[ TIP+Q] Slizganie i wrzucanie biegu na dwa razy, uderzenia
[ TIP+Q] Slizganie i wrzucanie biegu na dwa razy, uderzenia
Witam! Mam problem z moją skrzynią tiptronic.. Jakiś czas temu oddałem samochód na wymianę konwertera oraz oleju i filtra ponieważ były wibracje, falowanie obrotów i slizganie (slizgania mechanicy podobno w ogóle nie stwierdzili..) Skrzynia została rozebrana i podobno kosz i cala reszta w bdb stanie. Teraz wibracje i falowanie zniknęły ale na rozgrzanym silniku przy mocnym depnieciu slizga praktycznie na każdym biegu. Po każdej zmianie obroty pozostają praktycznie takie same chyba, że odpuszczę gaz i dodam ponownie. Przy normalnej jeździe jest to mniej odczuwalne. Mało tego przy jeździe pod górkę lub mocniejszym dodaniu gazu skrzynia potrafi mocno zawyc przy zmianie z 3 na 4. Pojechałem z tym do warsztatu, który wymieniał konwerter to stwierdzili ze kończy się kosz sprzeglowy, który podobno wcześniej był w bdb stanie i zaproponowano mi wymianę sterownika hydraulicznego koszt tej operacji 3500 zł. Właściciel warsztatu powiedział, że to powinno "cos" pomóc.. Trzeci bieg zawsze wrzucany jest na dwa razy czyli jedzie na 2 na fisie widnieje juz 3 zmieniają się delikatnie obroty i po chwili zmieniają się ponownie jakby wrzucił kolejny bieg ale nadal jest 3. Teraz przy niskich temperaturach praktycznie nie można się rozpędzić.. Slizga na każdym biegu. Może ktoś miał podobny przypadek lub zna jakiś dobry warsztat w Bielsku Białej lub okolicy ponieważ tam gdzie byłem już nie wrócę i nikomu ich nie polecam.. Zabulilem prawie 4tys i nie wiele to zmieniło a teraz próbują kolejny raz naciagnac na ponad 3tys
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Wymiana hydrauliki to nie taka prosta sprawa...
W szczegolności w przedstawionym kosztorysie moze to byc co najwyzej jakas uzywka. Ba, nie wiadomo czy bedzie lepsza niz ta ktora masz, do tego po 2006 roku mechatronik ma blokade na immo, wiec zeby zamienic beda musieli rozkompletowac (albo dopisac, tudziez budzet jest wtedy jeszcze mniejszy...). Jezeli rozkompletuja, nie wiadomo w jakim stanie jest ta "nowa" i nie wiadomo jak bardzo rozbiezne kalibracje ma w SPAM do Twojej. Co do samej wymiany mechatroniki... wpierw mowi ze problem z koszem, ale wymieniac chce mechatronike? Cos to kupy sie nie trzyma. Slizganie wystepuje w momencie kiedy conwerter jest rozpiety lub w kontrolowanym poslizgu czy moze jak jest juz zapiety(zamkniety)). Jak na 1/2 dasz gaz do konca masz tylko uslizg czy takze efekt "zabkowania". Zmiana biegu podejrzewam przebiega tak, konwerter rozpiety, nastepuje zmiana biegu, jedziesz jeszcze przez chwilke, nastepuje zapiecie convertera. Stad kolejny spadek obrotow. Jezeli jezdzi tak ciulowo po tej "naprawie" a zmieniony byl konwerter i olej to moze wypadaloby zrobic teraz jazde adaptacyjna? Moze pomoc, w szczegolnosci jezeli wlali jakis "olej".

Sterownik ,który mi proponowali jest podobno po regeneracji. Po wymianie konwertera i wymianie oleju (rzekomo ori zf) byla robiona adaptacja . Dziś zauważyłem ,że w trybie manualnym nie ma efektu slizgania . Także w trybie sport jest ono mniej odczuwalne niż na drive. Na postoju podczas zmiany polożenia lewarka miedzy p,r,n,d czasem czuć uderzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Kazdy z trybow pracy skrzyni (D-Drive, S, i Manual) ma swoj sposob sterowania skrzynia biegow i swoja adaptacje. Po wycofaniu adaptacji, musisz adaptowac kazdy z trybow osobno, byc moze po doglebnym zaadaptowaniu wszystkiego, bedziesz mial uslizgi na kazdym z trybow. A byc moze nie, kwestia tego co jest jak zuzyte.
Twoj opis problemu troche pasuje na hydraulike (problemy rozpoczynaja sie wraz ze wzrostem temperatury).
Nie mniej jednak zapinanie biegu na dwa, podejrzewam ze ma zwiazek z konwerterem (wpierw zmiana biegu, pozniej zamkniecie konwertera ktore jest wyczuwalne dla Ciebie a nie powinno byc). Z Twojego opisu wynika ze zawiozles samochod na wymiane oleju filtra i konwertera i to tez zrobili... co nie pomoglo na "wszystkie" Twoje problemy...
Twoj opis problemu troche pasuje na hydraulike (problemy rozpoczynaja sie wraz ze wzrostem temperatury).
Nie mniej jednak zapinanie biegu na dwa, podejrzewam ze ma zwiazek z konwerterem (wpierw zmiana biegu, pozniej zamkniecie konwertera ktore jest wyczuwalne dla Ciebie a nie powinno byc). Z Twojego opisu wynika ze zawiozles samochod na wymiane oleju filtra i konwertera i to tez zrobili... co nie pomoglo na "wszystkie" Twoje problemy...