Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 ASN błąd 17930

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
ŁysyPol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 19:23
Lokalizacja: Nowy Sącz

3.0 ASN błąd 17930

Post autor: ŁysyPol » 02 lut 2016, 20:38

Witam

Od pewnego czasu borykam się z błędem który czasem się pojawia i potrafi czasem zniknąć sam bez kasowania.
Jest to błąd:
17930 - Camshaft Adjustment, Bank 2
P1522 - 008 - Malfunction - MIL ON
Pojawia się on najczęściej kiedy jest zimno i auto jest niezagrzane, a zostawię je na wolnych obrotach, aby się zagrzał. Dodatkowo od czasu do czasu zdarzy się, że obroty zafalują na jałowym.
Bardzo rzadko zdarza się aby zaświecił się check kiedy po odpaleniu zamiast grzać odrazu jadę.

Domyślam się, że coś jest nie tak z nastawieniem wałków rozrządów, ale pytanie czy czujniki wałków, czy fazatory, czy może wariator, a może coś nie tak z ciśnieniem oleju (olej 10w40 Mobil).
Czy ktoś miał może podobne dolegliwości i coś może polecić, bo rozbieranie i zgadywanie nie bardzo się mi uśmiecha.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 03 lut 2016, 06:22

Według opisu to uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, bank 2

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lut 2016, 09:46

Info z rosstech co do sprawdzenia

Kod: Zaznacz cały

Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Mechanical failure of Camshaft Adjuster Unit (N208)
Failing Engine Control Module (ECM)
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N208)
Perform Output Test/Basic Setting
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N208) for wear   

ŁysyPol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 19:23
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: ŁysyPol » 03 lut 2016, 21:50

rafio83 pisze:Według opisu to uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, bank 2
Znawcą raczej nie jestem, ale z tego co się dowiedziałem bank 2 odnosi się do drugiej głowicy (od kierowcy podajże), a wał jest jeden więc to chyba nie to, ale mogę się mylić

bendzji wszystko fajnie, ale zastanawiają mnie dwie rzeczy
1. Dlaczego u ciebie zalecane jest sprawdzanie na bank1?
2. Czy mógłbyś mi przybliżyć co dokładnie oznaczają te symbole G163 , N208 , ECM.
Chciałbym wiedzieć które elementy dokładnie sprawdzić, a nie wiem gdzie i jak rozszyfrować te oznaczania.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lut 2016, 23:25

to tylko przekopiowane ze strony rosstech stąd ten bank 1 ;) a N208 jest na bank 2 :)

G163 - czujnik jest z tyłu na głowicy na wałku dolotowym
N208 - zawór sterowania zmienną fazą wałka dolotowego - z przodu głowicy

ECM - Engine Control Module - sterownik silnika

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 03 lut 2016, 23:42

Błąd dotyczy nastawnika faz rozrządu na V2 (kierowcy), nastawnik jest z przodu silnika za kołami rozrządu, na głowicy. Musisz sprawdzić czujniki wałków i ich podłączenie elektryczne (z tyłu głowicy), podłączenie elektryczne nastawnika (z boku głowicy nad kolektorem wydechowym, możesz iść po kablu od cewek)
Najprawdopodobniej masz uszkodzony nastawnik a właściwie zawory sterujące przepływem oleju - zdjęcie poniżej. Ewentualnie nasz zapchany "syfem" nastawnik a na to może pomóc płukanka silnika przed wymianą oleju.


Obrazek

ŁysyPol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 19:23
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: ŁysyPol » 04 lut 2016, 22:12

Posprawdzam trochę kabelki i zobaczymy co będzie.
Myślicie, że może też być wina oleju 10w40?? może lepiej by było wlać 5w, bo w sumie zalałem go 10 z racji, że nie wiedziałem co było wcześniej, a auto ma 220 tyś. Więc może płukanka i zmiana na 5w.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lut 2016, 22:26

oczywiście że powienien jeździć na 5w <okok>

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 04 lut 2016, 23:01

Syntetyk 5w to lepszy olej, jednak nie rozwiąże Twojego problemu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga