Witam
Od pewnego czasu borykam się z błędem który czasem się pojawia i potrafi czasem zniknąć sam bez kasowania.
Jest to błąd:
17930 - Camshaft Adjustment, Bank 2
P1522 - 008 - Malfunction - MIL ON
Pojawia się on najczęściej kiedy jest zimno i auto jest niezagrzane, a zostawię je na wolnych obrotach, aby się zagrzał. Dodatkowo od czasu do czasu zdarzy się, że obroty zafalują na jałowym.
Bardzo rzadko zdarza się aby zaświecił się check kiedy po odpaleniu zamiast grzać odrazu jadę.
Domyślam się, że coś jest nie tak z nastawieniem wałków rozrządów, ale pytanie czy czujniki wałków, czy fazatory, czy może wariator, a może coś nie tak z ciśnieniem oleju (olej 10w40 Mobil).
Czy ktoś miał może podobne dolegliwości i coś może polecić, bo rozbieranie i zgadywanie nie bardzo się mi uśmiecha.
3.0 ASN błąd 17930
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Info z rosstech co do sprawdzenia
Kod: Zaznacz cały
Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Mechanical failure of Camshaft Adjuster Unit (N208)
Failing Engine Control Module (ECM)
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N208)
Perform Output Test/Basic Setting
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N208) for wear
Znawcą raczej nie jestem, ale z tego co się dowiedziałem bank 2 odnosi się do drugiej głowicy (od kierowcy podajże), a wał jest jeden więc to chyba nie to, ale mogę się mylićrafio83 pisze:Według opisu to uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, bank 2
bendzji wszystko fajnie, ale zastanawiają mnie dwie rzeczy
1. Dlaczego u ciebie zalecane jest sprawdzanie na bank1?
2. Czy mógłbyś mi przybliżyć co dokładnie oznaczają te symbole G163 , N208 , ECM.
Chciałbym wiedzieć które elementy dokładnie sprawdzić, a nie wiem gdzie i jak rozszyfrować te oznaczania.
Błąd dotyczy nastawnika faz rozrządu na V2 (kierowcy), nastawnik jest z przodu silnika za kołami rozrządu, na głowicy. Musisz sprawdzić czujniki wałków i ich podłączenie elektryczne (z tyłu głowicy), podłączenie elektryczne nastawnika (z boku głowicy nad kolektorem wydechowym, możesz iść po kablu od cewek)
Najprawdopodobniej masz uszkodzony nastawnik a właściwie zawory sterujące przepływem oleju - zdjęcie poniżej. Ewentualnie nasz zapchany "syfem" nastawnik a na to może pomóc płukanka silnika przed wymianą oleju.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony nastawnik a właściwie zawory sterujące przepływem oleju - zdjęcie poniżej. Ewentualnie nasz zapchany "syfem" nastawnik a na to może pomóc płukanka silnika przed wymianą oleju.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga