Problem z tiptronic
Problem z tiptronic
Witam. Mam problem z tiptronikiem. Zdążyło mi sie juz 3 razy ze zapalil mi sie tryb awaryjny skrzyni biegów. Na sprawdzeniu na kompie pokazalo: Czujnik zakresu przelozenia sygnal poza zasiegiem. Wiecie moze co jej dolega i czy to mnie bedzie bardzo bolalo cenowo?
Bład ten często odpowiada za usterkę sterownika skrzyni lub czujnika przy lewarku. Warto sprawdzić elektrykę - czy się wtyczka nei wypieła lub nie ma wilgoci.
Info po użyciu "szukajki":
- wtyczkę 1 magnesu blokady dźwigni przełączania zakresów jazdy 2 (jest niewidoczna ) oraz instalację do wtyczki
- wtyczkę 4 położeń przełączania oraz Triptronic
01V919821B (J 125). Przełącznik wielofunkcyjny do automatycznej skrzyni biegów
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Info po użyciu "szukajki":
- wtyczkę 1 magnesu blokady dźwigni przełączania zakresów jazdy 2 (jest niewidoczna ) oraz instalację do wtyczki
- wtyczkę 4 położeń przełączania oraz Triptronic
01V919821B (J 125). Przełącznik wielofunkcyjny do automatycznej skrzyni biegów
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
wczoraj przerabiałem wyciaganie pozycjonera zeszło 4 godziny ale 400zł zaoszczedzone. ten na zdjeciu wyzej jest bardzo prosty w budowie wystarczył kontakt spray i papier scierny jest jeszcze jeden 8 pinowy link do zdjecia http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html
Witam, podepnę się pod temat, gdyż wydaje mi się najbardziej zbliżony do mojego problemu. Otóż jakiś czas temu miałem problem z moim a6 c5 2,5 tdi 180KM. Auto gasło w czasie jazdy i w tym samym czasie wszystkie litery biegów na wyświetlaczu się podświetliły. Czasem na postoju po przekręceniu kluczyka litery biegów były podświetlone wszystkie. Wyczytałem gdzieś, że to może być czujnik położenia pedału hamulca. Wymieniłem więc na nowy (zamiennik). Problem znikł. Niestety nie na długo. Ostatnim czasem pojawił jest ten sam problem, ale wtedy wystarczyło poruszyć ręką czujnik i po przekręceniu kluczyka wszystko było ok. Teraz postawilem auto przed domem i chcę odjechać po może 2h, a tu lipa. Znów to samo, auto nie odpala. Ruszanie czujnikiem czy kablami nic nie dało. Wymieniłem czujnik na oryginalny z ASO (załatwiłem w między czasie w razie gdyby), ale nic to nie dało. Oznacza to jedno, że ten czujnik tego nie powoduje. W tą sobotę sprawdze na komputerze jaki wywala błąd. Co może jeszcze powodować taki problem? Czujnik położenia pozycjometra, a może magnes? Jak przekręcam kluczyk to zapala się lampka "buta" na skrzyni i gaśnie (wtedy wszystkie litery świecą).
Czy ciężko jest rozebrać tą konsolę środkową, żeby sprawdzić wtyki? A sterownik skrzyni jest pod fotelem pasażera tak? Prosiłbym o jakieś sugestie, a jak się dowiem jakie błędy mi pokazało, to wstawie je na forum.
Pozdrawiam
Czy ciężko jest rozebrać tą konsolę środkową, żeby sprawdzić wtyki? A sterownik skrzyni jest pod fotelem pasażera tak? Prosiłbym o jakieś sugestie, a jak się dowiem jakie błędy mi pokazało, to wstawie je na forum.
Pozdrawiam
No i właśnie. Dziś przyjechał kumpel z komputerem i się podłączył. Okazało się, że wyskoczył bląd czujnika położenia wału - sygnał nie ciągły. Skasował i auto odpalił. Ale co to ma do tego, że wszystkie literki były podświetlone? Nie mam pojęcia. Ciekaw jestem czy to jedyny taki wybryk czy usterka siedzi gdzieś indziej.
[ Dodano: 2017-04-12, 17:13 ]
WItam odświeżę temat, ponieważ nie mam już pomysłów na moją sytuację z tą skrzynią.
Jak ostatnim razem pokazał się błąd czujnika położenia wału, znalazłem informację, że jeżeli wartość oporu jest od 400 do 1000 Ohm to czujnik jest sprawny. Moje wskazanie było ponad 800 Ohm, więc czujnik dobry, ale dla świętego spokoju wymieniłem go jak już miałem kupiony. Auto jeździło jak należy, a bardziej odpalało, bo nie wyświetlały się litery z biegów na czerwono. Tylko przez ok 1,5 miesiąca. Teraz znów mam problem, dalej ten sam! Nie wiem jeszcze co pokaże komputer.
Czasem pomogło przepchnięcie auta kawałek i już można było odpalić auto. Co to miało do gadania? Nie wiem.
Ma może ktoś jakiś pomysł? Albo rozwiązanie problemu? Ktoś się pochwali?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-04-12, 17:13 ]
WItam odświeżę temat, ponieważ nie mam już pomysłów na moją sytuację z tą skrzynią.
Jak ostatnim razem pokazał się błąd czujnika położenia wału, znalazłem informację, że jeżeli wartość oporu jest od 400 do 1000 Ohm to czujnik jest sprawny. Moje wskazanie było ponad 800 Ohm, więc czujnik dobry, ale dla świętego spokoju wymieniłem go jak już miałem kupiony. Auto jeździło jak należy, a bardziej odpalało, bo nie wyświetlały się litery z biegów na czerwono. Tylko przez ok 1,5 miesiąca. Teraz znów mam problem, dalej ten sam! Nie wiem jeszcze co pokaże komputer.
Czasem pomogło przepchnięcie auta kawałek i już można było odpalić auto. Co to miało do gadania? Nie wiem.
Ma może ktoś jakiś pomysł? Albo rozwiązanie problemu? Ktoś się pochwali?
Pozdrawiam