No wlasnie tak mysle czy ktos jej kiedys nie przestawial naprawiajac cos ibkorygujac krzywa kierownice po naprawie bo mechanicy bywaja rozni a dodatkowo ustawiajac zla zbieznosc kierownica jest prosto a przy dobrej zbieznosci krzywo. Moj mechanik mi propinowal przestawienie jej i tez mowil ze to nic nie zepsuje i nic sie nie pogorszy odnosnie jazdy. Teraz jesli mowisz ze robiles i zero problemu to dam mu do przestawienia:-)
[ Dodano: 2015-12-30, 22:51 ]
Nie zdejmowalem kierownicy,postanowilem jeszcze raz pojechac na zbieznosc i...kiera w druga strone ale...za kazdym razem mam katy pochylenia kola poza norma,oba mniej wiecej tak samo. Wedlug tego urzadzenia powinno byc od -0.25 do -1,15. Teraz poogladalem wykresy z poprzedniego ustawiania i z dzisiejszego. Na ostatnim pochylenie bylo jednego kola -1.22 a drugiego cos kolo -1,18 dzisiaj po ustawieniu zbieznosci z tymi samymi parametrami pochylenie kola lewego i prawego bylo podobne i mialo ok -1,34. Co to moze byc?najprawdopodobniej mam tuleje sanek do wymiany bo wylaza sporo na podnosniku i puka cos najprawdopodobniej tez w nich. Moga to sanki sie przestawiac i zmieniac tak katy pochylenia kola?do tego zawsze kierownica robi sie krzywo po ustawieniu i ujechaniu doslownie paru metrow.
[ Dodano: 2015-12-30, 23:02 ]
Jeszcze jedna taka kwestia mi przyszla do glowy po poszperaniu w necie a mianowicie zbieznosc i pochylenie tylnych kol. U poprzedniego ustawiacza wyszlo ze tyl tez jest poza norma a mialem chyba w lipcu wymieniane tuleje tylnej belki i teraz pytanie czy mogli mi przykrecic nie w to samo miejsce i stad te zle wyniki z tylu i co za tym idzie kierownica sie przestawia?
[ Dodano: 2015-12-30, 23:04 ]
Jeszcze tylko dodam ze przykrecali je na podnosniku ale na drugi dzien pojechalem z reklamacja to podniesli auto,poluzowali ta srube wchodzaca w tuleje,wjechali na kanal i tam ja dokrecili.
[ Dodano: 2016-01-11, 16:00 ]
Panowie wychodzi na to ze ta skrecona kierownica to byly zle opony. Dojrzalem swego czasu ze opony na przodzie mam 13 letnie!! masakra,bierznik zaczal sie kruszyc wiec poszukalem opon takich zeby dojezdzic do konca sezonu ale okazaly sie tez krzywe wiec zamienilem je z tylem i kierownica prawie jest prosto.Podejrzewam ze teraz zbieznosc by to naprawila ale juz szkoda mi kasy i pojezdze tak do wiosny. Ponad to auto zrobilo sie stabilniejsze,nie wiem jak w trasie przy wiekszych predkosciach ale byc moze to tez bylo przyczyna tej niestabilnosci. Stare,twarde opony i do tego nierowne. Niby na oko wygladaly rowne ale po zmierzeniu wyszlo szydlo z worka. Najlepsze ze kolega pracujacy w wulkanizacji mi je pchnal zapewniajac ze bede zadowolony. Przy tej drugiej parze co kupilem ktora okazala sie rowniez nierowna nawet dopompowal mi specjalnie na lewe przednie cisnienie 2.6 a na prawe 2.8 zeby mniej sciagalo (u mnie norma to 2.3 wedlug wlepki). Tak o to jestem bogatszy o nowa wiedze i ubozszy o jednego "kolege". Sprawdzajcie przy podobnych sytuacjach bieznik czyms do mierzenia po bokach i na srodku bo na oko mozna sie naciac jak ja i klnac na ludzi od geometrii.
Geometria zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
pomiarem nie określisz na 100% czy opona ściąga
za ściąganie odpowiada zbyt duża stożkowatość opony a to typowa wada fabryczna nie widoczna wizualnie
sprawdzić można to jedynie na wyważarce hunter z testem drogowym
nierównomierne zużycie z jednej strony bieżnika równięż możę być przyczyną ściągania choć nie musi
ale to już wada eksploatacyjna
za ściąganie odpowiada zbyt duża stożkowatość opony a to typowa wada fabryczna nie widoczna wizualnie
sprawdzić można to jedynie na wyważarce hunter z testem drogowym
nierównomierne zużycie z jednej strony bieżnika równięż możę być przyczyną ściągania choć nie musi
ale to już wada eksploatacyjna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No u mnie chyba byla to wada eksploatacyjna bo oponki juz leciwe i mimo ze boki byly bardziej zjechane od srodka to jeszcze jeden bok byl mniejszy troche od drugiego. 2 mechanikow,3 stacje diagnostyczne i nikt nie wiedzial co jest przyczyna krzywej kierownicy i tej niestabilnosci a teraz po przelozeniu kol kierownica juz minimalnie tylko krzywo i co najwazniejsze jadac po miescie czuje sie ta pewnosc prowadzenia,kierownica zaczela ciezej chodzic i wrazenie jest jak po szynach,oby w trasie tez tak bylo to rozwiazalby sie problem. Mam nadzieje ze te krzywo sciete z tylu opony nie beda jakis poslizgow lapac. Ale tyl jest ciagniety wiec chyba nie powinny jezdzac normalnie co?
[ Dodano: 2016-06-11, 03:09 ]
No wiec przyczyna krzywej kierownicy bylo zawieszenie dojechane ktorego szarpaki ani mechanicy mowili ze nie widza. Po rozpieciu dopiero okazalo sie jak luzy maja sworznie i koncowka drazka. Po wymianie wahaczy i koncowek drazkow kierownica praktycznie odrazu sie wyprostowala a po ustawieniu zbieznosci jest idealnie prosto i autko jezdzi prosto jak po szynach (te same opony ktore mialem wczesniej).
[ Dodano: 2016-06-11, 03:09 ]
No wiec przyczyna krzywej kierownicy bylo zawieszenie dojechane ktorego szarpaki ani mechanicy mowili ze nie widza. Po rozpieciu dopiero okazalo sie jak luzy maja sworznie i koncowka drazka. Po wymianie wahaczy i koncowek drazkow kierownica praktycznie odrazu sie wyprostowala a po ustawieniu zbieznosci jest idealnie prosto i autko jezdzi prosto jak po szynach (te same opony ktore mialem wczesniej).