Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193 KM] Dwa czujniki temperatury ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

[AMX 2.8 193 KM] Dwa czujniki temperatury ?

Post autor: sebool12 » 25 sty 2016, 12:57

Witam

Od jakiegoś czasu męczę się z błędem:

Kod: Zaznacz cały

00562 -  Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
00562 -  Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
        29-10 -  Short to Ground - Intermittent
Przeglądając na szybko ETKA'e myślałem, że czujnik ten znajduje się gdzieś z przodu silnika/w rozrządzie. Jednak po wygooglowaniu G266 okazuje się, że to czujnik w misce olejowej.
Stąd pytanie czy ten silnik posiada aż dwa czujniki temp oleju ?

http://screenshot.sh/m8XBBBAGGSDfT

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 25 sty 2016, 16:21

Od razu zaznaczam, że u mnie czujnik temperatury znajduje się w misce i jest on również czujnikiem poziomu oleju a też mam silnik 2.8 193KM AMX i jestem dość na czasie jeżeli chodzi o jego konstrukcje.

Ogólny błąd czyli 00562 tyczy się tego czujnika ale przyjmuje różne wartości czyli 30-10 i 29-10 więc najprawdopodobniej chodzi u Ciebie też o ten czujnik w misce. Z tego co pamiętam do tego czujnika idą 3 albo 4 przewody od monitorowania temperatury oraz od poziomu oleju. Patrząc po błędach masz problem najprawdopodobniej z przewodami, gdzieś być może są przetarte i zwierają ze sobą lub dotykają obudowy. Sprawdź dokładnie wtyczkę przy czujniku, jak jeździsz bez osłony może woda lub wilgoć tam się dostała i robi się zwarcie. Jeżeli nigdzie indziej nie było grzebane w instalacji a wtyczka jest ok to może być, że czujnik umiera.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 25 sty 2016, 18:58

Dzisiaj przeczyściłem czujnik, zdziwiło mnie jak ciężko się zakłada wtyczkę (jakby coś w środku napuchło i odpychało). Jak na razie przejechałem ok 50km i nic nie po kojącego się nie dzieje.

Jednak mam pytanie odnośnie jego działania bo jednej rzeczy nie pamietam. Jak się on zachowuje gdy zgasimy silnik z rozgrzanym już olejem? Po ponownym uruchomieniu powinien od razu wskazać właściwą temp, czy powoli się podnosić (kilka minut), aż do stanu rzeczywistego?

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 25 sty 2016, 20:09

Wszystko zależy, jak długo silnik był wyłączony i od temp. otoczenia :) ale jeśli np. silnik był normalnie rozgrzany do 90st. i wyłączymy go na 5min to po przekręceniu zapłonu powinna się wskazówka od temp. oleju i płynu chłodniczego wychylić odrazu - na pewno nie do takich wartości, jak przed wyłaczeniem silnika, ale odrobinę poniżej tego. ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sty 2016, 22:08

ten czujnik wysyła sygnał cyfrowo ( tu częściowo rozpracowany sygnał: http://www.alm.hk/tiny/tinytog ) , tak jak pisze fosfinkiel sprawdza oprócz temp. - poziom i niby jeszcze jakość ( przeglądu longlife )

ten czujnik co w pierwszym poście jest w autach z licznikiem z analogowym zegarkiem ( czyli do rocznika modelowego 1999 )

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 25 sty 2016, 22:14

vojciechowsky pisze:po przekręceniu zapłonu powinna się wskazówka od temp. oleju i płynu chłodniczego wychylić odrazu
A u mnie kilka minut temp oleju wraca do stanu pierwotnego :/

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sty 2016, 22:39

licznik z dużym FIS? pytam żeby wykluczyć padające liczniki Jeagera....

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 25 sty 2016, 23:26

Tak, pełny FIS.
A błąd wyglądał jak ten poniżej

Obrazek

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 26 sty 2016, 17:48

Chodziło mi o to, że mając temp. oleju powiedzmy 100st. wyłączę silnik na kilka, kilkanaście min to będzie po uruchomieniu zapłonu pokazywać mniej niż te 100st i dopiero po pewnym czasie pracy silnika wróci do wyjściowej temperatury ;) mam nadizeję, że teraz dobrze wytłumaczyłem, o co mi chodzi <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sty 2016, 17:57

No ale olej może szybko wystygnąć? Czy wskazówką jest na dnie od razu?

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 23 mar 2016, 13:26

Jednak czujnik zachowuje się prawidłowo. Po ponownym uruchomieniu silnika wskazówka szybko wraca w okolice poprzedniej pozycji i w ciągu kilku sekund wraca dokładnie tam gdzie wcześniej - np olej miał 100st, gasze silnik na sek, wskazówka wraca, ale wskazując troche ponad 90st i po kilku sekundach wraca na wsazanie 100st

[ Dodano: 2016-03-23, 13:26 ]
Czy mógłby ktoś wrzucić jaką rezystancje powinnien mieć ten czujnik i na których pinach? I jak sprawdzić wtyczkę dochodzącą do tego czujnika? Pytam gdyż kupiłem drugi używany z A3 o tych samych nr i jest walnięty (już przy zapłonie wywala błąd i nie gaśnie, a vag sypie 00562 Open to plus)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 mar 2016, 13:54

Jest w sam naprawiam a4 b5 taką specyfikacja - PDF do znalezienia w sieci

Pin 1 - plus po stacyjce
Pin 2 - masa
Pin3 - do licznika

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 23 mar 2016, 14:46

bendzji, nic takiego w tej książce znaleźć nie mogę :/

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 mar 2016, 15:59

Ja na telefonie czytałem i myślałem na początku że to o temperatury chłodniczego chodzi - usunąłem.wpis ale.....coś się nie usunęło

[ Dodano: 2016-03-23, 15:59 ]
Kuzynką teraz kupowała jakiś chiński zamiennik - dam znać jak założy czy działa , coś koło 80-90 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga