Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Wałki rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
legato_1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

[ AFB 2.5 150 KM] Wałki rozrządu

Post autor: legato_1987 » 14 lut 2016, 20:02

Witam. Przetrzepałem całe forum i neta lecz nie znalazłem nic. Potrzebuje informacji jaki wymiar tzn. wznios mają krzywki na wałku rozrządu (ssące i wydechowe) . Jestem w trakcie wymiany hydrauliki, chciałbym zmierzyć wałki i porównać je z fabrycznymi żeby je zaklasyfikować do wymiany czy niech dalej śmigają. Uprzedzam że pomiary będą wykonywane mikrometrem zegarowym.

wojtek1516
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Imielin

Post autor: wojtek1516 » 14 lut 2016, 21:10

Na wałkach rozrządu będzie widać zużycie krzywek, gdyż dźwigienka nie pracuje na całej szerokości krzywki. Pomiar możesz wykonać, po przez zmierzenie krzywki tam gdzie nie pracuje dźwigienka i porównanie na środku szerokości krzywki

legato_1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: legato_1987 » 14 lut 2016, 21:31

Wojtek to wiem mniej więcej ale mi chodzi o wznios . Wałek wyciera się na całej powierzchni krzywki?

wojtek1516
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Imielin

Post autor: wojtek1516 » 14 lut 2016, 21:41

Z tego co pamiętam, to krzywka jest pare milimetrów szersza niż dźwigienka.

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 15 lut 2016, 11:18

To nie moja fotka.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

legato_1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: legato_1987 » 15 lut 2016, 20:28

Hmm u mnie takich rzeczy nie zaobserwowałem. Wałek na każdej powierzchni jest ok. tam gdzie ma być wznios to jest. Więc chyba zbędne jest mierzenie wzniosu mikrometrem. Ściągając dekle liczyłem się z wymianą wałków. A tu taki bonus <lol> wałki całe. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie czy zawory na prowadnicach mogą się przycierać??
Wnioskuje to po tym że dzisiaj zdjąłem wałki i naciskając drewienkiem na zawory z tą samą siłą różnie reagowały. jeden mniej drugi więcej się chował a jeden ssący ruszył się o zaledwie 2mm choć jego brat z jednego cylindra się schował dużo więcej. Czy może jest możliwość że sprężyny zaworów się kończą i mają różne stopnie rozprężenia?

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 15 lut 2016, 23:38

Sprężyny tracą swoje właściwości ale w niezauwazalnym stopniu. Trzeba tylko sprawdzić hydraulike. Przy niewielkim nacisku popychacze nie powinny się wciskać. Jakby zawór można było wcisnąć tylko na 2mm to od razu złamaloby dźwigienkę. Chyba źle sprawdzasz.
Jak jeszcze masz dekle ściągnięte sprawdź czy walki ssące są zsynchronizowane z wydechowymi. Skoro wałki są ok to raczej były wymieniane i często paprochy nie potrafią ich później ustawić. Te same paprochy później robią logi dynamiczne i wymieniają komplet wtryskow bo korekcje lipne.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

legato_1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: legato_1987 » 16 lut 2016, 18:42

Dziś poszedłem na całość. Po ustaleniu że uszczelka pod głowicą się poci a mając już dość zaawansowaną rozróbkę postanowiłem wymienić też w/w uszczelki. Głowicę od pasażera zdjąłem choć nie powiem że się trochę poddenerwowałem zdejmując ją. Ale nieważne . Głowica zdjęta. Jakiś spec nawalił tyle silikonu że mało co nie zatkało kanałów olejowych. Głowica wylądowała na wiertarce stołowej i po szybkim skonstruowaniu z rurki 1/2 " przyrządu do ściągania zabezpieczeń zaworów ściągnąłem te sprężynki. Wyglądają ok. Zawory proste i niezatarte. Lecz na nóżkach zaworów tam gdzie nie chodzi zawór w prowadnicy odkryłem nagar grubości dochodzący do 3mm. Aż strach pomyśleć co mogło by się stać jakby odpadł i wpadł do cylindra. W ruch poszła żyletka i nożyk tapicerski. pewnie z drugą głowicą będzie tak samo. Zastanawia mnie tyko jedna rzecz czy pod odmą i pod obudową filtra oleju jest uszczelka którą można dokupić bo prawdopodobnie tamtędy olej też wycieka, bo mam miedzy nimi a blokiem od strony kierowcy w tym dołku olej, który już 2x wycierałem a on dalej się pojawia.

rysiek19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2010, 21:37
Lokalizacja: pomorze

Post autor: rysiek19 » 16 lut 2016, 18:53

jest metalowa

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 17 lut 2016, 11:22

Jak już tyle rozebrałeś to zdemontuj cała podstawę filtra oleju i wymień 2 zaworki olejowe. Zawsze są na wykończeniu. Niestety koszt 220zl za 2 szt w Aso.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

legato_1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2014, 20:04
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: legato_1987 » 21 lut 2016, 20:33

A gdzie takowe się znajdują w tej podstawie filtra?
Potrzebuje jeszcze momenty dokręcenia wszystkich śrub przy silniku może jak ktoś ma ELSE to by podesłał.

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 22 lut 2016, 15:17

Pod podstawa filtra. Wygladaja jak srubki. Pisze z telefonu wiec niestety nie wrzuce Ci fotki z etki.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

wojtek1516
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Imielin

Post autor: wojtek1516 » 22 lut 2016, 19:51

Momenty dokręcania śrub:
Głowicy
Etap 1 35 Nm
2- 65 Nm
Trzeci etap sztywnym kluczem 90 stopni
4- 90 stopni.

Wałki rozrządu:
śruby m6- 10Nm
nakrętki m6- 10Nm
nakrętki kołpakowe m6- 15Nm

Śruba centralna wałka rozrządu 75 Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga