Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Bardzo silne drgania

Silniki wysokoprężne
piterek215
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2014, 16:43
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

[ BRE 2.0 140 KM] Bardzo silne drgania

Post autor: piterek215 » 26 gru 2014, 23:05

Witam
Ostatnio podczas jazdy w samochodzie pojawily sie bardzo silne drgania. Wskazowka obrotow nie faluje przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla nie ma zadnych halasow czyli raczej to nie dwumasa? Czy ktos mial juz taki przypade? Dzieje sie to odrazu po odpaleniu na zimnym i na cieplym silniku podczas jazdy i na biegu jalowym przez caly czas. Co moze byc powodem?Do mechanika dopiero udam sie w poniedzialek.

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 26 gru 2014, 23:14

logi zrób

raczej pompowtrysk kuleje
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

piterek215
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2014, 16:43
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: piterek215 » 27 gru 2014, 00:12

Logow sam nie zrobie bo niemam sprzetu. Ale czy wtrysk dal by o sobie dac znac tak odrazu w taki silny sposob bo to sa naprawde silne drgania wrecz szarpania i wogule nie ustepuja nawt po dodaniu gazu

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 gru 2014, 00:18

piterek215, może to być jednak dwumas, może być wtrysk, mógł też delikatnie rozrząd przeskoczyć... <uoee>
Lektor.

piterek215
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2014, 16:43
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: piterek215 » 27 gru 2014, 16:12

A jakie objawy maja uszkodzone poduszki?

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 27 gru 2014, 17:03

napewno nie takie
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 01 sty 2015, 21:18

Jestem po wymianie w sumie 2 poduszek (w odstępie 3 miesięcy) i mogę opisać objawy.... przede wszystkim to przy uruchamianiu i gaszeniu słychać takie jakby zatarganie silnikiem, na wolnych obrotach czuć drgania na fotelach, kierownicy (u mnie były raz większe a raz mniejsze w zależności od temperatury silnika), po wejściu powyżej 1000obr drgania słabły, przy uszkodzonych poduszkach nie było nigdy drgań podczas jazdy a wyłącznie na wolnych obrotach... zwłaszcza przy około 860obr, na wolnych obrotach z komory silnika dochodziły takie dziwne odgłosy - jakby do silnika ktoś doczepił kupę gratostwa.
Oczywiście każdy przypadek może być inny...tak było u mnie.
Jeszcze jedno... o ile prawa poduszka miała ślady wycieku oleju (aż w niej się chlupotało) to lewa była bez wycieku ani innych uszkodzeń i jedyne co różniło ją od "prawie nowej" to guma była twardsza w starej. Po wymianie, na wolnych obrotach drgań praktycznie wcale nie czuć, ani na fotelach ani na kierownicy (jak w benzyniaku). Jedynie na drążku zmiany biegów czuć leciutkie mrowienie - ale tego już chyba nie da się zwalczyć ;).

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 02 sty 2015, 21:39

Kolego powiedz mi czy przy poduszkach silnika byly jakies wtyczki od elektryki ??
Bo ja u siebie zauwazylem prawa jak lewa poduszke taka sama czyli jakby sama gumowa ...

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 03 sty 2015, 00:10

Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 31 sty 2016, 20:22

Bart_d pisze:Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.
Kolego masz może nr takich poduszek, szczególnie chodzi mi o prawą po stronie pasażera. Miałeś takie nieregularne bujnięcia podczas wolnych obrotów? Walczę z tym własnie, wszyskie parametry silnika Ok a drgania na wolnych są. też obstawiam na poduszkę. Kupowałeś nowe?
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sty 2016, 23:45

Numery poduszek pod silnikiem BRE 2.0 TDI 140KM:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.

Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.

Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.

Najlepiej kupić oryginalne w ASO, które są produkowane przez firmę AVON Automotive. Masz wtedy pewność, że będą na 100% pasować (dobiorą po numerze VIN) i nie będą zbyt miękkie lub zbyt twarde. Najlepiej wymienić obie. Mam nadzieję, że pomogłem :].

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 02 lut 2016, 20:15

Bart_d pisze:Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.
Zakładałeś nowe,czy używki ?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 02 lut 2016, 21:11

Zakładałem używki. Jedna z 2007 roku a druga z 2013 roku była od CR.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 09 lut 2016, 20:17

Cześć Panowie, dzisiaj trochę pobawiłem się tymi nieregularnymi drganiami i posadziłem za kierownicą ojca. Podczas wolnych obrotów stanąłem po stronie pasażera i odepchnąłem silnik trzymając w okolicy obudowy rozrządu w stronę lewej lampy i tak go trzymałem. Wówczas w kabinie nie były wyczuwalne żadne bujnięcia. Jak puściłem silnik bujnięcia powróciły. Wg mnie to odciążyłem prawą poduszkę (silnik się podniósł) i przestało bujać. Nie zastanawiam się i zamawiam poduszkę. Czy macie jakieś doświadczenia z poduszkami firmy MEYLE, gość z sewisu Audi mówi, żę zamiennik ten jest dobrej jakości i poleca zakup.
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lut 2016, 21:39

Meyle to średnia półka. Jeśli chcesz wymienić tylko prawą, to kup Lemfordera (nr części 36231 01, koszt ok. 260 zł). Tylko prawą, ponieważ ta firma nie produkuje lewej z czujnikiem. W sumie nie wiem dlaczego. Lemforder jest już wyższą półką, jeśli chodzi o części.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga