[A6 C5] [A6 c5] 2.7 BiTurbo - tuning na 400-450km - koszta
[A6 C5] [A6 c5] 2.7 BiTurbo - tuning na 400-450km - koszta
Witam wszystkich,
Rozważam zakup audi a6 c5 2.7 - silnik może być w średniej kondycji - i tak planuję podnieść moc. Chciałbym się zorientować jak wykonać pewne rzeczy.
Potrzebuję schematów jak wykonać pewne podzespoły - część rzeczy mogę zrobić samodzielnie w pracy i to za darmo. Mam dostęp do lasera, tokarek, frezarek, giętarek itp. więc praktycznie wszytko co potrzeba.
Korzystając z pewnego forum przeglądam co będzie potrzebne:
- zmiana programu - wiadomo.
- głowice od silnika 2,8 30V - jaki koszt głowic w dobrym stanie?
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury - kupię turbo, reszta we własnym zakresie
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy - gdzie go kupić?
- zmiana wydechu - macie jakiś schemat jak poprawnie wykonać przelotowy tłumik? 2.5 cala czy 3cale? Czy wykonać jak oryginalny tylko że przelotowy?
- wkład K&N - do kupienia
- Intercooler z RS4 lub duży centralny - mam od Iveco Daily 2.8 - wystarczy?
- wtryski 6 x 440cc - kupię
- zmiana pompy paliwa na wiekszą - zakupię
- map sensor - w jakim celu?
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4) - wykonam z nierdzewki od podstaw.
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra) - myślę, że większość mogę samemu ale czy warto?
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4 - trzeba kupić, jaki orientacyjny koszt?
- wskaznik doładowania turbo + EGT - wiadomo, trzeba kupić
- zmiana DV Bypass na inne lepsze - czyli co to dokładnie jest?
- chłodnica oleju - wiadomo
- ewent. większe kolektory wydechowe - samemu dorobię
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! ! - dokupię(np. od S8), mocowanie itp na dorobię laserze
Teraz pytania:
- Czy w 20.000 się zmieszczę przy takim założeniu, że sporo rzeczy mam za darmo i samodzielnie wykonam?
- Czy skrzynia biegów i napęd wytrzyma moce rzędu 400km?
Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi
Rozważam zakup audi a6 c5 2.7 - silnik może być w średniej kondycji - i tak planuję podnieść moc. Chciałbym się zorientować jak wykonać pewne rzeczy.
Potrzebuję schematów jak wykonać pewne podzespoły - część rzeczy mogę zrobić samodzielnie w pracy i to za darmo. Mam dostęp do lasera, tokarek, frezarek, giętarek itp. więc praktycznie wszytko co potrzeba.
Korzystając z pewnego forum przeglądam co będzie potrzebne:
- zmiana programu - wiadomo.
- głowice od silnika 2,8 30V - jaki koszt głowic w dobrym stanie?
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury - kupię turbo, reszta we własnym zakresie
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy - gdzie go kupić?
- zmiana wydechu - macie jakiś schemat jak poprawnie wykonać przelotowy tłumik? 2.5 cala czy 3cale? Czy wykonać jak oryginalny tylko że przelotowy?
- wkład K&N - do kupienia
- Intercooler z RS4 lub duży centralny - mam od Iveco Daily 2.8 - wystarczy?
- wtryski 6 x 440cc - kupię
- zmiana pompy paliwa na wiekszą - zakupię
- map sensor - w jakim celu?
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4) - wykonam z nierdzewki od podstaw.
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra) - myślę, że większość mogę samemu ale czy warto?
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4 - trzeba kupić, jaki orientacyjny koszt?
- wskaznik doładowania turbo + EGT - wiadomo, trzeba kupić
- zmiana DV Bypass na inne lepsze - czyli co to dokładnie jest?
- chłodnica oleju - wiadomo
- ewent. większe kolektory wydechowe - samemu dorobię
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! ! - dokupię(np. od S8), mocowanie itp na dorobię laserze
Teraz pytania:
- Czy w 20.000 się zmieszczę przy takim założeniu, że sporo rzeczy mam za darmo i samodzielnie wykonam?
- Czy skrzynia biegów i napęd wytrzyma moce rzędu 400km?
Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi
- czarnykurczak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa
Hej, dzięki za odpowiedzi na część pytań ale:
- nie chcę bawić się w swapy ani niczemu podobne projekty. Gdybym nie chciał pomodzić to kupiłbym albo audi S6 C5 albo coś podobnego. Chcę zbudować auto które nie wyróżnia się z tłumu a swoje potrafi
- obecnie jeżdzę A6 c5 1.8T 150@170km i jestem średnio zadowolony - powodem niezadowolenia jest za mała moc oraz brak 4x4. Często pokonuję trasy - roczne przebiegi rzędu 35-40tys
Ogólnie to miałby być projekt na rok, może 2 - ma być dokładnie i PORZĄDNIE zrobione auto.
W jakim celu montuje się map sensor? nie jest on standardowo w 2.7?
Czy przy takim modzeniu jest szansa ze w 20.000zł się zmieszczę?
- nie chcę bawić się w swapy ani niczemu podobne projekty. Gdybym nie chciał pomodzić to kupiłbym albo audi S6 C5 albo coś podobnego. Chcę zbudować auto które nie wyróżnia się z tłumu a swoje potrafi
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- obecnie jeżdzę A6 c5 1.8T 150@170km i jestem średnio zadowolony - powodem niezadowolenia jest za mała moc oraz brak 4x4. Często pokonuję trasy - roczne przebiegi rzędu 35-40tys
Ogólnie to miałby być projekt na rok, może 2 - ma być dokładnie i PORZĄDNIE zrobione auto.
W jakim celu montuje się map sensor? nie jest on standardowo w 2.7?
Czy przy takim modzeniu jest szansa ze w 20.000zł się zmieszczę?
Tak i sam obmyslam projekt u siebie.bendzji pisze:widziałeś taki swap już?
To malinka silniczek o bardzo dobrych opiniach-na pewno bije na łeb 2.7czarnykurczak pisze:Apophis, a czasem to tfsi nie będzie żarło więcej oleju niż niejeden dwusuw?

Dokładnie takie by było no ale zrobisz co zechcesz-dla mnie droga przez swap jest o wiele prostsza i docelowo mamy cos o wiele ciekawszego.glaudis pisze:- nie chcę bawić się w swapy ani niczemu podobne projekty. Gdybym nie chciał pomodzić to kupiłbym albo audi S6 C5 albo coś podobnego. Chcę zbudować auto które nie wyróżnia się z tłumu a swoje potrafi
Pozdro

Czy 2.8 i 2.6 nie ma czasem 5biegów tylko? Bo opierając sie na A8 D2 to nie wybrął bym tego napędu z dwóch powodów-5 biegów i do tego krótkie biegi w benzynie V6.
2.7 na pewno ma dośc wydolny napęd a sprzęgło idzie z rsy i po kłopocie.
Nie przygladałem sie jeszcze z miarką na mocowania względem V6 PB ale dokladniej widziałem swapa 2.5tdi-->3.0tdi i mechanicznie silnik wlazł bez problemu
W PB nie przewiduje większych problemów.
2.7 na pewno ma dośc wydolny napęd a sprzęgło idzie z rsy i po kłopocie.
Nie przygladałem sie jeszcze z miarką na mocowania względem V6 PB ale dokladniej widziałem swapa 2.5tdi-->3.0tdi i mechanicznie silnik wlazł bez problemu

Jutro otworzę temat podniesienia mocy A6 C5 2.8 który stanie się małym TFSI.
Możesz obserwować - jeśli ci to odpowiada. 400 pewnie nie będzie, licze na 300 ale kompresor ma
pewną przewagę nad turbo - mi to odpowiada i celowałem w taki układ.
Moc mam od 1000 odr. i kończę kręcenie na 4k, nie muszę męczyć silnika i 200 na pace nie jeżdżę.
Za oryginał TFSI - 10k to minimum ale to sam motor a gdzie reszta.
Jesli liczysz zamiary na siłę - 20k starczyłoby na plan silnika TFSI w A6 C5.
Możesz obserwować - jeśli ci to odpowiada. 400 pewnie nie będzie, licze na 300 ale kompresor ma
pewną przewagę nad turbo - mi to odpowiada i celowałem w taki układ.
Moc mam od 1000 odr. i kończę kręcenie na 4k, nie muszę męczyć silnika i 200 na pace nie jeżdżę.
Za oryginał TFSI - 10k to minimum ale to sam motor a gdzie reszta.
Jesli liczysz zamiary na siłę - 20k starczyłoby na plan silnika TFSI w A6 C5.

Masz tu przykładową aktualna aukcje
http://allegro.pl/silnik-cgw-3-0-tfsi-a ... 67528.html
![Obrazek]()
Wyszukanie tego zajeło mi 15sekund a wiadomo że w przypadku ruszenia z projektem lece ostro.
biorac pod uwage cene spokojnie sie w okolicach 20tys zmieszcze co uwazam osobiście za lepsza opcje niz podnosić stare biturbo. za 29k nawet jest nowy silnik
http://allegro.pl/silnik-cgw-3-0-tfsi-a ... 67528.html
Wyszukanie tego zajeło mi 15sekund a wiadomo że w przypadku ruszenia z projektem lece ostro.
biorac pod uwage cene spokojnie sie w okolicach 20tys zmieszcze co uwazam osobiście za lepsza opcje niz podnosić stare biturbo. za 29k nawet jest nowy silnik

Z manuelem oczywiście bo dłubanie się w DSG czy tipy jakies mozliwe ale tez kosztowne.emilzizi pisze:Apophis, A z jaką skrzynią miało by to latać?
Dedykowany kompresor to potezne koszta-MTM ma za 9k euro :DJarek-LT pisze:Apophis
jesteś w tej samej sytuacji co ja - ty v8, ja v6 - czemu nie zapodasz kompresora???
Wydatki sporo miejsze a geba duzo bardziej usmiechnieta.
U mnie co jest narazie zostaje bo mam osiągnięty pewien kompromis ktorego szukałem.
Ale gdy sie stan konta poprawi to szykuje sie na zakup jakiejś D2 i bede w nią chciał wrzucić te 3.0 lub 4.0(ale ten sporo droższy)i zrobic takie ciche szybkie cywilne autko

Ależ - co ty kur...a opowiadasz . Są drogi na skruty.
Pierwsza z nich - wsadzenia detykowanego TFSI - 1320 nr. chyba jak pamiętam- wali przepływem i nadmuchem eatona 90 czy nawet 112 na ŁOPATKI - 1400m3/h
Dorabiasz do tego kolektory czteroprzepłyowe na strone i wali w szczycie 1.9bara.
Z twoich 290 robi się - po wizycie u tunera + 50% - około 430 koników.
--- Chyba że nie zrozumiałem o co ci chodzi.............
Pierwsza z nich - wsadzenia detykowanego TFSI - 1320 nr. chyba jak pamiętam- wali przepływem i nadmuchem eatona 90 czy nawet 112 na ŁOPATKI - 1400m3/h
Dorabiasz do tego kolektory czteroprzepłyowe na strone i wali w szczycie 1.9bara.
Z twoich 290 robi się - po wizycie u tunera + 50% - około 430 koników.
--- Chyba że nie zrozumiałem o co ci chodzi.............
