Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[TIP+Q] 2.7 Biturbo wymiana skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

[TIP+Q] 2.7 Biturbo wymiana skrzynia

Post autor: karol_17 » 16 sty 2016, 19:38

Witam, szukuje sie do demontarzu i naprawy mojej skrzynia automatycznej w moim Audi A6 C5 1999r z silnikiem AJK 2.7 Biturbo naped Quattro chciał bym zasięgnąć informacji co i jak muszę zrobic zebny wymontowac skrzynię z samochodu ? Dziękuję za info z góry.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 sty 2016, 21:25

Polecam wyjechać z całym napędem czyli odkręcasz i odłaczasz silnik i skrzynie i po zdemontowaniu przodu wyjeżdzasz tym z auta. Wg mnie to najbezpieczniejsza metoda bo jesli tego nie robiłes to masz bardzo czuły punkt jakim jest konwerter i jego szyjka. łatwo to uszkodzic przy demontowaniu samej skrzyni z auta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 sty 2016, 21:41

tu masz fotki poglądowe co wyciągają przy demontażu skrzyni - https://picasaweb.google.com/1077111664 ... iA6Quattro

Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karol_17 » 17 sty 2016, 15:21

Apophis, poponujesz mi wyjechanie całym motorem by dostać się do skrzyni ??

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sty 2016, 17:06

Wyjechanie całym napędem by bezstresowo i bezpiecznie zrobic co trza. W RS6 nawet Łoboda co ma serwis ASB woli wytachać całośc bo wygodniej i bezpieczniej.

Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karol_17 » 17 sty 2016, 18:37

A jak wyglada kwestje rozpinania weży od chłodnicy oleju ? bez problemowo ?
Bo pewnie olej i tak zleci z całej chłodniczki i trzeba bedzie napełnic układ na nowo.

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sty 2016, 19:09

No oczywiście. W końcu i tak masz zamiar robić skrzynie.

Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karol_17 » 17 sty 2016, 19:15

Zgadzam sie :) jakieś specjalne klucze lub narzędzia mi potrzebne ?? Hmm

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sty 2016, 19:20

Przydał by sie wózek do wyciagania napędów :)

Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karol_17 » 20 sty 2016, 21:09

Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontować rozrusznik ? I jak wyglada problem z tym konwerterem ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 sty 2016, 21:54

bez demontażu rozrusznika nie odkręcisz konwertera od silnika

Gość.

Post autor: Gość. » 20 sty 2016, 22:13

Tak. Konwerter siedzi na 3 śrubach przykreconych do "zamachu" odkręcasz je przez dziure po rozruszniku-teraz może juz sobie wyobrażasz delikatna i bardzo trudna prace demontażu skrzyni bez silnika z auta. Po odkreceniu owego konwertera odkrecasz dopiero skrzynie i razem z nim wychodzi.

Istotne jest by nic nie robic na siłe czy po przekątnej bo wtedy uszkodzic sie może szyjka konwertera-jego najdelikatniejsza cześć,i szlag trafi wtedy panewke-wycieki lub tez i pompe oleju.

Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karol_17 » 21 sty 2016, 05:25

Najgorsze jest to Ze z 2.7 biturbo totalnie nie da sie wyjąc rozrusznika ;(

Gość.

Post autor: Gość. » 21 sty 2016, 15:46

Chyba każde V6,V8 ma z tym spory problem a w biturbo sa jeszcze te turbinki gdzies tam-więc jak napisałem targasz całość-masz spokojne serce że nic nie upier...sie po drodze.

Awatar użytkownika
karol_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
Imię: Karol
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karol_17 » 24 sty 2016, 19:55

Wyjechałem z cała skrzynia i silnikiem i sankami . Najlepsze wyjście .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja