Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z ładowaniem akumulatora, pobór prądu przez MMI

Elektryka
fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 21 lut 2016, 18:45

koledzy wlasnie teraz bylem w garazu i znowu widze przez szybe ze swieca sie kontrolki same bez kluczyka na wlaczonym alarmie czy ktos ma pomysl z jakiego powodu sie tak dzieje czy to cos z stacyjka czy co - oczywiscie aku znowu bedzie rozladowany do ladowania

wuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:25
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wuji » 22 lut 2016, 14:47

Udało mi się wreszcie zdiagnozować problem. Wszystko przez brak uśpienia MMI po zamknięciu auta, co skutkowało poborem ok 5A. Zmylił mnie trochę wcześniejszy pomiar amperomierzem wpiętym szeregowo z akumulatorem który wskazywał 0.03A - pomiar był błędny ponieważ amperomierz wpięty szeregowo powodował błędny odczyt napięcia przez sterownik i skutkował przejściem automatycznie do Stage 2 (rozłącza wszystkie odbiorniki ). Dopiero pomiar wykonany amperomierzem cęgowym wykazał rzeczywisty pobór prądu 5A.

Natomiast MMI nie przechodziło do stanu uśpienia, ponieważ miałem wgrany oprogramowanie w wersji 5140, które prawdopodobnie było wadliwe. Dopiero po aktualizacji do najnowszej wersji 5570 problem z uśpieniem znikł i wreszcie rano miałem naładowany akumulator i zero problemu z odpaleniem.

Wymiana sterownika akumulatora z literki A na B wydawało by się że była niepotrzebna ale w moim przypadku starszy sterownik nie załączał poszczególnych poziomów oszczędzania aku (Stage) co skutkowało rozładowaniem aku nawet do 10 %. Przy nowym sterowniku z literką B system już reagował na ubytki napięcia ( po ok 2h rozłączał m.in. MMI) dlatego rano zostawało 60 % energii aku...

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 29 lut 2016, 19:47

fox taka sytuacja to jest wina aku napiecie spadlo do 6V i stad ten problem. Ogolnie masz aku rozwalony.

wuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:25
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wuji » 01 mar 2016, 11:27

Moim zdaniem powinieneś zobaczyć czy sterownik przełącza ci tryby oszczędności jeśli tak i mimo wszystko akumulator rozładowuje sie to aku do wyrzucenia, jeśli nie załącza to sterownik wadliwy, no i oczywiście najwaźniejsze sprawdź pobór prądu...

fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 01 mar 2016, 11:33

jak mam sprawdzic czy przyelacza w stan oszczednosci i o jaki sterownik ci chodzi jak o mase pirotechniczna w bagazniku to potwierdzam byla wadliwa wymienilem i od tej pory pokazuje naladowanie aku 100% ale po wymianie po 2 dniach i tak rozladowalo do zera pozniej naladowale pojechalem zakodowalem aku i jak narazie od tygodnia jest ok - jedynie od wczoraj przestaly dzialac lampki od tablicy rej (wymienilem na ledy- zarowki rurki 3tyg temu) ale raczej to nie ma nic wspolnego

wuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:25
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wuji » 01 mar 2016, 21:30

Musisz zobaczyć błędy w battery regulator czy tam jest info o żalączeniu tzw. Stage...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl