Problem z ładowaniem akumulatora, pobór prądu przez MMI
Udało mi się wreszcie zdiagnozować problem. Wszystko przez brak uśpienia MMI po zamknięciu auta, co skutkowało poborem ok 5A. Zmylił mnie trochę wcześniejszy pomiar amperomierzem wpiętym szeregowo z akumulatorem który wskazywał 0.03A - pomiar był błędny ponieważ amperomierz wpięty szeregowo powodował błędny odczyt napięcia przez sterownik i skutkował przejściem automatycznie do Stage 2 (rozłącza wszystkie odbiorniki ). Dopiero pomiar wykonany amperomierzem cęgowym wykazał rzeczywisty pobór prądu 5A.
Natomiast MMI nie przechodziło do stanu uśpienia, ponieważ miałem wgrany oprogramowanie w wersji 5140, które prawdopodobnie było wadliwe. Dopiero po aktualizacji do najnowszej wersji 5570 problem z uśpieniem znikł i wreszcie rano miałem naładowany akumulator i zero problemu z odpaleniem.
Wymiana sterownika akumulatora z literki A na B wydawało by się że była niepotrzebna ale w moim przypadku starszy sterownik nie załączał poszczególnych poziomów oszczędzania aku (Stage) co skutkowało rozładowaniem aku nawet do 10 %. Przy nowym sterowniku z literką B system już reagował na ubytki napięcia ( po ok 2h rozłączał m.in. MMI) dlatego rano zostawało 60 % energii aku...
Natomiast MMI nie przechodziło do stanu uśpienia, ponieważ miałem wgrany oprogramowanie w wersji 5140, które prawdopodobnie było wadliwe. Dopiero po aktualizacji do najnowszej wersji 5570 problem z uśpieniem znikł i wreszcie rano miałem naładowany akumulator i zero problemu z odpaleniem.
Wymiana sterownika akumulatora z literki A na B wydawało by się że była niepotrzebna ale w moim przypadku starszy sterownik nie załączał poszczególnych poziomów oszczędzania aku (Stage) co skutkowało rozładowaniem aku nawet do 10 %. Przy nowym sterowniku z literką B system już reagował na ubytki napięcia ( po ok 2h rozłączał m.in. MMI) dlatego rano zostawało 60 % energii aku...
jak mam sprawdzic czy przyelacza w stan oszczednosci i o jaki sterownik ci chodzi jak o mase pirotechniczna w bagazniku to potwierdzam byla wadliwa wymienilem i od tej pory pokazuje naladowanie aku 100% ale po wymianie po 2 dniach i tak rozladowalo do zera pozniej naladowale pojechalem zakodowalem aku i jak narazie od tygodnia jest ok - jedynie od wczoraj przestaly dzialac lampki od tablicy rej (wymienilem na ledy- zarowki rurki 3tyg temu) ale raczej to nie ma nic wspolnego