Jakie macie temperatury oleju
Jakie macie temperatury oleju
Witam. Jw. Pytanie do tych co mają wskaźniki temp. oleju. Tj spokojna jazda, autostrada, miasto itp
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tak więc u mnie na przykładzie codziennego jeżdżenia. 20 km - 10 km trasa, 10 km miasto.
Temperatury do -5 stopni i poniżej olej osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni i tak się trzyma.
Temperatury -5 do +5 oscyluje w granicach 85 stopni.
Temperatury +5 do +20 oscyluje w granicach 90 stopni.
Temperatury powyżej +20 oscyluje w granicach 95-100 stopni.
Ogólnie w lato jak gonię autostradą albo długo i intensywnie jeżdżę po mieście to temperatura oleju osiąga 100-105 stopni, jeszcze nie zdarzyło mi się abym zobaczył 120 stopni.
Temperatury do -5 stopni i poniżej olej osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni i tak się trzyma.
Temperatury -5 do +5 oscyluje w granicach 85 stopni.
Temperatury +5 do +20 oscyluje w granicach 90 stopni.
Temperatury powyżej +20 oscyluje w granicach 95-100 stopni.
Ogólnie w lato jak gonię autostradą albo długo i intensywnie jeżdżę po mieście to temperatura oleju osiąga 100-105 stopni, jeszcze nie zdarzyło mi się abym zobaczył 120 stopni.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7170
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
W mojej V tak samo.fosfinkel pisze:Tak więc u mnie na przykładzie codziennego jeżdżenia. 20 km - 10 km trasa, 10 km miasto.
Temperatury do -5 stopni i poniżej olej osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni i tak się trzyma.
Temperatury -5 do +5 oscyluje w granicach 85 stopni.
Temperatury +5 do +20 oscyluje w granicach 90 stopni.
Temperatury powyżej +20 oscyluje w granicach 95-100 stopni.
Ogólnie w lato jak gonię autostradą albo długo i intensywnie jeżdżę po mieście to temperatura oleju osiąga 100-105 stopni, jeszcze nie zdarzyło mi się abym zobaczył 120 stopni.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Hmm to u mnie chyba coś nie halo z czujnikiem bo wskazówka ledwo co drgnie.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tak więc z tego co się orientuję to praktycznie w każdym silniku w C5 albo przynajmniej w każdej jednostce w układzie V jeżeli chodzi o benzynę jest tak zwany ogrzewacz przy filtrze oleju, przepływa przez niego olej oraz płyn chłodniczy.
Z tego co pamiętam pełni od dwojaką funkcje. Ponieważ płyn chłodniczy szybciej się nagrzewa niż olej to w pierwszej kolejności działa on ja ogrzewacz aby olej szybciej nagrzał się. Płyn chłodniczy z tego co pamiętam ma temperaturę 95-98 stopni (wskaźniki pokazują 90 ale ze względu na normy euro temperatura jest podniesiona aby uzyskać lepsze spalanie), jeżeli olej przekroczy 95 stopni ten ogrzewacz zaczyna działać jak chłodnica oleju. Tak więc temperatura oleju zawsze będzie dążyć do temperatury cieszy ale ze względu na rożne warunki i temperatury pracy odchyłka wynosi +- 15 stopni zazwyczaj.
Podsumowując jeżeli twoja wskazówka od temperatury oleju po 15 km nie zbliża się do 90 albo nawet nie drgnęła to masz coś nie tak albo z czujnikiem albo ze wskaźnikiem, w innym wypadku masz spierdzielony silnik. Jeżeli przypałujesz! silnik i zobaczysz 120 stopni a potem odpuścisz to temperatura powinna spać w ciągu kilkunastu minut zbliżyć się do 90 stopni. Jeżeli nie pałujesz a masz 120 stopni przy zwykłej jeździe to wiec ze coś się dzieje
Co do samego wskaźnika, wskaźnik po przekręceniu na zapłon powinien od razu pokazać właściwą temperaturę, mało tego jeżeli mamy temperaturę oleju 90 stopni, wyłączymy na kilka minut samochód i przekręcimy zapłon będziemy mieli delikatnie wyższą temperaturę oleju czyli np 95-100. wynika to z faktu że gorący olej spłynie z głowic i delikatnie podgrzeje ten w misce, nie mniej jednak po uruchomieniu silnika po kilku minuta temperatura powinna delikatnie spaść.
Z tego co pamiętam pełni od dwojaką funkcje. Ponieważ płyn chłodniczy szybciej się nagrzewa niż olej to w pierwszej kolejności działa on ja ogrzewacz aby olej szybciej nagrzał się. Płyn chłodniczy z tego co pamiętam ma temperaturę 95-98 stopni (wskaźniki pokazują 90 ale ze względu na normy euro temperatura jest podniesiona aby uzyskać lepsze spalanie), jeżeli olej przekroczy 95 stopni ten ogrzewacz zaczyna działać jak chłodnica oleju. Tak więc temperatura oleju zawsze będzie dążyć do temperatury cieszy ale ze względu na rożne warunki i temperatury pracy odchyłka wynosi +- 15 stopni zazwyczaj.
Podsumowując jeżeli twoja wskazówka od temperatury oleju po 15 km nie zbliża się do 90 albo nawet nie drgnęła to masz coś nie tak albo z czujnikiem albo ze wskaźnikiem, w innym wypadku masz spierdzielony silnik. Jeżeli przypałujesz! silnik i zobaczysz 120 stopni a potem odpuścisz to temperatura powinna spać w ciągu kilkunastu minut zbliżyć się do 90 stopni. Jeżeli nie pałujesz a masz 120 stopni przy zwykłej jeździe to wiec ze coś się dzieje
Co do samego wskaźnika, wskaźnik po przekręceniu na zapłon powinien od razu pokazać właściwą temperaturę, mało tego jeżeli mamy temperaturę oleju 90 stopni, wyłączymy na kilka minut samochód i przekręcimy zapłon będziemy mieli delikatnie wyższą temperaturę oleju czyli np 95-100. wynika to z faktu że gorący olej spłynie z głowic i delikatnie podgrzeje ten w misce, nie mniej jednak po uruchomieniu silnika po kilku minuta temperatura powinna delikatnie spaść.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A na vagu w jakim blogu to można sprawdzić? bo u mnie się podnosi ze 3mm.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga