Witam,
Czy ktos z Was wie moze jak zaprogramowac pilota webasto do A6 C6 o numerach 4F0 909 507 B ?
[A6 C6] Programowanie pilota webasto
[A6 C6] Programowanie pilota webasto
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 18:59 przez paczus, łącznie zmieniany 1 raz.
bojar9, A po co Ci pilot? Zbędny bajer. Wszystko i tak się ustawić da z poziomu MMI 
Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego
- Poprzez ten kanał dopasowania może zostać dopasowanych do ogrzewania
postojowego do 4 zdalnych sterowań radiowych
- Jeżeli w ciągu ok. 8 s po podłączeniu akumulatora lub podłączeniu komputera
sterującego ogrzewania dodatkowego -J364- lub odbiornika radiowego ogrzewania
postojowego -R64- do zasilania napięciowego naciśnięty zostanie przycisk Off
zdalnego sterowania radiowego, to może ono , w zależności od wersji komputera
sterującego ogrzewania dodatkowego -J364- niechcący zostać dopasowane.
Wskazanie = „Czekanie“
Wprowadzić za pomocą klawiatury lub paska przewijania na wyświetlaczu testera w
celu dopasowania zdalnego sterowania radiowego „2“ (przy testerze -VAS 5051 A- lub
testerze -VAS 5052-) lub „1“ (przy -VAS 5163-) i potwierdzić wprowadzenie na
wyświetlaczu testera.
- Wskazanie zmienia się na „Wysyłanie“ (i po chwili na „Uczenie“)
Wskazanie = „Wysyłanie“ (komputer sterujący ogrzewania dodatkowego -J364- wysyła
informację „Uczenie“ do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -R64-)
Wskazanie = „Uczenie“ (odbiornik radiowy ogrzewania postojowego -R64- czeka na
sygnał z pilota zdalnego sterowania radiowego ogrzewania postojowego
- Nacisnąć w ciągu ok. 5 sek. przycisk Off (przycisk wyłączania) na pilocie zdalnego
sterowania radiowego, zwrócić przy tym uwagę na zachowanie wystarczającego
odstępu od anteny samochodu (w przypadku zbyt silnego sygnału radiowego mogą
wystąpić problemy z odbiorem, w razie potrzeby zakryć antenę ręką lub jakimś
przedmiotem lub zachować odstęp od samochodu min. 10 m).
Wskazanie = „Zapamiętane“ lub „Rozpoznane“ (sygnał radiowy z pilota zdalnego
sterowania radiowego ogrzewania postojowego, został rozpoznany i prawidłowo
zapamiętany)
- Potwierdzić wskazanie „Zapamiętane“ lub „Rozpoznane“ przez naciśnięcie przycisku
„Zapamiętaj / Przejmij“ na ekranie testera.
Wskazanie = „Czekanie“
- Wyjść z funkcji „Dopasowanie“ przez przycisk ze strzałką „Powrót“ (na dole z lewej
strony na wyświetlaczu testera).
- Wybrać ponownie funkcję „Dopasowanie“ (jeśli planuje się dopasowanie kolejnego
pilota zdalnego sterowania radiowego).
- Wyjść z funkcji Diagnoza własna ogrzewania postojowego
- Sprawdzić wysterowanie ogrzewania postojowego przez zdalne sterowanie radiowe (np.
przez odczyt bloku wartości mierzonych „006“ w komputerze sterującym ogrzewania
dodatkowego -J364-). Tryb pracy ogrzewania postojowego „Ogrzewanie postojowe“ lub
„Wentylacja postojowa“ zależy od nastawionej temperatury wymaganej i zmierzonej
temperatury rzeczywistej wewnątrz samochodu (ustalonych przez przednią jednostkę
obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic -J255- i na podstawie
tych wartości przednia jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji
Climatronic -J255- podaje tryb pracy).
Wskazanie = „Niezapamiętane“ (sygnał radiowy z pilota zdalnego sterowania radiowego
ogrzewania postojowego nie został rozpoznany, pilot nie mógł zostać dopasowany).
- Ponownie przeprowadzić dopasowanie (być może nie przestrzegano dokładnie
podanego czasu), należy przy tym podjąć następujące działania:
- Potwierdzić wskazanie „Niezapamiętane“ przez naciśnięcie przycisku „Zapamiętaj /
Przejmij“.
- Wyjść z funkcji „Dopasowanie“ przez przycisk ze strzałką „Powrót“ (na dole z lewej
strony na wyświetlaczu testera).
- W razie potrzeby wyjść całkowicie z funkcji „Diagnoza własna“ i odłączyć tester od
samochodu.
- Wybrać ponownie funkcję „Dopasowanie“ i jeszcze raz przeprowadzić dopasowanie od
początku.
- Sprawdzić połączenie odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -R64- z instalacją
antenową samochodu.
- Sprawdzić baterię w pilocie zdalnego sterowania radiowego.
- Sprawdzić zasilanie napięciowe i połączenie z masą odbiornika radiowego ogrzewania
postojowego -R64- (wg schematu elektrycznego)
- Sprawdzić połączenie z odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -R64

Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego
- Poprzez ten kanał dopasowania może zostać dopasowanych do ogrzewania
postojowego do 4 zdalnych sterowań radiowych
- Jeżeli w ciągu ok. 8 s po podłączeniu akumulatora lub podłączeniu komputera
sterującego ogrzewania dodatkowego -J364- lub odbiornika radiowego ogrzewania
postojowego -R64- do zasilania napięciowego naciśnięty zostanie przycisk Off
zdalnego sterowania radiowego, to może ono , w zależności od wersji komputera
sterującego ogrzewania dodatkowego -J364- niechcący zostać dopasowane.
Wskazanie = „Czekanie“
Wprowadzić za pomocą klawiatury lub paska przewijania na wyświetlaczu testera w
celu dopasowania zdalnego sterowania radiowego „2“ (przy testerze -VAS 5051 A- lub
testerze -VAS 5052-) lub „1“ (przy -VAS 5163-) i potwierdzić wprowadzenie na
wyświetlaczu testera.
- Wskazanie zmienia się na „Wysyłanie“ (i po chwili na „Uczenie“)
Wskazanie = „Wysyłanie“ (komputer sterujący ogrzewania dodatkowego -J364- wysyła
informację „Uczenie“ do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -R64-)
Wskazanie = „Uczenie“ (odbiornik radiowy ogrzewania postojowego -R64- czeka na
sygnał z pilota zdalnego sterowania radiowego ogrzewania postojowego
- Nacisnąć w ciągu ok. 5 sek. przycisk Off (przycisk wyłączania) na pilocie zdalnego
sterowania radiowego, zwrócić przy tym uwagę na zachowanie wystarczającego
odstępu od anteny samochodu (w przypadku zbyt silnego sygnału radiowego mogą
wystąpić problemy z odbiorem, w razie potrzeby zakryć antenę ręką lub jakimś
przedmiotem lub zachować odstęp od samochodu min. 10 m).
Wskazanie = „Zapamiętane“ lub „Rozpoznane“ (sygnał radiowy z pilota zdalnego
sterowania radiowego ogrzewania postojowego, został rozpoznany i prawidłowo
zapamiętany)
- Potwierdzić wskazanie „Zapamiętane“ lub „Rozpoznane“ przez naciśnięcie przycisku
„Zapamiętaj / Przejmij“ na ekranie testera.
Wskazanie = „Czekanie“
- Wyjść z funkcji „Dopasowanie“ przez przycisk ze strzałką „Powrót“ (na dole z lewej
strony na wyświetlaczu testera).
- Wybrać ponownie funkcję „Dopasowanie“ (jeśli planuje się dopasowanie kolejnego
pilota zdalnego sterowania radiowego).
- Wyjść z funkcji Diagnoza własna ogrzewania postojowego
- Sprawdzić wysterowanie ogrzewania postojowego przez zdalne sterowanie radiowe (np.
przez odczyt bloku wartości mierzonych „006“ w komputerze sterującym ogrzewania
dodatkowego -J364-). Tryb pracy ogrzewania postojowego „Ogrzewanie postojowe“ lub
„Wentylacja postojowa“ zależy od nastawionej temperatury wymaganej i zmierzonej
temperatury rzeczywistej wewnątrz samochodu (ustalonych przez przednią jednostkę
obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic -J255- i na podstawie
tych wartości przednia jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji
Climatronic -J255- podaje tryb pracy).
Wskazanie = „Niezapamiętane“ (sygnał radiowy z pilota zdalnego sterowania radiowego
ogrzewania postojowego nie został rozpoznany, pilot nie mógł zostać dopasowany).
- Ponownie przeprowadzić dopasowanie (być może nie przestrzegano dokładnie
podanego czasu), należy przy tym podjąć następujące działania:
- Potwierdzić wskazanie „Niezapamiętane“ przez naciśnięcie przycisku „Zapamiętaj /
Przejmij“.
- Wyjść z funkcji „Dopasowanie“ przez przycisk ze strzałką „Powrót“ (na dole z lewej
strony na wyświetlaczu testera).
- W razie potrzeby wyjść całkowicie z funkcji „Diagnoza własna“ i odłączyć tester od
samochodu.
- Wybrać ponownie funkcję „Dopasowanie“ i jeszcze raz przeprowadzić dopasowanie od
początku.
- Sprawdzić połączenie odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -R64- z instalacją
antenową samochodu.
- Sprawdzić baterię w pilocie zdalnego sterowania radiowego.
- Sprawdzić zasilanie napięciowe i połączenie z masą odbiornika radiowego ogrzewania
postojowego -R64- (wg schematu elektrycznego)
- Sprawdzić połączenie z odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -R64
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie musi być dokładnie ten sam numer, musi być jedynie zgodny ze sterownikiem T90 czy T91 w zależności jaki tam masz, ja mam sterownik 4F0909509A (czyli T91) i sparowałem go z oryginalnym pilotem webasto T90 (nie jest to dedykowany pilot Audi).
Oczywiście najprościej dokupić oryginał i wtedy na 100% musi dziać.
Oczywiście najprościej dokupić oryginał i wtedy na 100% musi dziać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Dzieki za info
Gdzie szukać tej centralki w sedanie?
Generalnie mam taki plan: Dokodować drugi pilot, przerobić go i podłączyć do sterowania GSM i mieć możliwość sterowania tel. Ori pilot ma zdecydowanie za mały zasięg, zwłaszcza w budynkach.
Jest jeszcze druga opcja: podłączyć sterowanie GSM bezpośrednio do centralki webasto, tylko jak? Przydałby się schemat tego modułu.

Generalnie mam taki plan: Dokodować drugi pilot, przerobić go i podłączyć do sterowania GSM i mieć możliwość sterowania tel. Ori pilot ma zdecydowanie za mały zasięg, zwłaszcza w budynkach.
Jest jeszcze druga opcja: podłączyć sterowanie GSM bezpośrednio do centralki webasto, tylko jak? Przydałby się schemat tego modułu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Centralkę znajdziesz w tylnym lewym nadkolumaciekpkow pisze:Dzieki za infoGdzie szukać tej centralki w sedanie?
Może wtakim razie zainteresuje Cię Przebieg jaki pilot wysyła - na załączonym obrazku.maciekpkow pisze:Generalnie mam taki plan: Dokodować drugi pilot, przerobić go i podłączyć do sterowania GSM i mieć możliwość sterowania tel. Ori pilot ma zdecydowanie za mały zasięg, zwłaszcza w budynkach.
Najprościej po W-Bus tak jak jest to robione fabrycznie - https://sourceforge.net/projects/libwbus/ tu masz w zasadzie wszystko co potrzeba żeby takie sterowanie zrobić - oczywiście jesli ogarnia się C i cokolwiek elektronikęmaciekpkow pisze:Jest jeszcze druga opcja: podłączyć sterowanie GSM bezpośrednio do centralki webasto, tylko jak? Przydałby się schemat tego modułu.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.