Dobór letnich opon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Bradford/Leeds
Dobór letnich opon
Mam Audi A6 C6 Le mans. Obecnie mam opony Bridgestone Potenza RE050A(255/35/r19 96y) Powoli muszę zacząć myśleć o wymianie na nowe. Z obecnych opon w sumie jestem zadowolony ale kolega polecił mi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Sprawdzam opinię użytkowników i wszyscy wyżej cenią Goodyear'y. Jednakże nie mają one homologacji audi i nie znalazłem opinii od właściciela audi. I nie wiem,które z tych opon kupić.
Jak sądzicie? Które lepiej wybrać?
Jak sądzicie? Które lepiej wybrać?
Audi A6 C6 Le Mans 2010
Re: Dobór letnich opon
To jest jakaś homologacja audi co do opon?zerknij na vredeistain senssanta wzor bieżnika jodła w jedną strone ,za 620zl kupisz nowa 1 szt 255/35r19 moim zdaniem najladniejsza opona
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
generalnie im ładniejsza tym niższy poziom reprezentuje
nie kombinuj tylko bierz re 050 typowy klasyk
good-year to porażka jakościowa w porównaniu do bridga
ew michelin pilot sport lub yokohama advan
homologacja audi A0 określa nierównomierność sztywności promieniowej opony
a to taki parametr którego producenci opon boją się jak diabeł święconej wody i do dzisiaj żaden producent nie określił normy
dlatego te normy wymuszają producenci aut
audi ma chyba max 10 Nm
znaczne jej przekroczenie skutkuje biciem kół mimo poprawnego wyważenia
nie kombinuj tylko bierz re 050 typowy klasyk
good-year to porażka jakościowa w porównaniu do bridga
ew michelin pilot sport lub yokohama advan
homologacja audi A0 określa nierównomierność sztywności promieniowej opony
a to taki parametr którego producenci opon boją się jak diabeł święconej wody i do dzisiaj żaden producent nie określił normy
dlatego te normy wymuszają producenci aut
audi ma chyba max 10 Nm
znaczne jej przekroczenie skutkuje biciem kół mimo poprawnego wyważenia
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 20:25 przez enduro7, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Są opony które mają homologację Audi, dla mnie to pic na wodę.
Grunt by były w rozmiarze na wlepce i o nośności. Nośność jest bardzo ważna. W przypadku naszych aut opony muszą być wzmacniane. Wszystko we wlepce. Wszystkie inne opony/rozmiary spoza wlepki nie są zalecane... ale to nie oznacza, że nie jest możliwe założenie innego rozmiaru.
Grunt by były w rozmiarze na wlepce i o nośności. Nośność jest bardzo ważna. W przypadku naszych aut opony muszą być wzmacniane. Wszystko we wlepce. Wszystkie inne opony/rozmiary spoza wlepki nie są zalecane... ale to nie oznacza, że nie jest możliwe założenie innego rozmiaru.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
gdyby było tak jak piszesz to na nowych autach były by opony bez homologacji i nie było by tylu postów typu bicie kół drżenie itp na forumkamil666 pisze:Są opony które mają homologację Audi, dla mnie to pic na wodę.
Grunt by były w rozmiarze na wlepce i o nośności. Nośność jest bardzo ważna. W przypadku naszych aut opony muszą być wzmacniane. Wszystko we wlepce. Wszystkie inne opony/rozmiary spoza wlepki nie są zalecane... ale to nie oznacza, że nie jest możliwe założenie innego rozmiaru.
ktoś kto pracował na hunterze wie żę generalnie 20% nowych opon znacznie przekracza te 10 Nm wystarczy reklamować taką oponę wraz z wydrukiem i masz uznaną z automatu reklamację
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jako oponę homologowaną określa się taką przygotowaną pod kątem rzeźby bieżnika i mieszanki gumowej do danego modelu pojazdu. Nie należy mylić tego pojęcia z rozmiarem homologowanym, który wskazuje ustaloną przez producenta rozpiętość rozmiarów, na jakich może bezpiecznie poruszać się dany samochód.
https://www.motointegrator.pl/poradnik/ ... o-montazu/Opony pierwszego montażu produkowane są na zamówienie konkretnego producenta samochodu w jednym celu. Ich zadaniem jest wyśrubowanie poszczególnych parametrów jezdnych tak, aby polepszały pewne właściwości np. drogę hamowania lub przyczepność poprzeczną. Należy jednak pamiętać, że ogumienie OE może poprawić poziom tylko niektórych właściwości, co zwykle dzieje się kosztem innych parametrów. Przykładowo zwiększenie przyczepności na suchej nawierzchni przekłada się zazwyczaj na zwiększone opory toczenia, a w konsekwencji - na mniejszą efektywność paliwową.
Prawda jest taka, że opona nie musi być ze znaczkiem audi czy homologacją do Audi bo taka jest najlepsza i to jest główny argument.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
panowie z motintegratora celowo zapomnieli o nierównomiernej sztywności promieniowej opony którą określają produceni aut (jako jeden z ważniejszych parametrów) w warunkach homologacji
po prostu nie jest im na rękę zwiększona ilość reklamacji
są pewne rzeczy o których się nie pisze
klient świadomy nie zawsze jest wygodny
dla mnie bardziej wiarygodna jest prasa branżowa ,katalogi producentów ,indywidualne opinie klientów i uczestników forum niż pseudowypociny z sklepów internetowych
po prostu nie jest im na rękę zwiększona ilość reklamacji

są pewne rzeczy o których się nie pisze
klient świadomy nie zawsze jest wygodny
dla mnie bardziej wiarygodna jest prasa branżowa ,katalogi producentów ,indywidualne opinie klientów i uczestników forum niż pseudowypociny z sklepów internetowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 mar 2016, 17:25
- Lokalizacja: Koszalin
Opony lato
Witam , chciałbym się dowiedzieć czy montujecie w swoich autach opony o seryjnych wymiarach (zamieszczonych pod klapką) czy stosujecie zamienniki
?
zamierzam kupić oponki r 18 . Według rozmiarów seryjnych, wychodzi taki wybór 245/40.
Ale koBezpieczna i komfortowa jazda będzie na takich 235/45

zamierzam kupić oponki r 18 . Według rozmiarów seryjnych, wychodzi taki wybór 245/40.
Ale koBezpieczna i komfortowa jazda będzie na takich 235/45
Audi a6 c6 avant quattro czarna <3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ja zakładam takie opony, jakie przewidział producent do mojego auta. Po pierwsze nie ma problemu z jazdą przy wyższych prędkościach i opona przypadkiem nie wybuchnie
. Po drugie opony nie powinny być nadmiernie ścierane z jednej strony, choć tu dużo zależy od ustawień geometrii. Po trzecie nie ma przekłamań na liczniku. Po czwarte sam jeżdżę na 245/40/R18 i jakieś wielkiej tragedii nie ma. Oczywiście jest mniej komfortowo niż na 225/50/R17, ale lepiej 'czuć' samochód, zwłaszcza w zakrętach.

+1mat1324 pisze:Ja zakładam takie opony, jakie przewidział producent do mojego auta. Po pierwsze nie ma problemu z jazdą przy wyższych prędkościach i opona przypadkiem nie wybuchnie . Po drugie opony nie powinny być nadmiernie ścierane z jednej strony, choć tu dużo zależy od ustawień geometrii. Po trzecie nie ma przekłamań na liczniku. Po czwarte sam jeżdżę na 245/40/R18 i jakieś wielkiej tragedii nie ma. Oczywiście jest mniej komfortowo niż na 225/50/R17, ale lepiej 'czuć' samochód, zwłaszcza w zakrętach.

Piszecie nierownomiernej sztywnosci promieniowej i jej wlasciwych wartosciach w oponie z homologacja. Pojawilo mi sie pytanie co w przypadku opon z homologacja do np. Merca (rozmiar i indeksy takie jak na wlepce) czy mozna taka opone zamontowac do naszego Audi? Pytam poniewaz w kilku punktach spotkalem sie ze mieli opony np 225/55/16 99Y XL MO i byly tylko z MO nie bylo opony o tych parametrach bez MO.enduro7 pisze:panowie z motintegratora celowo zapomnieli o nierównomiernej sztywności promieniowej opony którą określają produceni aut (jako jeden z ważniejszych parametrów) w warunkach homologacji
po prostu nie jest im na rękę zwiększona ilość reklamacji
są pewne rzeczy o których się nie pisze
klient świadomy nie zawsze jest wygodny
dla mnie bardziej wiarygodna jest prasa branżowa ,katalogi producentów ,indywidualne opinie klientów i uczestników forum niż pseudowypociny z sklepów internetowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dla mnie ważne jest to, że opona ma odpowiedni rozmiar i indeksy, które przewidział producent. Reszta, w tym homologacje innych producentów, jest nieważna.
Idąc tym tropem (homologacji przez inną markę), to gdybyś kupił telefon, do którego dołączone są słuchawki, to nie mógłbyś ich używać z innym sprzętem. Przecież są homologowane przez firmę X, a nie Y. Homologacja pozwala na określenie kompatybilności sprzętu. Kupując słuchawki sygnowane/homologowane przez firmę X masz 100% pewność, że będą dobrze funkcjonować ze sprzętem marki X. Dlatego do sprzętu Apple musisz kupować akcesoria homologowane/sygnowane przez Apple, bo jest możliwość, że zwykłe akcesoria nie będą dobrze działać, mimo że z resztą producentów współpracują poprawnie. Tyle.
[ Dodano: 2016-03-28, 21:45 ]
Znalazłem kilka modeli opon (głównych producentów) w tym rozmiarze, które nie są homologowane przez Mercedesa.
Idąc tym tropem (homologacji przez inną markę), to gdybyś kupił telefon, do którego dołączone są słuchawki, to nie mógłbyś ich używać z innym sprzętem. Przecież są homologowane przez firmę X, a nie Y. Homologacja pozwala na określenie kompatybilności sprzętu. Kupując słuchawki sygnowane/homologowane przez firmę X masz 100% pewność, że będą dobrze funkcjonować ze sprzętem marki X. Dlatego do sprzętu Apple musisz kupować akcesoria homologowane/sygnowane przez Apple, bo jest możliwość, że zwykłe akcesoria nie będą dobrze działać, mimo że z resztą producentów współpracują poprawnie. Tyle.
[ Dodano: 2016-03-28, 21:45 ]
Znalazłem kilka modeli opon (głównych producentów) w tym rozmiarze, które nie są homologowane przez Mercedesa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
homologacja daje pewność żę opony mają takie włąściwości ja te na pierwszy montaż
jakośc produkcji jest wyższa niż na rynek wtórny
dotyczy to homologacji dla danej marki auta i taką opone możemy zastosować do innego auta
są też homologacje dla danego modelu i te nie powinny być zakładane do innych aut ze wzg na różnice konstrukcyjne
np rózna średnica str zewnętrznej i wewnętrznej opona nie jest walcem tylko stożkiem
stosowana w jednym z modeli audi rs
załozenie zwykłej spowoduje pogorszenie trakci auta
jakośc produkcji jest wyższa niż na rynek wtórny
dotyczy to homologacji dla danej marki auta i taką opone możemy zastosować do innego auta
są też homologacje dla danego modelu i te nie powinny być zakładane do innych aut ze wzg na różnice konstrukcyjne
np rózna średnica str zewnętrznej i wewnętrznej opona nie jest walcem tylko stożkiem
stosowana w jednym z modeli audi rs
załozenie zwykłej spowoduje pogorszenie trakci auta