[AMX 2.8 193 KM] Błąd 16804- Catalyst System; Bank 1: Effici
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
[AMX 2.8 193 KM] Błąd 16804- Catalyst System; Bank 1: Effici
Wyskoczyły mi następujące błędy:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
Auto ma przelot 240000 km, oryginalne 4 katalizatory, sondy regulacyjne wymieniłem rok temu na dedykowane Bosch. Na pokładzie LPG.
Błędy sond są nowe, błąd katalizatora powraca od jakiegoś czasu więc coś jest na rzeczy.
Sondy regulacyjne w kanale 33 pracują i oscylują ładnie od (mniej więcej) 0,15 do 0,85, natomiast diagnostyczne oscylują minimalnie wokół wartości 0,13 i 0,055.
Pyt 1. Czy wartości sond diagn. są w normie (nie są za niskie?- co świadczyłoby o niesprawności katalizatora?)- jakie powinny być dla sprawnych katów?
Pyt 2. Którego katalizatora dotyczy błąd 16804 (pre-kata czy głównego pod podłogą). Zdania forumowiczów na temat tego, który kat jest monitorowany przez drugą lambdę są mocno podzielone. Wystarczy zerknąć tu: niska-sprawnosc-katalizatora-sonda-czy- ... 727,30.htm
Potencjalne błędy katalizatorów:
16804/16814 - Catalyst System; Efficiency Below Threshold
16805/16815 - Warm Up Catalyst; Efficiency Below Threshold
16806/16816 - Main Catalyst; Efficiency Below Threshold
dla 16806/16816 Ross-Tech mówi:
Possible Causes
Failed Ceramic Monolith in Catalyst
Może uda się dojść do konstruktywnych wniosków, które katalizatory są monitorowane i które błędy których katów dotyczą...
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
Auto ma przelot 240000 km, oryginalne 4 katalizatory, sondy regulacyjne wymieniłem rok temu na dedykowane Bosch. Na pokładzie LPG.
Błędy sond są nowe, błąd katalizatora powraca od jakiegoś czasu więc coś jest na rzeczy.
Sondy regulacyjne w kanale 33 pracują i oscylują ładnie od (mniej więcej) 0,15 do 0,85, natomiast diagnostyczne oscylują minimalnie wokół wartości 0,13 i 0,055.
Pyt 1. Czy wartości sond diagn. są w normie (nie są za niskie?- co świadczyłoby o niesprawności katalizatora?)- jakie powinny być dla sprawnych katów?
Pyt 2. Którego katalizatora dotyczy błąd 16804 (pre-kata czy głównego pod podłogą). Zdania forumowiczów na temat tego, który kat jest monitorowany przez drugą lambdę są mocno podzielone. Wystarczy zerknąć tu: niska-sprawnosc-katalizatora-sonda-czy- ... 727,30.htm
Potencjalne błędy katalizatorów:
16804/16814 - Catalyst System; Efficiency Below Threshold
16805/16815 - Warm Up Catalyst; Efficiency Below Threshold
16806/16816 - Main Catalyst; Efficiency Below Threshold
dla 16806/16816 Ross-Tech mówi:
Possible Causes
Failed Ceramic Monolith in Catalyst
Może uda się dojść do konstruktywnych wniosków, które katalizatory są monitorowane i które błędy których katów dotyczą...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Wypowiadałem się w tamtym temacie również i uważam że monitorowane są prekaty. Sonda diagnostyczna jest praktycznie na wlocie do drugiego kata ( tego pod autem ).
Wracając do twoich problemów - sonda diagnostyczna powinna mieć mniej więcej stałe napięcie ( czyli u Ciebie OK ) ale w górnej części w okolicy 0,6V ( wartość niska napięcia świadczy o dużej zawartości tlenu czyli możliwe że kat nie utlenia spalin , przy sprawnym katalizatorze tlenu praktycznie nie będzie , jest możliwość jeszcze jakiejś nieszczelności w wydechu stąd takie wartośći )
Czy ten pojawia się tylko na PB czy LPG? Przydałby się logi sond na rozgrzanym aucie i w czasie równej jazdy , na PB i LPG.
Trzeba by znaleźć trafić moment w jakim dostaje błąd braku pracy sond ( no activity ) , czy sondy są podpięte pod sterownik LPG?
Jest też możliwość że błąd katalizatora pojawia się ze względu na błędy pierwszych sond - diagnoza kata w Motronicu jest dosyć skomplikowana i wiele czynników ma na nią wpływ.
Mnie od momentu założenia gazu też męczyły błędy P0420 i P0430 - różne strojenie LPG nic nie pomogło , korekty mam w okolicy -3/+3 czyli OK. Na PB wszystko ok. Okazało się że katalizatory przy pracy na LPG nie dawały rady ( mają już 230 tyś km nalotu ) , sondy diagnostyczne pracowały tak jak regulacyjne oscylując ( na PB napięcie stoi na 0,55-0,65V ). Błedy kasowałem zawsze po 300-400 km. Wyłączyłem diagnozę kata w ECU i na razie mam spokój - w przyszłości wymienię prekaty np. na standartowe Magnaflow ( Mazdomania wrzuciła do swojej S6 i ładnie działają )
Wracając do twoich problemów - sonda diagnostyczna powinna mieć mniej więcej stałe napięcie ( czyli u Ciebie OK ) ale w górnej części w okolicy 0,6V ( wartość niska napięcia świadczy o dużej zawartości tlenu czyli możliwe że kat nie utlenia spalin , przy sprawnym katalizatorze tlenu praktycznie nie będzie , jest możliwość jeszcze jakiejś nieszczelności w wydechu stąd takie wartośći )
Czy ten pojawia się tylko na PB czy LPG? Przydałby się logi sond na rozgrzanym aucie i w czasie równej jazdy , na PB i LPG.
Trzeba by znaleźć trafić moment w jakim dostaje błąd braku pracy sond ( no activity ) , czy sondy są podpięte pod sterownik LPG?
Jest też możliwość że błąd katalizatora pojawia się ze względu na błędy pierwszych sond - diagnoza kata w Motronicu jest dosyć skomplikowana i wiele czynników ma na nią wpływ.
Mnie od momentu założenia gazu też męczyły błędy P0420 i P0430 - różne strojenie LPG nic nie pomogło , korekty mam w okolicy -3/+3 czyli OK. Na PB wszystko ok. Okazało się że katalizatory przy pracy na LPG nie dawały rady ( mają już 230 tyś km nalotu ) , sondy diagnostyczne pracowały tak jak regulacyjne oscylując ( na PB napięcie stoi na 0,55-0,65V ). Błedy kasowałem zawsze po 300-400 km. Wyłączyłem diagnozę kata w ECU i na razie mam spokój - w przyszłości wymienię prekaty np. na standartowe Magnaflow ( Mazdomania wrzuciła do swojej S6 i ładnie działają )
Cześć
Podepnę się pod temat.Mam podobnie jak kolega błedy związane z katalizatorem. Posunąłem
się jednak do inspekcji wzrokowej.Tzn włożyłem kamerę do środka, wygląda na to że katy są czyste i wyglądają normalnie a świece kolor wzorowy silnik chodzi normalnie.
Więc z uwagi na błąd o sprawności katalizatora zasstosowałem sprawdzoną już wczesniej tulejkę emylacyjną ,wcześniej działała.Jednak po montażu.
wyskakuje 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
Myslićie że to może być uszkodzona sonda?
Czy mogę bezkarnie na czas testu zamienić wtyczki sond diagnostycznych bankami.tak aby czytały zamienne.Jeśli bład przejdzie na b2 to będzie oznaczać uszkodzenie sondy.dobrze kombinuję?
powiedz kolego bendzji jak wyłaczyłeś testowanie kata
Podepnę się pod temat.Mam podobnie jak kolega błedy związane z katalizatorem. Posunąłem
się jednak do inspekcji wzrokowej.Tzn włożyłem kamerę do środka, wygląda na to że katy są czyste i wyglądają normalnie a świece kolor wzorowy silnik chodzi normalnie.
Więc z uwagi na błąd o sprawności katalizatora zasstosowałem sprawdzoną już wczesniej tulejkę emylacyjną ,wcześniej działała.Jednak po montażu.
wyskakuje 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
Myslićie że to może być uszkodzona sonda?
Czy mogę bezkarnie na czas testu zamienić wtyczki sond diagnostycznych bankami.tak aby czytały zamienne.Jeśli bład przejdzie na b2 to będzie oznaczać uszkodzenie sondy.dobrze kombinuję?
powiedz kolego bendzji jak wyłaczyłeś testowanie kata
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
błąd wskazuje na problem z grzałką sondy - ruszałeś sondę to sprawdziłbym wiązkę
jeśli już zamieniłbym sondy i wtyczki bo może walić innymi błędami....
wyłączenie diagnozy kata to kwestia edycji wsadu ECU - w 2.7BiT jest to rozgryzione , natomiast do naszych AML i innych 2.4 i 2.8 nie ma dostępnej gotowej recepty , troszkę czytania , pomoc kolegi Łukasz_13 i się udało
jeśli już zamieniłbym sondy i wtyczki bo może walić innymi błędami....
wyłączenie diagnozy kata to kwestia edycji wsadu ECU - w 2.7BiT jest to rozgryzione , natomiast do naszych AML i innych 2.4 i 2.8 nie ma dostępnej gotowej recepty , troszkę czytania , pomoc kolegi Łukasz_13 i się udało

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Robiłem diagnozę sond i pierwszych i drugich wg tej instrukcji:
http://forum.vw-passat.pl/threads/12939 ... atora-1-8T
i wyszło że działają dobrze. Diagnozy katalizatorów w grupie 46 nie zrobiłem gdyż były za mało rozgrzane a nie miałem już wtedy czasu na przejażdżki. Dziś- jutro czeka mnie trasa 400 km więc może wtedy posprawdzam a logi dynamiczne w czasie jazdy to jak kogoś zwerbuję do pomocy.
Gaz mam STAG Premium więc chyba sondy mam niepodłączone. W ogóle mam też problemy z poszarpywaniem na LPG podczas zmiany biegów i A. Rogowski podczas przeglądów gwarancyjnych jakoś nie może się z tym uporać, zwala na układ zapłonowy. Na benzynie jest OK, cewka nowa Bremi, przewody nowe Beru, świece nowe Denso irydowe także wsio górna półka i max półroczne. Może pora zmienić gazownika?
Jakiś rok temu zmieniałem łączniki elastyczne i było to robione na aucie (tacy mechanicy) i może nieszczelność się zrobiła i ciągnie powietrze. Kurcze najchętniej bym założył nowy dedykowany kompletny zestaw Magna gdyby nie koszty...
Fragment maila od AR-TO:
"Niestety katalizatory dedykowane nie są metalowe.
Do tego samochodu to katalizatory 68208 i 68209
http://www.magnaflow.eu/02catalytic_con ... rope=60208
http://www.magnaflow.eu/02catalytic_con ... rope=60209
Ceny wraz z kosztami transportu:
60208 - 1200 zł. brutto
60209 - 1200 zł. brutto
Katalizatory dostępne na zamówienie w ciągu ca. 5 dni. "
Wiesz wydaje mi się że Mazdomania wymieniała, ale drugie tzn. główne katalizatory, nie pre-katy.
http://forum.vw-passat.pl/threads/12939 ... atora-1-8T
i wyszło że działają dobrze. Diagnozy katalizatorów w grupie 46 nie zrobiłem gdyż były za mało rozgrzane a nie miałem już wtedy czasu na przejażdżki. Dziś- jutro czeka mnie trasa 400 km więc może wtedy posprawdzam a logi dynamiczne w czasie jazdy to jak kogoś zwerbuję do pomocy.
Gaz mam STAG Premium więc chyba sondy mam niepodłączone. W ogóle mam też problemy z poszarpywaniem na LPG podczas zmiany biegów i A. Rogowski podczas przeglądów gwarancyjnych jakoś nie może się z tym uporać, zwala na układ zapłonowy. Na benzynie jest OK, cewka nowa Bremi, przewody nowe Beru, świece nowe Denso irydowe także wsio górna półka i max półroczne. Może pora zmienić gazownika?
Jakiś rok temu zmieniałem łączniki elastyczne i było to robione na aucie (tacy mechanicy) i może nieszczelność się zrobiła i ciągnie powietrze. Kurcze najchętniej bym założył nowy dedykowany kompletny zestaw Magna gdyby nie koszty...
Fragment maila od AR-TO:
"Niestety katalizatory dedykowane nie są metalowe.
Do tego samochodu to katalizatory 68208 i 68209
http://www.magnaflow.eu/02catalytic_con ... rope=60208
http://www.magnaflow.eu/02catalytic_con ... rope=60209
Ceny wraz z kosztami transportu:
60208 - 1200 zł. brutto
60209 - 1200 zł. brutto
Katalizatory dostępne na zamówienie w ciągu ca. 5 dni. "
Wiesz wydaje mi się że Mazdomania wymieniała, ale drugie tzn. główne katalizatory, nie pre-katy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Z tym testem ciężka sprawa, dziś znów nie udało się przeprowadzić. Ale zrobiłem dynamiczne logi sond w obu kanałach (33 i 36) no i jednak falują te drugie sondy. Logi zrobione najpierw na LPG a potem na benzynie, podczas mocnego przyspieszania na 3 biegu. (Robiłem 1-szy raz więc uwagi, sugestie i rady mile widziane). Auto nieźle rozgrzane. Zauważyłem że podglądając w measure block drugie sondy mocno falują od 0,05 do 0,85 (praktycznie tak jak pierwsze nawet bardziej) a w basic settings praktycznie stoją na 0,7-0,8. Może mi to ktoś wyjaśnić?
http://vaglog.pl/log_247623.html
http://vaglog.pl/log_247623.html
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jako, że zostałam "wywołana" to się wypowiem 
Ja u siebie jak miałam błędy katów to wymieniłam te drugie, czyli te normalne duże katy co są pod autem (na sportowe Magnaflow, oczywiście same katy, a nie cały układ). Natomiast przed zakupem czegokolwiek proponuję sprawdzić stan plecionek. Wystarczy, że któraś "popuszcza" i też wywali błąd słabej wydajności.

Ja u siebie jak miałam błędy katów to wymieniłam te drugie, czyli te normalne duże katy co są pod autem (na sportowe Magnaflow, oczywiście same katy, a nie cały układ). Natomiast przed zakupem czegokolwiek proponuję sprawdzić stan plecionek. Wystarczy, że któraś "popuszcza" i też wywali błąd słabej wydajności.