Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [A6 c5] 2.7 BiTurbo - tuning na 400-450km - koszta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Gość.

Post autor: Gość. » 25 lut 2016, 20:42

Chodzi mi o to że ja nie przepadam za tuningiem seryjnych silników. To trza jeszcze policzyć mechanike odpreżanie jakies cuda na kilu ktorych robic nie mam zamiaru nigdy dlatego zamiast sie babraz ide na skróty i se wrzucam gotowy motorek który np 4.0 tfsi ma w serii od ponad 400koni a 3.0 jako łatwiej osiągalne na samym programie bedzie miało 400koni co mnie w zupełności wystarczy :)

Celowałem kiedys w BCY ale to sa stare kapcie i zeby to miało rece i nogi to najpierw remoncik a remoncik to koszta z 10k euro więc ja podziekował-za te cene to mam np 4.0 czy BUH 5.0 ze swapem.

Nie robie zlotowozów tylko auta cywilne na codzień.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 25 lut 2016, 20:58

Kazdy dąży do swoich celów - czytaj takich samych.
Róznica - polega na DRODZE do celu... <figielek>
Ja również jestem za ; startem ; cywilnym i jazdą cywilną .
Dlatego za dporezenie uznaję - KOMPRESOR.

Gość.

Post autor: Gość. » 25 lut 2016, 21:01

Racja,mnie zraża jednak troche wieksza awaryjnośc całkowicie customowych wynalazków. Sam swap to jednak duzo mniejsza ingerencja i pomimo że mam majstra co doskonale sobie radzi w jednej i drugiej opcji to jednak wybiore swap na młodszą jednostke-sprawdzona juz na rynku :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 lut 2016, 07:54

Tak to nasze; niuanse ;na samochód czy inny motor.
Wrócmy jednak do sensownosci tematu,pozwólmy na słowo autora postu....

Awatar użytkownika
czarnykurczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czarnykurczak » 26 lut 2016, 15:33

Apophis pisze:
czarnykurczak pisze:Apophis, a czasem to tfsi nie będzie żarło więcej oleju niż niejeden dwusuw?
To malinka silniczek o bardzo dobrych opiniach-na pewno bije na łeb 2.7 :)
O taką odpowiedź mi chodziło :) dziękuję :). Mniejsze tsi/tfsi mają żałosną opinię i myślałem, że ten też padaka.
Były 2 golfy, jest audi :).

Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32 ;)

glaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 sie 2014, 20:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: glaudis » 28 lut 2016, 18:41

Dopiero teraz miałem czas żeby sobie to wszystko na spokojnie przeanalizować i doszedłem do wniosku: z pewnością nie pakuję się w 3.0TFSI - odpada.

Treaz kolejne pytanie: Czy Audi 2.4/2.6/2.8 mają taką samą skrzynię biegów oraz półośki itp jak 2.7? Bo kupując np. 2.8 mogę użytkować Audi przez pewien okres, osobno kupuję silnik 2.7 BiTurbo i go modzę, jak już skończę wtedy zakładam głowicę od 2.8 do 2.7 a od 2.7 do 2.8 - wkładam 2.7.
A 2.8 mogę sprzedać :)
Czy przekładając głowicę od 2.8 muszę mieć od niego wałki rozrządu itp czy od 2.7 jest współzamienne?

Gość.

Post autor: Gość. » 28 lut 2016, 18:54

Inaczej. Kupujesz sobie jakies V6 w manualu to możesz potem wsadzić tam inne V6 kompletne. Elektronike sie dostroi a w mechanice w zasadzie nie ma nic do roboty. jedynie wydechy i osprzet zwiazany z turbo w 2.7
Skrzynie sa rózne ale kazda pojedzie. Masz tylko wybór pomiedzy 5,6 biegów i rożnymi przełożeniami.
Co do przekładek głowic to nie wypowiem sie bo nie wiem ale dla mnie to jakas fantazja już ;)

glaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 sie 2014, 20:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: glaudis » 28 lut 2016, 19:06

Właśnie o to mi chodzi czy skrzynie i półośki mają taką samą wytrzymałość zarówno w 2.7bt jak i w pozostałych V6. O osprzęt i wydech nic a nic się nie martwię.
Apophis pisze:Co do przekładek głowic to nie wypowiem sie bo nie wiem ale dla mnie to jakas fantazja już
Z tego co wyczytałem mają o niebo lepszy przepływ i ogarniają moce powyżej 600km więc jak robić to już wszystko :)

Gość.

Post autor: Gość. » 28 lut 2016, 19:41

Powiem Ci tak jak idziesz do 400NM to kazda ze skrzyń i napedów podoła jak lecisz jakies 800niuta to juz raczej szukaj napędu z klekota ewentualnie krotszy to z eSy bo wiadomo że interesuje nasz quattro? Sprzegło sobie szykuj z RS4 :)

glaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 sie 2014, 20:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: glaudis » 28 lut 2016, 19:52

350NM to 2.7 ma bez chipa więc przy 400-450km będzie miał 550-600NM - w życiu nie pomyślałbym o takiej mocy z napędem FWD :)
Sprzęgło od RS4 to koszt około 1000zł więc z pewnością kupię.
Czytam teraz i ponoć maglownica jest inna od 2.8 niż 2.7 ?? Coś mi tu nie gra - przecież to praktycznie te same silniki <mysli>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lut 2016, 21:07

turbiny , wydech itd. - może być inaczej

Gość.

Post autor: Gość. » 28 lut 2016, 22:58

Nie licząc wiem że napęd z klekota 2.5 oczywiście quattro wytrzymuje nawet 800niuta bez jakis modów.
Co do sprzęgła z RSy to pamietaj by łape od docisku miec tez od tego samego bo choc sa takie same to starsze sa po prostu felerne i nie przełamią tego docisku długo.

glaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 sie 2014, 20:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: glaudis » 17 kwie 2016, 21:44

Troszkę się kontakt urwał ale już opisuje co i jak:
Oglądałem parę aut(raczej średnia, średnia-niższa rynkowa) u Naszych sąsiadów niemców i wnioski są takie:
- 3 samochody miały uszkodzenia lakiernicze, powycieraną tapicerkę/kierownicę co sugerowałoby na duuuużo większy przebieg niż deklarowany i ogólnie widać że właściciele nie dbali o samochód(wszechobecny syf);
- jedno auto niby przy przebiegu 250.000 na niemieckich drogach miało całkowicie wybite zawieszenie, stukało z każdej strony, auto pływało zamiast trzymać się drogi, przy odpuszczaniu gazu szarpało samochodem, przy 70, 110, 130km/h trzęsło cała budą - dodam że auto było od handlarza i najtańsze z oglądanych;
- ostanie niby wszystko OK ale skrzynia zgrzytała przy schodzeniu z 3 na 2 i sprzęgło się mocno ślizgało(to akurat mniejszy problem)

Czyli puki co nie śpieszy mi się z zakupem, do Niemiec pewnie jeszcze za 2-3 miesiące będę jechał więc wtedy poszukam, może coś sensownego będzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja