Witam wszystkich
Postanowiłem kupić sobie Audi A6 C5 2.4 lub 2.8. Przez półtora tygodnia śledziłem ogłoszenia na autoscout, mobile de i wielu innych, bo planowałem sprowadzić auto z zagranicy i okazało się, że niema tak dużego wyboru a zdecydowana większość sprzedających to handlarze, więc zacząłem szukać w Polsce i okazało się, że jest większy wybór i bliżej.
Znalazłem interesującą mnie ofertę 2,4 2000 automat, zadzwoniłem zarezerwowałem, nawet chciałem wpłacić zaliczkę i umówiłem się na oględziny za kilka dni. Handlarz nie dotrzymał umowy i sprzedał auto za dwa dni.
Więc znalazłem drugi egzemplarz z silnikiem 2.8 w manualu i podobna procedura jak wcześniej. Telefon, rezerwacja bez zaliczki i oględziny następnego dnia. Przed siódmą wsiadłem do pociągu i za 2,5 h byłem na miejscu sprzedawca zadeklarował się wyjechać po mnie na dworzec i tak zrobił, a nawet przed dojechaniem pociągu zadzwonił do mnie sprawdzić czy przyjadę.
Oględziny
Auto kupione przez handlarza w Niemczech od pierwszego właściciela, a właściwie właścicielki.
Po przejrzeniu dokumentów napraw, byłem miło zaskoczony, że przebieg zgadza się z historią napraw i fakturami. Jest nawet raport Dekry z 2014-03-18.
Auto było serwisowane w jednym warsztacie.
Jak zwykle bywa handlarze picują auta, żeby wyglądały jak nowe, ale w tym przypadku było odwrotnie. Auto nawet nie było odkurzane.
Miłe zaskoczenie bo jak przyjechałem obejrzeć to nawet nie było odśnieżone, więc pomyślałem chyba uczciwy handlarz.
Zapaliło na dotyk, praca silnika bez zastrzeżeń, łańcuszka nie słychać. Próbna jazda - zawieszenia z przodu nie słychać, wygląd db, więc kupiłem wiedząc, że będę musiał sporo zainwestować żeby auto doprowadzić do porządku.
Formalności przy zakupie to wypisanie faktury zakupu ubezpieczenie tymczasowe i przekazanie dokumentów i kluczyków. O 15,30 byłem z powrotem w domu.
Taki zakup zaoszczędził mi mnóstwo czasu i pieniędzy, auto było gotowe do rejestracji i ubezpieczenia i nazajutrz miałem polskie tablice.
Następnego dnia trafiło na warsztat w celu zdiagnozowania i usunięcia usterek.
Plusy
Ocena przez warsztat
Stan silnika bdb, ciśnienie oleju i w cylindrach bdb, przebieg prawdziwy, niespełna 200000.
Do wymiany co zakładałem z góry, to rozrząd który był wymieniany przy 11 tyś, olej, wszystkie filtry, i uszczelki z których lubi olej wyciekać.
Minusy
Nie zakładałem wymiany tulei tylnej belki i usunięcia usterki która wynikła podczas powrotu i zniknęła na drugi dzień to wariowanie wskazań prędkości, a co za tym idzie brak średniego spalania, przebiegu i tempomatu. Na dodatek po dojechaniu do domu wskaźnik paliwa nagle pokazał zero, a było 3/4 baku. Fis jeszcze nie jest w tragicznym stanie, ale ma już starcze oznaki.
Jutro powinienem odebrać auto z warsztatu i wziąć się za kosmetykę i usuwanie drobnych usterek.
Audi A6 C5 Avant 2.8 2001
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:31
- Lokalizacja: Bystra
Nie udzielam takich informacji. Mogę tylko powiedzieć, że nie kupił bym za taką cenę w Niemczech. Sam wyjazd kosztował by 500 + 550 paliwo na powrót to już 1050 + akcyza, tłumaczenia, przegląd około 2000 = 3050.
Mój dobry znajomy jeździ ciągle po auta i nie był w stanie w tak krótkim czasie znaleźć auta z pierwszej ręki, z rachunkami napraw i przebiegami.
Tak wyglądały przebiegi:
2002-08-14 28501
2003-04-16 42556
2003-11-19 56261
2005-04-14 82691
2006-05-29 112654
2006-11-09 116800
2006-12-13 116800
2007-11-19 131650
2008-04-07 139339
2008-04-09
2008-10-01 146006
2009-11-04 155540
2009-11-05 155540
2010-03-16 161071
2010-04-08 161728
2010-07-15 163996
2010-10-10
2010-11-11 165201
2010-12-16 166690
2011-11-30 175655
2011-11-30 175655
2011-12-02 175655
2012-03-01 178572
2012-04-30
2012-11-15 181547
2012-12-16 190987
2013-11-25 187919
2013-12-03 188502
2014-03-18 180095
2014-12-16 190987
2015-11-26 198000
[ Dodano: 2016-02-16, 23:14 ]
Dzisiaj auto poszło do zagazowania.
Miałem do wyboru trzech polecanych gazowników i każdy polecał inną instalację, a na forum LPG jeszcze inną, więc wybrałem gdzie mam najbliżej.
Zdecydowałem się na rodzimy produkt firmy AC Stag.
Elektronika Qmax Plus, reduktor AC R01 czerwony, wtryski AC W02, a właściwie W03.
Ostatnie auto z gazem miałem 15 lat temu i nie byłem z niego zadowolony, ale słysząc wiele pozytywnych opinii o nowoczesnych instalacjach skusiłem się na LPG.
Mój dobry znajomy jeździ ciągle po auta i nie był w stanie w tak krótkim czasie znaleźć auta z pierwszej ręki, z rachunkami napraw i przebiegami.
Tak wyglądały przebiegi:
2002-08-14 28501
2003-04-16 42556
2003-11-19 56261
2005-04-14 82691
2006-05-29 112654
2006-11-09 116800
2006-12-13 116800
2007-11-19 131650
2008-04-07 139339
2008-04-09
2008-10-01 146006
2009-11-04 155540
2009-11-05 155540
2010-03-16 161071
2010-04-08 161728
2010-07-15 163996
2010-10-10
2010-11-11 165201
2010-12-16 166690
2011-11-30 175655
2011-11-30 175655
2011-12-02 175655
2012-03-01 178572
2012-04-30
2012-11-15 181547
2012-12-16 190987
2013-11-25 187919
2013-12-03 188502
2014-03-18 180095
2014-12-16 190987
2015-11-26 198000
[ Dodano: 2016-02-16, 23:14 ]
Dzisiaj auto poszło do zagazowania.
Miałem do wyboru trzech polecanych gazowników i każdy polecał inną instalację, a na forum LPG jeszcze inną, więc wybrałem gdzie mam najbliżej.
Zdecydowałem się na rodzimy produkt firmy AC Stag.
Elektronika Qmax Plus, reduktor AC R01 czerwony, wtryski AC W02, a właściwie W03.
Ostatnie auto z gazem miałem 15 lat temu i nie byłem z niego zadowolony, ale słysząc wiele pozytywnych opinii o nowoczesnych instalacjach skusiłem się na LPG.