdzał breszką aż znajdę przyczynę. Ostatnio przed wymianą poduszek silnika były silne drgania łap, do których są przykręcone. Dlatego podjąłem decyzję wymiany poduszek, bo nie tłumiły jak powinny. A może to całe sanki wibrują przez uszkodzone tuleje?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Sorki! Nie myslales aby zmienic imie? A tak na powaznie u mnie drgania wystepuja ciagle. Nie ma znaczenia czy zimno czy cieplo ale jak jest okolo 0 stpni to dochodzi do tego nierowna praca silnika na wolnych obrotach i jakby cos postukiwalo pod maska.Wystarczy ze tylko troche sie przejade i te stuki i nierowna praca silnika znika ale wibracje pozostaja! Nie wiem, czy nie ma to zwiazku z rozrzadem lub dwumasa? Ale dwumasa byla wymienina 4 miesace temu. Musze po ktorejs nocy zdjac kolo z przodu i posluchac z kad te dzwieki dochodza. Wydaje mi sie ze bardziej z prawej strony na dole. Ale nie dam sobie reki uciac!mat1324 pisze:Sambor11, Mateusz, a nie Mariusz . W następnym tygodniu sprawdzę co powoduje te drgania. Jeśli te tuleje, albo chociaż jedna z nich, to wymienię wszystkie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Też myślałem, że wymienię i będzie po problemie, a tu masz... Poszukiwań ciąg dalszy. Poduszki były zmęczone, ale nawet w takim stanie nie powodowały wibracji. Poprawię jeszcze ogranicznik z przodu, bo na pewno jest teraz za wysoko i będę szukał dalej. Muszę przyczynę drgań. Mam tylko nadzieję, że to jakaś sprawa mechaniczna przy zawieszeniu silnika, byle nie silnik. Ogólnie auto nie posiada żadnych błędów, jest czyściutkie.
[ Dodano: 2016-02-20, 22:36 ]
Teraz wystapił nowy objaw. Drgania pod nogami, na kierownicy i konsoli środkowej podczas jazdy. Dzisiaj jak jechałem autostradą - 150 km/h - to myślałem, że mi ciężarek odpadł z kół i biją, ale drga przy prawie każdej prędkości. A jak biją opony to tylko w danym zakresie. Może teraz poduszki są dobre i sztywne jak być powinny, ale coś jest miękkie i luźne i powoduje drgania.
[ Dodano: 2016-02-20, 22:36 ]
Teraz wystapił nowy objaw. Drgania pod nogami, na kierownicy i konsoli środkowej podczas jazdy. Dzisiaj jak jechałem autostradą - 150 km/h - to myślałem, że mi ciężarek odpadł z kół i biją, ale drga przy prawie każdej prędkości. A jak biją opony to tylko w danym zakresie. Może teraz poduszki są dobre i sztywne jak być powinny, ale coś jest miękkie i luźne i powoduje drgania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Teraz minimalnie się poprawiło. W najbliższych dniach jadę do mechnika wyregulować przedni odbój, bo mieliśmy najpierw odpalić silnik, aby się ułożyły poduszki (po zamontowaniu silnik poszedł 2 cm do góry), a dopiero potem dokręcić element, w którym znajduje się ten odbój (pomarańczowa pianka). Człowiek uczy się na własnych błędach . Za 25 tysięcy km mam wymianę oleju w skrzyni, to spec zobaczy czy jest do naprawy.
[ Dodano: 2016-03-04, 19:46 ]
Odbój został obniżony. Jest minimalnie lepiej, ale nadal czuć wibracje na kierownicy. Co może je powodować? Pasek wielorowkowy lub coś nim napędzane? Na postoju czasami czuć też drgania/rzucanie silnika, a w czasie jazdy jest wrażenie czucia pracy zawieszenia na kierownicy i podłodze za pedałami.
[ Dodano: 2016-03-06, 23:53 ]
Zauważyłem, że przy odpalomym aucie na postoju, gdy kręci się kierownicą drgania (teraz może już mrowienie) się wzmagają. Obstawiałbym teraz pasek, który wibruje od np. uszkodzonego sprzęgła alternatora. Choć nie wykluczam sanek, bo auto trochę rzuca lewo-prawo przy lekkim wietrze na autostradzie, a blisko dwie tony trochę trudno bujać.
[ Dodano: 2016-03-04, 19:46 ]
Odbój został obniżony. Jest minimalnie lepiej, ale nadal czuć wibracje na kierownicy. Co może je powodować? Pasek wielorowkowy lub coś nim napędzane? Na postoju czasami czuć też drgania/rzucanie silnika, a w czasie jazdy jest wrażenie czucia pracy zawieszenia na kierownicy i podłodze za pedałami.
[ Dodano: 2016-03-06, 23:53 ]
Zauważyłem, że przy odpalomym aucie na postoju, gdy kręci się kierownicą drgania (teraz może już mrowienie) się wzmagają. Obstawiałbym teraz pasek, który wibruje od np. uszkodzonego sprzęgła alternatora. Choć nie wykluczam sanek, bo auto trochę rzuca lewo-prawo przy lekkim wietrze na autostradzie, a blisko dwie tony trochę trudno bujać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga