Problem z ładowaniem akumulatora, pobór prądu przez MMI
Problem z ładowaniem akumulatora, pobór prądu przez MMI
Mam problem ogólnie z elektryką. Polega on na tym, że czasami podczas uruchamiania silnika pojawia się błąd EPC. Po skanowaniu vcds pojawia się szereg błędów z różnych sterowników, prawdopodobnie spowodowany spadkiem napiecia przy odpalaniu.
Akumulator założyłem nowy, alternator jest zregenerowany i wymieniony ma regulator napiecia, rozrusznik zregenerowany. Zmierzyłem napiecie ładowania na aku ok. 13.9 V, prąd po uśpieniu ok. 0,02A. Mimo wszystko jak akumulator był nowy, ewentualnie jak naładuje go prostownikiem, przez dłuższy czas nie ma problemu. Jednak po pewnym czasie problem powraca. Ewidentnie jakby był problem z naładowaniem tego aku. Jedyne co mi pozostało to ten nieszczęsny sterownik:
sterownik układu kontroli akumulatora 4F0910181b
Czy warto to wymienić, czy ktoś miał z nim problemy?
Mogę jakoś zdiagnozować ten sterownik ?
Jeśli to nie on to co mogę jeszcze sprawdzić żeby zdiagnozować usterkę?
Akumulator założyłem nowy, alternator jest zregenerowany i wymieniony ma regulator napiecia, rozrusznik zregenerowany. Zmierzyłem napiecie ładowania na aku ok. 13.9 V, prąd po uśpieniu ok. 0,02A. Mimo wszystko jak akumulator był nowy, ewentualnie jak naładuje go prostownikiem, przez dłuższy czas nie ma problemu. Jednak po pewnym czasie problem powraca. Ewidentnie jakby był problem z naładowaniem tego aku. Jedyne co mi pozostało to ten nieszczęsny sterownik:
sterownik układu kontroli akumulatora 4F0910181b
Czy warto to wymienić, czy ktoś miał z nim problemy?
Mogę jakoś zdiagnozować ten sterownik ?
Jeśli to nie on to co mogę jeszcze sprawdzić żeby zdiagnozować usterkę?
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 09:27 przez wuji, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Akumultor VARTA Silver 110Ah/920A poprzednio był VARTA 110Ah/850A tak więc akumulator jest ok.
Po założeniu nie zmieniałem kodowania bo ta sama pojemność - dobrze myślę?
Jeśli chodzi o doładowywanie to czy to normalne? bo problem występuje też kiedy przejadę 200 km postawię na chwilę i przy próbie odpalania znowu EPC...
Po założeniu nie zmieniałem kodowania bo ta sama pojemność - dobrze myślę?
Jeśli chodzi o doładowywanie to czy to normalne? bo problem występuje też kiedy przejadę 200 km postawię na chwilę i przy próbie odpalania znowu EPC...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
koledzy dopinam sie do tematu u mnie w a6 c6 3,0tdi 2005 r aku warta 110ah dzis sprawdzany testerem u sprzedawcy aku i wyszlo ze ok ale prad ladowania na aku 13.11 pod maska 13,28 (juz nawet wkrecilem wkreta w czerwony przewod pod maska - wyczytalem na forum ze lubi sie tam gubic prad) ale jak sprawdzam w mmi wartosc w czerwonym menu to jest 14.01 wiec raczej alternator laduje dobrze - czy ma ktos do polecenia ze slaska dobrego elektryka
dodam tylko jeszcze ze w ostatnim miesiacu aku 2 razy sie rozladowal na maxa jak auto bylo w garazu a po przyjsciu nawet bez otwierania auta swiecily kontroli na desce -same bez kluczyka - dlaczego swiecily czy cos sie zalacza i rozladowuje aku - dzis jak podpiolem naladowany aku to i tak po ktoryms odpaleniu wywalil blad slaby aku
dodam tylko jeszcze ze w ostatnim miesiacu aku 2 razy sie rozladowal na maxa jak auto bylo w garazu a po przyjsciu nawet bez otwierania auta swiecily kontroli na desce -same bez kluczyka - dlaczego swiecily czy cos sie zalacza i rozladowuje aku - dzis jak podpiolem naladowany aku to i tak po ktoryms odpaleniu wywalil blad slaby aku
Kolego ja już u siebie sprawdziłem już chyba wszystko, łącznie z prześwietlaniem przewodu prądowego oraz masowego. Jak widać problem dotyczy w większości aut z początku produkcji prawdopodobnie ze sterownikiem o nr. 4f0 915181A i SW w wersji E.. Gdzieś spotkałem się z opinią że to w nim leży problem. Ja zamówiłem nowy moduł jak zamontuje i pomoże to napisze... Kwestia tyg...
[ Dodano: 2016-02-16, 18:44 ]
fox.84 jak możesz sprawdź nr swojego sterownika..
[ Dodano: 2016-02-16, 18:44 ]
fox.84 jak możesz sprawdź nr swojego sterownika..
witam dzieki za odp wczoraj wlasnie odkrecilem ten sterownik o ktorym mowisz poruszalem i od wczoraj zaswieca mi sie "esp fault see owner's manual " na fisie poza tym zaczely sie problemy z skrzynia (jedzie na biegu a obroty spadaja jakby wchodzil na luz pozniej jak dodam gazu to wzrastaja ponadto tak jakby przepuszczal - sporadycznie 2 razy narazie) dzis po wizycie u mechanika i odkrecenu tego sterownika w bagazniku wyjecu kostki stwierdzilismy ze cala kostka zasniedziala jeden pin urwany i najprawdopodobniej to jest przyczyna - a co do ladowania to mierzac innym miernikiem dzis na aku mialem 14.00
teraz mam kolego do ciebie pytanie gdzie kupiles ten sterownik za ile i czy dasz namiar a i czy nie wiesz czy pasuja tylko z tym samym nr czy inny troche moze byc i czy cztrzeba adoptowac moj nr to taki sam jak napisales
teraz mam kolego do ciebie pytanie gdzie kupiles ten sterownik za ile i czy dasz namiar a i czy nie wiesz czy pasuja tylko z tym samym nr czy inny troche moze byc i czy cztrzeba adoptowac moj nr to taki sam jak napisales
Ok dzięki za info tylko że kupiłem już z A - ale nie dużo dałem bo 50 zł to jak coś to przeboleje a teraz tylko w takim razie muszę znaleźć kogos kto mi to zakoduje
[ Dodano: 2016-02-18, 14:17 ]
Chce tylko powiedzieć że założyłem już tą masę i wydaje się wszytko ok i tu mam pyt czy jak teraz poziom akumulatora pokazuje mi na 100 a nie na 10 % to muszę go kodowac jak jest włożony ten sam co był w aucie i został tylko wyjęty do naładowania
[ Dodano: 2016-02-18, 14:17 ]
Chce tylko powiedzieć że założyłem już tą masę i wydaje się wszytko ok i tu mam pyt czy jak teraz poziom akumulatora pokazuje mi na 100 a nie na 10 % to muszę go kodowac jak jest włożony ten sam co był w aucie i został tylko wyjęty do naładowania
Wydaje mi sie że to zależy z jakim wcześniej akumulatorem był zakodowany ten sterownik.. Jak będZiesz w wawie to zapraszam zakoduje ci
[ Dodano: 2016-02-21, 08:16 ]
Czy ktoś byłby mi w stanie wyjaśnić jeszcze jedną rzecz. Przy kodowaniu aku najpierw podaje nr części czyli moja VARTA to 4f0915105d a w drugim oknie numer z akumulatora. Tylko że na moim akumulatorze nr seryjny ma 13 cyfr, potrzeba 10, które mam wpisać?
[ Dodano: 2016-02-21, 08:16 ]
Czy ktoś byłby mi w stanie wyjaśnić jeszcze jedną rzecz. Przy kodowaniu aku najpierw podaje nr części czyli moja VARTA to 4f0915105d a w drugim oknie numer z akumulatora. Tylko że na moim akumulatorze nr seryjny ma 13 cyfr, potrzeba 10, które mam wpisać?