Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

17748Czujnik obrotów silnika 2.7 T 230KM

Silniki benzynowe
Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

17748Czujnik obrotów silnika 2.7 T 230KM

Post autor: Adrenaline1 » 11 sty 2016, 05:28

Witam , jestem posiadaczem od tygodnia a6 2.7 t , mam ciągle problem z błedem 17748 sporadyczne , zapala się co 5-6 zapalania po skasowaniu , i co jakiś czas ma problem z obrotami silnika falują . Czy to może być rozrząd czy któryś czujnik ?

Rano zrobiłem test , to na zimnym ciągle po kasowaniu wyskakuje błąd a na ciepłym nie wyskakuje .
Jeszcze z Rana wyskoczył :

17972Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16487Przepływomierz - wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18012Sterownik silnika - uszkodzenie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

[ Dodano: 2016-01-11, 05:28 ]
Widzę chyba ciężki przypadek ....

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sty 2016, 11:35

błąd 18012 sugeruje uszkodzenie ECU i stąd np. błędy przepustnicy ( za małe napięcie ) , przepływki itd.


co do 17748 tu masz propozycje rozwiązania problemu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 340/004928

Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

;)

Post autor: Adrenaline1 » 11 sty 2016, 15:30

Witam , dziś z ciekawości zobaczyłem akumulator , Pali bez problemu NAWET NA -15 na mrozach , tylko wymiary coś małe 60AH , 540A . Czy może to być przyczyna błędów ?

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 11 sty 2016, 16:47

Troche maly Ci powiem... Ja w 2.8 mam 74ah. Wczesniej jak kupowalem auto naewt nie spojrzalem na aku a by 100ah i lipa cizeko palil nie doladowywal teraz mam 74 ah i smiga baedzo dobrze zero problemow. Nie mowie ze to przyczyna Twoich problemow ale aku chyba troche za maly..

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sty 2016, 18:01

Ja też mam 74 Ah.

Jak mocno nukuje napięcie przy kręceniu rozrusznikiem? Jeśli mocno to może walić błędami jak najbardziej.

Co robiłeś po kupnie? Od razu te błędy były?

Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

Post autor: Adrenaline1 » 11 sty 2016, 19:04

bendzji pisze:Ja też mam 74 Ah.

Jak mocno nukuje napięcie przy kręceniu rozrusznikiem? Jeśli mocno to może walić błędami jak najbardziej.

Co robiłeś po kupnie? Od razu te błędy były?

Jak wracałem z Łodzi do Chorzowa , jak go kupiłem , pojechałem na stacje zatankować , zapaliłem i oświecił się Check i był nerw ... Po przejechaniu paru kilometrów zgasiłem i odpaliłem było Ok Check zgasł .

Dziś znowu zapalił się Check ale z nowymi błędami ;)
17748Czujnik obrotów silnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17831Układ wtrysku powietrza dodatkowego 1 - wymagany przepływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17819Układ wtrysku powietrza dodatkowego 2 - wymagany przepływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


błędy zaświecają się tylko podczas zapalania samochodu co 5-6 kręcenie od kasowania .

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 12 sty 2016, 16:48

Jak masz kogos z aku 74 ah wrzucic na chwile to zobacz wrzuc aku zapal kilka razy i zobaczysz. Tylko zanim przelozysz skasuj bledy.

Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

Post autor: Adrenaline1 » 18 sty 2016, 16:22

Hej, wymieniłem Akumulator i dalej wywala błąd 17748 ;(

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 sty 2016, 22:14

no to sprawdzaj dalej:
- Timing Belt/Chain incorrectly installed
- Timing Chain probably lengthened
- Camshaft Position Sensor (G40) faulty
- Engine Speed Sensor (G28) faulty


Possible Solutions
Check Timing Belt/Chain installation
Use Measuring Value Blocks (MVB) to Check Timing Chain
Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)
Check/Replace Engine Speed Sensor (G28)

Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

Post autor: Adrenaline1 » 19 sty 2016, 20:20

Ale zauważyłem że Check oświeca się po :
17831 - Zespół 1; układ doprowadzania wtórnego powietrza: za mały przepływ
P1423 - 35-00 - -
17819 - Zespół 2; układ doprowadzania powietrza wtórnego: za mały przepływ
P1411 - 35-00 - -

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 sty 2016, 20:25

To układ sai - do sprawdzenia przekaźnik i bezpiecznik w puszce ECU , sama pompa, z tyłu na głowicach są zawory - jest na forum opisane dużo i nawet naprawa pompy

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 sty 2016, 11:27

Błąd g40 wywala odrazu po skasowaniu? Tzn jak odpalasz wyskakuje czy po kilku odpaleniach?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

Post autor: Adrenaline1 » 20 sty 2016, 16:12

[quote="szydera"]Błąd g40 wywala odrazu po skasowaniu? Tzn jak odpalasz wyskakuje czy po kilku odpaleniach?

Wywala po 2-3 odpaleniu sporadyczny

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 sty 2016, 16:21

Wydaje mi się że jeżeli przestawione były by wałki to błąd był by stały. Sai bym się nie przejmował prawdopodobnie pompa nie chodzi i masz takue błędy. W puszcze ecu masz bezpiecznik 40 ktory jest przepalony. Sprawdź jakie masz napięcie ładowania, jeżeli jest uwalony alternator to też sieje błędami ale to takie moje domysły. Najprościej jest wymienić rozrząd u mechanika który ogarnie v6 i sprawdzi odrazu ustawienia wałków na blokadach i z całą sztuką wymiany i prawidlowego ustawienia rozrządu. Przy okazji odchwasci auto tj standardowo wymieni uszczelki uszczelniacze i wszystko co przepuszcza ;-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Adrenaline1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2016, 08:09
Lokalizacja: SH

Post autor: Adrenaline1 » 20 sty 2016, 17:06

Właśnie byłem zobaczyć ładowanie i jest 13.6 v nowy akuś , chyba coś z alternatorem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja