Witam.
Mam pytanie. Wczoraj przy rozpędzaniu się przy ok 90 km/h auto przestało przyśpieszać. Przy gazie wciśniętym na ok 90% nagle jakby coś się odłączyło. Zredukowałem do 4 biegu, pózniej dałem na 6 bieg zero reakcji. Po przejechaniu 1km zatrzymałem auto i wyłączyłem. Po odpaleniu było już ok. Za tydzień wyjeżdżam za granicę i trochę mnie to zaniepokoiło. Spotkał się ktoś z taką sytuacją co może być przyczyną?
[A6 C6 2.0 TDI]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lis 2015, 18:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Myślę że prawdopodobnie zmienna geometria Ci się zaczyna przycinać. Bardzo typowa usterka która niestety wymaga wyjęcia i wyczyszczenia turbiny. Aby się upewnić że to właśnie ta usterka trzeba obserwować sztange turbiny podczas skrajnych jej ustawień (można na wolnych obrotach zdejmować i zakładać wężyk podciśnienia)
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
To jest stary numer z turbo jak się jeździ na emeryta czyli 2-2,5 tyś, obrotów. Wyskocz na trasę i potrzymaj powyżej 3 tyś obrotów. Jak wejdzie w tryb awaryjny to wyłącz silnik, włącz i ponownie w rurę. Jak przy 3,5 tyś przestanie spadać moc to jest przedmuchany. Trenowałem to wczoraj, bo przy kiepskich warunkach też go zamuliłem. U mnie po trzech wejściach w stan awaryjny przy obrotach 3-4 tyś i dalszym przedmuchiwaniu turbo wyzdrowiało.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lis 2015, 18:11
- Lokalizacja: Szczecin
Dziś byłem u mechanika i akumulator padł. Stwierdziłem, że to dobry moment na przepalenie go i podładowanie akumulatora od razu. Przejechałem ok 20 km na 3,4 biegu trzymając na 3500-4000 obrotów i ani razu nie wszedł w tryb awaryjny. Auto przyśpiesza normalnie, zdarzyło się to wtedy tylko raz ale jak podjechałem pod dom zauważyłem, że na luzie auto wibruję częściej i mocniej niż wcześniej. Czym to może być spowodowane ?