Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana czy naprawa licznika

Elektryka
ODPOWIEDZ
etrone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 29 gru 2015, 16:24
Lokalizacja: podkarpacie

Wymiana czy naprawa licznika

Post autor: etrone » 01 lut 2016, 22:25

Witam.
Mam nastepujacy problem; wskazowki na liczniku mi sie przesunely bo mam tak jak ktos juz na forum pisal ze przy gaszeniu auta wskazowki mocno udezaja w ogranicznik i najprawdopodobniej przesuwaja sie na osi. I tak ladowanie pokazuje mi 16v, temp silnika pokazuje zawyzona, obroty raz pokazuje dobrze a raz zawyzone i wskaznik paliwa czasami szaleje...

Do ww problemow ze wskaznikami dochodzi brak reakcji na manetke tj nie pokazuje spalania ani nic sie nie dzieje kiedy wciskam przycisk na manetce. Tempomat natomiast dziala bez zarzutow.
Wiec prosze o porade czy znacie kogos kto naprawil by mi ten licznik czy moze lepiej kupic uzywke na allegro? Tylko jak to jest z przelozeniem zegarow - czy trzeba bedzie kombinowac z immo badz elektronika ? Posiadam tylko tani kabelek vag kkl.
Zegar to pol fis auto to c5 z 2001r 2.4 benzyna...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lut 2016, 22:33

W połfisie nie może być reakcji na manetkę bo nie ma takiej opcji....

Ja wymienił em na pełen FIS i nie żałuje - licz się z tym.że dobry licznik to że spokojem 250-300 zł trzeba zapłacić , pozostaje adaptacja immo ( potrzebne piny z liczników/ECU )

etrone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 29 gru 2015, 16:24
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: etrone » 02 lut 2016, 00:27

Co do pelnego fisu to u Ciebie dzialaja wszystkie opcje ? Tzn wiem ze cos pokroju poziom plynu do spryskow moze nie pokazywac bo nie bedzie czujnikow itd. Ale spalanie pokazuje ?
Mozesz napisac dokladnie o co chodzi z tymi pinami badz odeslac mnie do odpowiedniego watku ? Kilka juz przeczytalem ale konkretnie nikt nie pisal jak to zrobic.
Zacheciles mnie tym pelnym fisem byc moze wygrzebie pare groszy na taki licznik...
A z podkarpacia ktos zna ewentualnie speca ktory by sie podja wlozenia pelnego fisa do mojego przedlifta ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2016, 00:33

U mnie działa wszystko oprócz komunikatów spalonych żarówek ( mam przekaźnik ale brak chęci dołożenia ) , czujnik poziomu płynu spryskiwaczy dołożyłem.

Tu masz opis genialny: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2434 ... lna-opcja/

W A6 róznica taka tylko że nie trzeba podłączać sygnałów drzwi , sygnał idzie kablem jednym ze sterownika centralnego

etrone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 29 gru 2015, 16:24
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: etrone » 02 lut 2016, 01:42

Dzieki za link juz sie zaglebiam w temat ;)
A ten licznik to obojetnie jaki kupie ? Tj z polifta czy przedlifta bo widze ze sa wersje z analogowym zegarkiem...

Czy sciagales nadkole zeby dostac sie do zbiornika plynu spryskiwaczy ?
No i najwazniejsze; czy sam przeprowadzales adaptacje immo? Wystarczy kabelek vag kkl? Niechcialbym uwalic licznika...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2016, 08:41

Tak sam , tylko immo z polfisa ( jeager ) odczytal mi spec , z nowego licznika vdo idzie kabelkiem kkl i vageepromprogrameer albo kabelkiem k+can.

Masz polifta więc jedyną opcja licznik poliftowy , no i ty masz już immo3 - na stronie rosstech są opisane procedury adaptacji. Jak vagcom lub vcds nie będzie widział 50 kanału to POLSKI VAG da radę ( u mnie tak było )

etrone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 29 gru 2015, 16:24
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: etrone » 02 lut 2016, 17:27

Czyli jesli dobrze zroumialem jesli licznik mam jaeger to pinu nie odczytam sam vagepromem i potrzebny bedzie elektryk siedzacy w immo itd A jesli licznik jest VDO to sam sobie poradze z odczytaniem pinu tak ? To o wyciaganie pinu tylko chodzi ?

Reszta nt blokow 60,61,62 juz doczytana a na ross-tech faktycznie jest ladnie opisana sama procedura adaptacji immo 3 takze powinienem sobie poradzic.

Dzieki kolejny raz za pomoc benji oczywiscie klikam pomogl i pozdrwiam!
<okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2016, 22:34

Z Jeagera idzie chyba odczytać VagTacho albo innym interfejsem. VDO jest niewybredne pod tym względem :) zwykły KKL starczy

Pin swojego auta można jeszcze odczytać z ECU <okok>

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 04 lut 2016, 17:02

Ale jak odczytac ten pin z licznika? Zalozmy ze chcialbym zmienic licznik na VDO podlaczam go pod kostki (nie znam pinu) i co dalej robic?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lut 2016, 18:12

kabelek KKL i VagEepromProgramer 1.19 ( do znalezienia w sieci bez problemu )

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 06 lut 2016, 19:36

A jeszcze zapytam, mam zamiar zmienic zegary bo slabo fis swieci jak sie rozgrzeje czy latem to juz wogole, a do tego jeszcze swiecacy blad "brems licht", czy jak podlacze nowy zegar i nie zakoduje go jeszcze tylko bedr chcial zobaczyc jak fis swieci i zobaczyc czy nadal swieci blad w liczniku czy tak sie da czy musze ho najpierw zakodowac a potem zobaczyc czy dziala?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 lut 2016, 21:13

możesz podpiąc i nic nie kodować , tylko nie odpalaj samochodu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja