[ARS 4.2 299 KM] szarpie, drga na niskich obrotach 1800-2200
[ARS 4.2 299 KM] szarpie, drga na niskich obrotach 1800-2200
Witam.
Mój problem polega na tym, że przy niskich obrotach tak od 1800 do 2200 obrotów samochód szarpie, drga.
Po wcześniejszym podłączeniu komputera wyskoczyły tylko błędy sondy lambda i komunikat o zbyt ubogiej mieszance. Domyślam się, że to od złego ustawieniu gazu.
Samochód wstawiłem do mechanika. Wymienił pasek rozrządu, rolki, ogólnie rozrząd i kilka innych rzeczy.
Po odebraniu samochodu wszystko wydawało się oki do momentu dopóki nie wyjechałem na trasę i zauważyłem, że samochód szarpie, nie ma mocy na wyżej podanych obrotach, szczególnie na wysokich biegach.
Pojechałem w inne miejsce podłączyć auto pod komputer i sprawdzić cewki i świece.
Świece ok, cewki też, wymienili przy okazji filtr powietrza.
Na komputerze wyskoczyły błędy których przed naprawą samochodu nie było. Pojawił się błąd przestawienie wałka rozrządu rząd 2 działanie błędne i błędy dotyczące wszystkich cylindrów i coś z zapłonami.
Wkleję zdjęcie poprzedniego wydruku z komputera, a później dołączę tez ten aktualny wydruk.
Podjechałem do mechanika, który wymienił rozrząd, a on twierdzi, że to nie wina rozrządu, że jest ustawiony dobrze, a błąd który wyskakuje dotyczy pewnie czujnika halla.
Teraz moje pytanie brzmi jak myślicie co to może być? Czy czujnik, czy źle ustawiony rozrząd czy może jednak cewki czy może coś innego?
Proszę o pomoc
Mój problem polega na tym, że przy niskich obrotach tak od 1800 do 2200 obrotów samochód szarpie, drga.
Po wcześniejszym podłączeniu komputera wyskoczyły tylko błędy sondy lambda i komunikat o zbyt ubogiej mieszance. Domyślam się, że to od złego ustawieniu gazu.
Samochód wstawiłem do mechanika. Wymienił pasek rozrządu, rolki, ogólnie rozrząd i kilka innych rzeczy.
Po odebraniu samochodu wszystko wydawało się oki do momentu dopóki nie wyjechałem na trasę i zauważyłem, że samochód szarpie, nie ma mocy na wyżej podanych obrotach, szczególnie na wysokich biegach.
Pojechałem w inne miejsce podłączyć auto pod komputer i sprawdzić cewki i świece.
Świece ok, cewki też, wymienili przy okazji filtr powietrza.
Na komputerze wyskoczyły błędy których przed naprawą samochodu nie było. Pojawił się błąd przestawienie wałka rozrządu rząd 2 działanie błędne i błędy dotyczące wszystkich cylindrów i coś z zapłonami.
Wkleję zdjęcie poprzedniego wydruku z komputera, a później dołączę tez ten aktualny wydruk.
Podjechałem do mechanika, który wymienił rozrząd, a on twierdzi, że to nie wina rozrządu, że jest ustawiony dobrze, a błąd który wyskakuje dotyczy pewnie czujnika halla.
Teraz moje pytanie brzmi jak myślicie co to może być? Czy czujnik, czy źle ustawiony rozrząd czy może jednak cewki czy może coś innego?
Proszę o pomoc
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mechanik raczej ustawial na punkty nie blokady najleprze jest to ze przed nie bylo zadnego bledu a po wymianie ze roezad przestawiony nie wlasciwa praca jednak twierdzi ze to cewki i chodzi o prąd objawy sa takie ze na jalowym lekko szarpie benzyna lpg i jak by sie mulil na 5biegu do 2300 obrotow
Jak depne czuc odejscie idzie i tak na bezynie i gazie
Jak depne czuc odejscie idzie i tak na bezynie i gazie
Nie ma żadnych punktów na kołach wałków rozrządu, jest tylko na kole pasowym wału korbowego. Na kołach wałków, to pewnie sobie mazakiem zrobił, jak nie użył blokady to rozrząd na 99% źle jest ustawiony i są rozjazdy na bankach, dlatego wywala błąd. W każdej V-ce rozrząd musi być ustawiony idealnie. Jak już poprawisz rozrząd, to zdejmij na kilkanaście minut klemę z akumulatora( jak masz radio ori, to może wymagać kodu), załóż i pojeździj kilka kilometrów tylko na benzynie i zobaczymy czy szarpanie ustąpi. Być może LPG tutaj miesza w mapie i z z tond to szarpanie.
wklejam ostatni wydruk z dzisiaj.
błędy zostały skasowane i wyskakuje tylko sonda lambda i ten rozrząd
[ Dodano: 2016-01-13, 22:35 ]
teraz pytanie czy to zle ustawiony rozrzad i takie bledy czy poprostu jakis czujnik czy tez sterownik polozenia walu?
[ Dodano: 2016-01-14, 11:22 ]
Przed chwilą zostawiłem samochód u tych co robili ten rozrząd.
Facet się upiera, że normalnie się ustawia na punkty i nie przyjmuje do wiadomości jak mówię o ustawieniu na blokady. Upiera się, że dobrze ustawili i najprędzej to wina napinacza.
I co mam teraz myśleć? Koszt jednego to tysiąc złotych, a mówi że 2 są.
Przy wymianie wcześniej wymienili tylko rolkę i pasek. Czy to możliwe, że to wina tego napinacza którego nie wymienili?
błędy zostały skasowane i wyskakuje tylko sonda lambda i ten rozrząd
[ Dodano: 2016-01-13, 22:35 ]
teraz pytanie czy to zle ustawiony rozrzad i takie bledy czy poprostu jakis czujnik czy tez sterownik polozenia walu?
[ Dodano: 2016-01-14, 11:22 ]
Przed chwilą zostawiłem samochód u tych co robili ten rozrząd.
Facet się upiera, że normalnie się ustawia na punkty i nie przyjmuje do wiadomości jak mówię o ustawieniu na blokady. Upiera się, że dobrze ustawili i najprędzej to wina napinacza.
I co mam teraz myśleć? Koszt jednego to tysiąc złotych, a mówi że 2 są.
Przy wymianie wcześniej wymienili tylko rolkę i pasek. Czy to możliwe, że to wina tego napinacza którego nie wymienili?
Ustalmy jedno. Moim zdaniem nie ma możliwości poprawnego ustawienia rozrządu bez blokady. Ten błąd może też świadczyć o uszkodzeniu napinacza łańcuchów rozrządu(łańcuchem sa spięte wałki rozrządu z tyłu silnika),ale musiał byś mieś mega pecha i mega zbieg okoliczności, żeby to się stało zaraz po wymianie rozrządu. Błąd napinacza może się pojawić zaraz po wymianie paska, podczas obracania wałem po wymiane paska w celu sprawdzenia przed odpaleniem silnika czy wszystko jest ok, może część oleju z niego wyciec(łańcuch jest napinany napinaczem poprzez ciśnienie oleju). Po odpaleniu może po chwili złapać błąd, ale po skasowaniu nie ma prawa wrócić. Choć to też sporadyczny przypadek. Tu masz jak powinna przebiegać wymiana rozrządu, co prawda w V6, ale w V8 jest bliźniaczo. Zobaczysz do czego służy blokada i zobaczysz też że żadnych znaków na kołach wałków rozrządu nie ma. Choć na tym filmie nie wykorzystali blokady wału korbowego, a powinni.
Acha, nie ma potrzeby wymieniać 2 napinaczy, skoro na 1 banku jest ok. Nie ma też napinaczy po 1000 zł. Nowe ori kosztują jakieś 1750 za sztukę, są też zamienniki po "pincet" za sztukę ale nie mam pojęcia jakiej są jakości. To tak w razie czego napisałem, bo uważam, że poprawne ustawienie rozwiąże problem. I nie wierzę, że będzie się chciało Twojemu mechanikowi wszystko jeszcze raz rozbierać i sprawdzać, powie że wszystko było ok. Jak masz możliwość to podjedź w środku dnia i zobacz co i jak robią przy Twoim aucie.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-01-14, 14:24 ]
Acha, nie ma potrzeby wymieniać 2 napinaczy, skoro na 1 banku jest ok. Nie ma też napinaczy po 1000 zł. Nowe ori kosztują jakieś 1750 za sztukę, są też zamienniki po "pincet" za sztukę ale nie mam pojęcia jakiej są jakości. To tak w razie czego napisałem, bo uważam, że poprawne ustawienie rozwiąże problem. I nie wierzę, że będzie się chciało Twojemu mechanikowi wszystko jeszcze raz rozbierać i sprawdzać, powie że wszystko było ok. Jak masz możliwość to podjedź w środku dnia i zobacz co i jak robią przy Twoim aucie.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-01-14, 14:24 ]
Nie bardzo wiem o jakim napinaczu tu piszesz. Standardowo wymienia się przy wymianie paska napinacz hydrauliczny, inaczej tłumik drgań (nie myl z napinaczem o którym wcześniej pisałem), ale o tym Twój mechanik powinien wiedzieć i go wymienić, kosztuje coś koło 200 zł.marcaudi pisze:Przy wymianie wcześniej wymienili tylko rolkę i pasek. Czy to możliwe, że to wina tego napinacza którego nie wymienili?
dziekuje za odpowiedzi tak na poczatek co do wymiany rozmawialem tez z innymi mechanikami pogladowo prawie wszyscy twierdza ze trzeba na blokady ustawic mowil mi tez o tym lancuszku z tylu silnika ale skoro wczesniej bylo ok to czemu teraz nagle nie pozatym mechanik powiedzial odrazu ze jesli od strony mechanicznej jest cos zle to oczywiscie bedzie poprwione martwi mnie tylko to zeby terz nie nawymyslali bog wie czego a ja teraz bede placil za ich ewentualn niewiedze ale jestem dobrej mysli poczekam co bedzie dalej i odrazu napisze dobrze ze sa takie fora bo sa naprawde przydatne
ostatnia zecz jaka mnie zastanwia w aucie to tylko to drganie jak by szarpanie na obrotach 1800/2400 to bylo przed wymiana moze ktos ma jakies pomysly co to moze byc?????????
ostatnia zecz jaka mnie zastanwia w aucie to tylko to drganie jak by szarpanie na obrotach 1800/2400 to bylo przed wymiana moze ktos ma jakies pomysly co to moze byc?????????
Napisałem Ci kilka postów wyżej, co może być i od czego zacząć. Oczywiście, żeby silnik poprawnie pracował na benzynie to musisz ogarnąć sondy, tam gdzie wywala błąd grzałki sondy to pomoże jedynie wymiana. Nie kupuj żadnych zamienników chińskich, tylko ori Bosch-a. Tam gdzie masz za duży opór, to spróbuj przeczyścić piny we wtyczce, ale i tak obstawiam, że jest uszkodzona.
To szarpanie, to pewnie masz przez źle wyregulowaną instalacje LPG. Ona tez potrafi sporo namieszać i silnik na benzynie też będzie kulał. Zrób test z klemą na początek, apóźniej zobaczymy.
To szarpanie, to pewnie masz przez źle wyregulowaną instalacje LPG. Ona tez potrafi sporo namieszać i silnik na benzynie też będzie kulał. Zrób test z klemą na początek, apóźniej zobaczymy.
Gruszka steruje klapami w dolocie tzn w zależności od obrotów skraca lub wydłuża dolot powietrza tak aby w każdym zakresie obrotów moc była optymalna. Ale jej uszkodzenie raczej nie ma wpływu na te błędy które oposales. Cewki powinny być dobre, upewnij się na stronie intercars czy iparts. Wiele osób montuje cewki od tfsi ale czy faktycznie ma to wpływ na pracę silnika to nie wiem.
a wiec tak rozrzad sprawdzony i jak twierdzi mechanik jest ok i sprawdal n ablokady
wszystko sie zgadza pytanie moje czy blokady mogl zalozyc i sprawdzic ustawienie czy mosial by roznbierac rozrzad a co do bledu jaki wyskoczyl
17748
jak mowi to cos z elektryka ze trzeba posprawdzac czujniki
tak wlasnie zrobie i odrazu zaloze ta gruszke bo byla uszkodzona posprawdza mi wszystkie czujniki termostaty cewki wyeliminuje elektryke zobaczymy co dlej bedzie moze cos wiecie na temat tego bledu? o czym on swiadczy czy moze to byc wina napinacza?
[ Dodano: 2016-01-15, 19:29 ]
prosze o pomoc bo juz niewiem co mm robic on twierdzi ze rozrzad ok aja niemam pewnosci
wszystko sie zgadza pytanie moje czy blokady mogl zalozyc i sprawdzic ustawienie czy mosial by roznbierac rozrzad a co do bledu jaki wyskoczyl
17748
jak mowi to cos z elektryka ze trzeba posprawdzac czujniki
tak wlasnie zrobie i odrazu zaloze ta gruszke bo byla uszkodzona posprawdza mi wszystkie czujniki termostaty cewki wyeliminuje elektryke zobaczymy co dlej bedzie moze cos wiecie na temat tego bledu? o czym on swiadczy czy moze to byc wina napinacza?
[ Dodano: 2016-01-15, 19:29 ]
prosze o pomoc bo juz niewiem co mm robic on twierdzi ze rozrzad ok aja niemam pewnosci
Zeby założyć blokadę trzeba przynajmniej zdjąć zderzak odsunąć cały przód, zdjąć pasek wielorowkowy, i odkręcić napęd wiskozy itp. Roboty trochę z tym jest.marcaudi pisze:a wiec tak rozrzad sprawdzony i jak twierdzi mechanik jest ok i sprawdal n ablokady
wszystko sie zgadza pytanie moje czy blokady mogl zalozyc i sprawdzic ustawienie czy mosial by roznbierac rozrzad
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga