[ BRE 2.0 140 KM] Bardzo silne drgania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 21 sty 2014, 16:43
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
[ BRE 2.0 140 KM] Bardzo silne drgania
Witam
Ostatnio podczas jazdy w samochodzie pojawily sie bardzo silne drgania. Wskazowka obrotow nie faluje przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla nie ma zadnych halasow czyli raczej to nie dwumasa? Czy ktos mial juz taki przypade? Dzieje sie to odrazu po odpaleniu na zimnym i na cieplym silniku podczas jazdy i na biegu jalowym przez caly czas. Co moze byc powodem?Do mechanika dopiero udam sie w poniedzialek.
Ostatnio podczas jazdy w samochodzie pojawily sie bardzo silne drgania. Wskazowka obrotow nie faluje przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla nie ma zadnych halasow czyli raczej to nie dwumasa? Czy ktos mial juz taki przypade? Dzieje sie to odrazu po odpaleniu na zimnym i na cieplym silniku podczas jazdy i na biegu jalowym przez caly czas. Co moze byc powodem?Do mechanika dopiero udam sie w poniedzialek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 21 sty 2014, 16:43
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 21 sty 2014, 16:43
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Jestem po wymianie w sumie 2 poduszek (w odstępie 3 miesięcy) i mogę opisać objawy.... przede wszystkim to przy uruchamianiu i gaszeniu słychać takie jakby zatarganie silnikiem, na wolnych obrotach czuć drgania na fotelach, kierownicy (u mnie były raz większe a raz mniejsze w zależności od temperatury silnika), po wejściu powyżej 1000obr drgania słabły, przy uszkodzonych poduszkach nie było nigdy drgań podczas jazdy a wyłącznie na wolnych obrotach... zwłaszcza przy około 860obr, na wolnych obrotach z komory silnika dochodziły takie dziwne odgłosy - jakby do silnika ktoś doczepił kupę gratostwa.
Oczywiście każdy przypadek może być inny...tak było u mnie.
Jeszcze jedno... o ile prawa poduszka miała ślady wycieku oleju (aż w niej się chlupotało) to lewa była bez wycieku ani innych uszkodzeń i jedyne co różniło ją od "prawie nowej" to guma była twardsza w starej. Po wymianie, na wolnych obrotach drgań praktycznie wcale nie czuć, ani na fotelach ani na kierownicy (jak w benzyniaku). Jedynie na drążku zmiany biegów czuć leciutkie mrowienie - ale tego już chyba nie da się zwalczyć .
Oczywiście każdy przypadek może być inny...tak było u mnie.
Jeszcze jedno... o ile prawa poduszka miała ślady wycieku oleju (aż w niej się chlupotało) to lewa była bez wycieku ani innych uszkodzeń i jedyne co różniło ją od "prawie nowej" to guma była twardsza w starej. Po wymianie, na wolnych obrotach drgań praktycznie wcale nie czuć, ani na fotelach ani na kierownicy (jak w benzyniaku). Jedynie na drążku zmiany biegów czuć leciutkie mrowienie - ale tego już chyba nie da się zwalczyć .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Kolego masz może nr takich poduszek, szczególnie chodzi mi o prawą po stronie pasażera. Miałeś takie nieregularne bujnięcia podczas wolnych obrotów? Walczę z tym własnie, wszyskie parametry silnika Ok a drgania na wolnych są. też obstawiam na poduszkę. Kupowałeś nowe?Bart_d pisze:Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery poduszek pod silnikiem BRE 2.0 TDI 140KM:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.
Najlepiej kupić oryginalne w ASO, które są produkowane przez firmę AVON Automotive. Masz wtedy pewność, że będą na 100% pasować (dobiorą po numerze VIN) i nie będą zbyt miękkie lub zbyt twarde. Najlepiej wymienić obie. Mam nadzieję, że pomogłem .
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.
Najlepiej kupić oryginalne w ASO, które są produkowane przez firmę AVON Automotive. Masz wtedy pewność, że będą na 100% pasować (dobiorą po numerze VIN) i nie będą zbyt miękkie lub zbyt twarde. Najlepiej wymienić obie. Mam nadzieję, że pomogłem .
- karolsieradz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Cześć Panowie, dzisiaj trochę pobawiłem się tymi nieregularnymi drganiami i posadziłem za kierownicą ojca. Podczas wolnych obrotów stanąłem po stronie pasażera i odepchnąłem silnik trzymając w okolicy obudowy rozrządu w stronę lewej lampy i tak go trzymałem. Wówczas w kabinie nie były wyczuwalne żadne bujnięcia. Jak puściłem silnik bujnięcia powróciły. Wg mnie to odciążyłem prawą poduszkę (silnik się podniósł) i przestało bujać. Nie zastanawiam się i zamawiam poduszkę. Czy macie jakieś doświadczenia z poduszkami firmy MEYLE, gość z sewisu Audi mówi, żę zamiennik ten jest dobrej jakości i poleca zakup.
pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga