
[a6c5] konwenter 5hp19
- karol_17
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
- Imię: Karol
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
[a6c5] konwenter 5hp19
Witam temat jest taki w mojej skrzyni padł konwenter i musze poszukać innego samochód to a6 c5 2.7 biturbo quattro z 1999 roku tiptronick i pytanie czy konwenter bd pasował tylko od idealnie takiego samego motoru
Czy może ma ktoś na zbyciu. Pozdrawiam[/quote]

Z tego co kiedyś rozmawiałem z gościem od automatów (Pan z okolic płocka) to w dużej mierze konwertery w 5hp19 są zamienne. Opisując mój problem powiedział żebym nie kombinował tylko wymienił konwerter, najlepiej na mocniejszy wtedy ta skrzynia będzie wieczna tak więc wychodzi na to że konwertery głównie różnią się tylko wytrzymałością momentu obrotowego. Ja mam luźno leżący konwerter (oznaczenie chyba F45) po regeneracji ale muszę go na gwarancję oddać bo najprawdopodobniej został źle zregenerowany.
Dodatkowo jeszcze na poparcie akapitu wyżej. Mam skrzynię 5HP19 2002r która jeździła z silnikiem 3.0 220KM. Wymieniałem Silnik na 2.8. Ponieważ miałem podejrzenie co do prawidłowej regeneracji konwertera włożyłem konwerter od 2.8, skrzynia też była 5HP19 ale z 2000r. Wszystko działa i wcześniejsze problemy też ustąpiły.
Warunek jest taki że konwerter nie może być słabszy względem parametrów silnika. Z tego co gdzieś kiedyś drążyłem temat to 2.4, 2.8, 3.0 oraz 2.7T i 2.5TDi mają takie same konwertery. Dopiero 4.2 ma mocniejszy który też jest stosowany podobno w RS6. Ogólnie ta informacja wymaga weryfikacji bo ręki za nią obciąć sobie nie dam.
Dodatkowo jeszcze na poparcie akapitu wyżej. Mam skrzynię 5HP19 2002r która jeździła z silnikiem 3.0 220KM. Wymieniałem Silnik na 2.8. Ponieważ miałem podejrzenie co do prawidłowej regeneracji konwertera włożyłem konwerter od 2.8, skrzynia też była 5HP19 ale z 2000r. Wszystko działa i wcześniejsze problemy też ustąpiły.
Warunek jest taki że konwerter nie może być słabszy względem parametrów silnika. Z tego co gdzieś kiedyś drążyłem temat to 2.4, 2.8, 3.0 oraz 2.7T i 2.5TDi mają takie same konwertery. Dopiero 4.2 ma mocniejszy który też jest stosowany podobno w RS6. Ogólnie ta informacja wymaga weryfikacji bo ręki za nią obciąć sobie nie dam.
Oczywiście że zalezy to od mocy a w szczególności momentu obrotowego jaki ma przenosić. Podobnie jest ze skrzynią-5hp19 jest słabsza od 5hp24 i np w nowszej A8 D3 mamy tych opcji jeszcze więcej tylko że wszystkie to 6hp.
W A8 D2 z silnikiem 3,7 jest 5hp19 i taki konwerter od 3,7 by pasował ale jesli mamy pewniaka za 200zł to ok jesli nie to i tak bym wolał dac swój do regeneracji bądź kupic regenerowany zdając swój stary-koszt nieco większy ale mamy spokój.
Jesli cie interesuje kupno odnowionego konwertera to słyszałem że nasz ASO Man MichałWruszak jest w temacie.
W A8 D2 z silnikiem 3,7 jest 5hp19 i taki konwerter od 3,7 by pasował ale jesli mamy pewniaka za 200zł to ok jesli nie to i tak bym wolał dac swój do regeneracji bądź kupic regenerowany zdając swój stary-koszt nieco większy ale mamy spokój.
Jesli cie interesuje kupno odnowionego konwertera to słyszałem że nasz ASO Man MichałWruszak jest w temacie.