Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Szarpnięcia podczas puszczania nogi z gazu... i wie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
depe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2014, 10:30
Lokalizacja: Rotterdam

[ TIP+Q] Szarpnięcia podczas puszczania nogi z gazu... i wie

Post autor: depe » 16 lut 2016, 00:03

Problem z szarpaniem podczas jazdy.
Dotyczy auta:

A6 C5 1998 quattro
tiptronic
2.8 ACK 193KM
instalacja gazowa STAG4

Słuchajcie, jestem już bezradny.
Nikt mi nie potrafi pomóc, szukam więc z nadzieją tutaj :)
Otóż w ubiegłym roku stwierdziłem że coś mi skrzynia szarpie.
Szarpało zawsze dokładnie w momencie kiedy jadąc lekko pod górkę ściągnąłem stopę z pedału gazu.
Dotyczyło to tylko prędkości powyżej 100km/h,
czyli ...piątego biegu (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie że to piąty bieg).
Oddałem auto we wrześniu do naprawy.
Kompletny remont skrzyni biegów. Koszt 4000 zł.
Dostałem tylko informację, że zepsuł się konwerter czy jakoś tak to się nazywało.
Auto stało przez 4 miesiące, ale było od czasu do czasu odpalane i jeżdżone (niedużo).
Wróciłem po nie, wyjechałem w trasę 1200km no i... szarpie.
Autem szarpie ZAWSZE w momencie gdy puszczam gwałtownie nogę z gazu.
Szarpnięcie jest bardzo silne, odczuwa się to tak jakby w ciągu milisekundy auto odskoczyło do tyłu (czyli cofnęło się lub zatrzymało dosłownie na pół sekundy) w trakcie jazdy.
Wracałem nim do Polski kilka dni temu i sytuacja jest dokładnie taka sama.
A właściwie szerzej, to:

- przeciąga biegi na zimno, jak się zagrzeje to problem znika
- szarpnięcie przy zmianie biegu na R
- przy prędkości 140km przy długiej jeździe (kilka godzin) szarpnie średnio co godzinę.
- przy 180km/h szarpie częściej, ale nieregularnie, czasami nawet co chwilę
- przy prędkości 130-140km/h w momencie mocnego depnięcia gazu "do dechy", włącza się TRYB AWARYJNY skrzyni biegów
Tak mi się wydaje, ponieważ zapalają się kontrolki wszystkich biegów jednocześnie, oraz kontrolki ESP i ABS.
Auto pozostaje na obrotach które złapało w momencie naciśnięcia gazu,
czyli około 3000 obr/minutę przy jakimś niskim biegu (albo trójka albo czwórka)
Nie da się włączyć ręcznej skrzyni biegów żeby zmienić bieg w górę, aby obroty były niższe.
Jedyna opcja jaka jest możliwa, to zatrzymanie auta i restart (zgaszenie, ponowne odpalenie).
I znowu działa normalnie, można jechać...

No i moje pytanie brzmi:
CO TO MOŻE DO JASNEJ CHOLERY BYĆ?
Czy bawić się dalej w naprawianie skrzyni? (jest gwarancja na naprawę).
Czy to ewentualnie mogą być objawy padniętego (umierającego) torsena?
Na przykład coś się posypało tam gdzie jest przeniesienie napędu na tył?
Czy znacie jakiegoś mechanika w województwie śląskim który dysponuje wystarczającą wiedzą
na temat połączenia Tiptronic + Quattro i jest w stanie to zdiagnozować a następnie naprawić?

Nie mam już sił, auto świetnie jeździ, tylko że szarpie. No i nie da się depnąć do dechy bo od razu się awaryjny tryb włącza.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 11:41 przez depe, łącznie zmieniany 1 raz.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 16 lut 2016, 10:44

Na zimnym ma prawo przeciągać biegi. Przy przełączaniu na R szarpnięcia to tez raczej normalne. No i chyba mechatronika nawala. Sprawdź czy nie masz błędów ABS/ESP bo sterownik skrzyni potrzebuje danych z ABS.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 lut 2016, 11:44

Pioter211 pisze:Na zimnym ma prawo przeciągać biegi. Przy przełączaniu na R szarpnięcia to tez raczej normalne.
:| <rotfl>

depe, Weź te skrzynie oddaj tym partaczom co robili i ZAŻĄDAJ naprawy takiej jak byc powinno albo zwrotu kosztów!

Po remoncie czy naprawie nie ma prawa nic przeciągac ani szarpać tym bardziej tak jak u ciebie!

Z twego posta wynika że nikt tej skrzyni nie naprawiał,lub zrobił to partacko-gdzie robiłeś jesli można wiedzieć?

depe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2014, 10:30
Lokalizacja: Rotterdam

Post autor: depe » 16 lut 2016, 12:00

W tym zakładzie który wyskakuje jako pierwszy pod tym linkiem
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... ieg%C3%B3w

Ale nie ma co wieszać psów od razu.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 lut 2016, 13:06

ASB PAłka

Nie wiem czy nie ma co wieszac jak skrzynia funkcjonuje tragicznie.

Reklamacja tej usługi to tu jedyna rzecz jaką powinienes zrobić. Swoja droga 4tyś to cos niewielka suma-co dokładnie ci robiono?

depe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2014, 10:30
Lokalizacja: Rotterdam

Post autor: depe » 16 lut 2016, 13:39

Konwerter podobno padł.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 lut 2016, 17:56

Jak tylko konwerter to cena za wysoka. Jesli jednak dałes auto do naprawy a nie tylko do wymiany konwertera to spaprana naprawa jak widać.

ViperShooter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 21 wrz 2014, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ViperShooter » 16 lut 2016, 18:44

Z tym szarpnięciem na R oraz przeciągnięciu 2 biegu na zimnym to też uważam, że jest to normalny objaw. W instrukcji jest napisane że skrzynie wydłuża czas zmiany 2 biegu w celu dogrzania kolektorów i szybszego rozgrzania oleju w skrzyni.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 lut 2016, 19:28

W instrukcji jest tez napisane że silniki maja norme spalania do litra na 1000km i żeby oleju w ASB nie wymieniać wcale bo cudownie wieczny jest a w silniku nie czesciej jak co 30tyś :]

Takie sa instrukcje a w rzeczywistości jeździłem niejednym autem,niejednym audi i jak była normalnie zadbana i sprawna nic sie takiego dziac nie może. Tak jak i zadbany silnik nie bedzie brał litra na 1000 :]

Automatami jeździłem od 2002 roku do końca 2015 i przerabiałem tez remonty tipa u siebie,u znajomych i to roznej masci. Wniosek prosty-Ci kórzy nie odpuszczali mieli sprawne skrzynki od momentu zapalenia do zgaszenia i tak dalej. Zero szarpania czy przeciagania. Nawet moja rzekomo szarpiąca 4hp24a w dwóch ósemkach jakos chodziła idealnie a u mnie nie-zdiagnozowałem mechatronike której przy remoncie ze wzgledu na bardzo duże wtedy koszta nie ruszano(tylko umyto)i uprzedzono mnie że może sprawiac problemy tego typu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lut 2016, 10:26

te objawy pasowałby na konwerter albo któreś ze sprzegieł w skrzyni - przy obciążeniach lock-up/sprzęgło w skrzyni puszcza na chwile , może tak jak pisze Apophis sterownik hydrauliczny ( mechatronik ;) )

znając jaki błąd jest można by coś więcej wywnioskować ale zdecydowanie cisnąłbym zakład który robił skrzynie że objawy nie minęły

kislooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 cze 2014, 13:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kislooo » 20 lut 2016, 10:14

depe moim skromnym zdaniem wymień poduszeczki pod skrzynią :) a jeśli chodzi o przechodzenie w tryb awaryjny to nie mam pojęcia
<3 V6

Luke_Ventura
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2016, 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Luke_Ventura » 21 lut 2016, 06:53

A moim zdaniem te szarpniecia nie maja nic wspolnego ze skrzynia. Takie objawy pasuja mi na konczacy sie czujnik polozenia walu, lub mniej prawdopodobny czujnik polozenia walkow rozrzadu. Wiekszosc osob wini skrzynie za tego typu dolegliwosci, a niekiedy sprawa jest o wiele prostsza i tansza w naprawie. Padniety konwerter ma cala liste charakterystycznych objawow, ale opisany przez Ciebie do nich nie pasuje. Oczywiscie gdybym mial warsztat mechaniczny i wyczul "piniadz" to tez bym zdiagnozowal remont kapitalny Tipa, ale postaraj sie wyeliminowac na poczatku wszystkie inne, znacznie tansze mozliwe przyczyny. Niestety w przypadku pojawiajacych sie problemow z silnikiem, moze wskakiwac tryb awaryjny skrzyni co nie zawsze oznacza klopot z sama skrzynia. Tryb awaryjny w Tipie wskoczy Ci nawet wtedy kiedy masz zbyt slaby akumulator... Pytanie - ladowac za dwajscia groszy, kupic nowy aku za pisiont groszy czy remontowac skrzynie za milion? ;-)
Powodzenia! Mysle, ze w Twoim przypadku szczescie jest blisko.
L.

Don't try to catch quattro in the snow...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja